Home » مهاجرت » حمل اسباب منزل به ترکیه؛ چگونه به ترکیه اسباب کشی کنیم؟

حمل اسباب منزل به ترکیه؛ چگونه به ترکیه اسباب کشی کنیم؟

آیا اسباب کشی به ترکیه به‌صرفه است؟

قبل از این‌که در مورد روش‌های حمل اسباب منزل به ترکیه صحبت کنیم، باید ابتدا به یک سؤال اساسی پاسخ دهیم: اسباب منزل خود را به ترکیه ببریم یا وسایل موردنیاز زندگی خود را در ترکیه تهیه کنیم؟ در ترکیه بسیاری از خانه‌ها با لوازم منزل به فروش می‌رسند. بنابراین ممکن است با خرید ملک در ترکیه اصلاً نیازی به تهیه وسایل جدید یا اسباب کشی از ایران نداشته باشید.

از طرفی تنوع محصولات با قیمت مناسب در ترکیه بسیار زیاد است و می‌توانید هر آنچه برای خانه خود نیاز دارید را در ترکیه تهیه کنید. اگر هزینه‌های ارسال بار را نیز در نظر بگیرید، به‌طورکلی خرید لوازم خانه در ترکیه به‌صرفه‌تر به نظر می‌رسد. بااین‌حال اگر به اسباب منزل خود دل‌بستگی دارید یا یادگاری‌هایی دارید که نمی‌توانید به‌راحتی از آن‌ها دل بکنید، اسباب کشی به ترکیه گزینه پیش روی شما است.

حمل اسباب و با به ترکیه

حمل اسباب منزل به ترکیه چگونه انجام می‌شود؟

راه‌های مختلفی برای ارسال بار بین کشورهای مختلف وجود دارد. معروف‌ترین روش ارسال بار، روش کارگو است که معمولاً تاجران و بازرگانان برای صادرات و واردات از آن استفاده می‌کنند. روش کارگو معمولاً با هواپیما انجام می‌گیرد و هزینه‌های نسبتاً زیادی دارد. معمولاً تنها در شرایط خاص برای ارسال لوازم منزل از این روش استفاده می‌کنند.

مهاجرانی که قصد اسباب کشی به ترکیه را دارند معمولاً از سرویس دیگری که با نام فریت شناخته می‌شود استفاده می‌کنند. این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا اسباب منزل خود را با محدودیت‌های کمتری به هر کشور دیگری مانند ترکیه ارسال کنید. اگر اقدام به خرید ملک در ترکیه کرده‌اید، با روش فریت به‌راحتی می‌توانید لوازم منزل خود را به خانه جدید منتقل کنید.

بهترین راه ارسال وسایل خانه به ترکیه؛ روش زمینی یا هوایی؟

برای اسباب کشی به ترکیه شما می‌توانید از دو مسیر هوایی یا زمینی استفاده کنید. انتخاب یکی از این دو روش به اولویت‌های شما بستگی دارد. در ادامه با هر دو روش ارسال لوازم منزل به ترکیه بیشتر آشنا می‌شویم.

حمل اسباب منزل به ترکیه از راه زمینی

اغلب مهاجران از مسیر زمینی برای حمل بار و اسباب منزل به ترکیه استفاده می‌کنند. در ارسال زمینی محدودیتی برای میزان بار وجود ندارد و هزینه ارسال نیز کمتر است. در این روش، شما لوازم منزل خود را به یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی می‌سپارید.

معمولاً یک کامیون کانتینری برای حمل وسایل شما در نظر گرفته می‌شود. بعد از بارگیری وسایل، تمامی لوازم منزل باید به گمرک ارسال شود. با انجام کارهای گمرکی، درصورتی‌که مشکلی وجود نداشته باشد اسباب منزل شما به مرز ارسال می‌شود و می‌توانید آن‌ها را در مرز ترکیه تحویل بگیرید. اکثر شرکت‌های ایرانی سرویس تحویل درب منزل در کشور خارجی ندارند و بعد از ترخیص بار از گمرک باید کامیون دیگری تهیه کنید تا اسباب خود را به درب منزل ببرید. به همین دلیل ممکن است زمان ارسال و دریافت لوازم کمی طولانی شود.

حمل اسباب منزل به ترکیه از مسیر هوایی

حمل اسباب منزل به ترکیه از راه هوایی

روش دیگر حمل بار و لوازم منزل به ترکیه که از محبوبیت زیادی نیز برخوردار است، روش اسباب کشی از راه هوایی است. در این روش شما در واقع از سرویس کارگو برای حمل بار استفاده می‌کنید. هواپیماهای مخصوص یا هواپیماهای مسافربری لوازم زندگی شما را به ترکیه می‌برند. این روش سریع‌تر و در مواردی که فاصله زمینی بسیار زیاد است (مانند اسباب کشی به استانبول)، ممکن است به‌صرفه‌تر از روش حمل اسباب منزل از راه زمینی باشد.

بااین‌حال، در ارسال هوایی محدودیت‌های بیشتری وجود دارد. هرچقدر وزن لوازم شما بیشتر شود هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابد. از طرفی ارسال یخچال با هواپیما ممنوع است و باید حتماً قبل از ارسال گاز دستگاه را خالی کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم تنها درصورتی‌که گزینه حمل زمینی برای شما میسر نبود از این روش استفاده کنید.

اسباب کشی از تهران به استانبول

اسباب کشی به ترکیه چقدر طول می‌کشد؟

مدت ‌زمان حمل اسباب و اثاثیه منزل به ترکیه به موارد مختلفی بستگی دارد. به‌طورکلی ارسال به صورت هوایی مدت‌زمان کمتری طول خواهد کشید و سریع‌تر می‌توانید لوازم خود را در ترکیه دریافت کنید. البته اگر در شهرستان زندگی می‌کنید در هر صورت باید مدت‌زمان ارسال بار از شهرستان به تهران، انجام مراحل گمرکی و بارگیری در هواپیما را در نظر بگیرید. اگر مشاور خوبی در این زمینه داشته باشید ممکن است در مدت‌زمان کوتاهی کمتر از یک هفته کارهای موردنیاز برای ارسال و دریافت وسایل شما انجام شود. در روش زمینی باید مدت‌زمان بیشتری منتظر بمانید ولی در مجموع در کمتر از دو هفته می‌توانید لوازم خود را تحویل بگیرید.

هزینه اسباب کشی به ترکیه چقدر است؟

برای پاسخ به این سؤال باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. وزن وسایل، حجم آن‌ها، فاصله از تهران و فاصله از مرز ترکیه در روش زمینی، مالیات لوازم صوتی و تصویری و هزینه‌های جابه‌جایی بار در ترکیه مهم‌ترین مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. به‌طورکلی روش هوایی در اکثر اوقات هزینه‌های بیشتری نیز در بر خواهد داشت. به این ترتیب باید مبلغ نسبتاً قابل‌توجهی را برای اسباب کشی به ترکیه در نظر بگیرید.

قوانین اسباب کشی به ترکیه

قبل از اسباب کشی به ترکیه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اکثر شرکت‌های سرویس‌دهنده ارسال اسباب و اثاثیه منزل به کشورهای اطراف مانند ترکیه، وظیفه بسته‌بندی درست وسایل شما را نیز بر عهده می‌گیرند. استفاده از جعبه‌های حمل بار، بسته‌بندی مناسب لوازم و استفاده از ضربه‌گیرها اهمیت بسیار زیادی دارد. فرقی نمی‌کند که روش زمینی یا هوایی را برای حمل اسباب منزل به ترکیه انتخاب کرده باشید. درهرصورت، امکان آسیب رسیدن به لوازم شما در طول این جابه‌جایی وجود خواهد داشت. بنابراین حتماً از بیمه شدن وسایل خود مطمئن شوید.

در نهایت باید از تمام لوازم خود یک لیست تهیه کنید تا در هنگام دریافت در گمرک ترکیه این لیست را به صورت ترجمه‌شده به گمرک ارائه کنید.

دارالترجمه رسمی الیت با مدیریت آقای امیر حسین برادر در خدمت شما عزیزان میباشد.

همچنین فراموش نکنید که لوازم باید در جعبه‌های چوبی خاصی بسته‌بندی ‌شده باشند و حتی گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی نیز برای آن‌ها صادر شود تا در هنگام دریافت در ترکیه منجر به جریمه سنگین نشود. این کارها باید توسط شرکت حمل‌ونقلی که انتخاب کرده‌اید انجام شود. یک مشاور حرفه‌ای آشنا به قوانین ترکیه می‌تواند به شما در این زمینه به شما کمک کند.

قوانین مرتبط با اسباب کشی به ترکیه

گمرک ایران و ترکیه برای ارسال و دریافت بار و لوازم منزل قوانین خاصی دارند که باید با آن‌ها را رعایت کنید. در هنگام اسباب کشی دقت کنید که هیچ‌گونه مواد غذایی و دارویی را نباید در وسایل خود بگذارید. بنابراین قبل از بسته‌بندی حتماً به‌طور کامل وسایل خود را بررسی کنید. هیچ دستگاه نو و اصطلاحاً آکبندی را نمی‌توانید با خود به ترکیه ببرید. بنابراین حداقل باید جعبه دستگاه‌های جدید خود را باز کنید تا از حالت آکبند خارج شوند. علاوه بر این باید برای ارسال بعضی از لوازم‌خانگی مانند وسایل صوتی و تصویری به ترکیه مالیات پرداخت کنید.