Home » گردشگری » کاهش محدودیت های ورود به کانادا

کاهش محدودیت های ورود به کانادا

دولت کانادا با نظارت دائمی بر داده های موجود و شواهد علمی برای محافظت از سلامتی و ایمنی کانادایی ها، رویکرد پیشگیرانه و مسئولانه ایی برای کاهش محدودیت های ورود به کانادا اتخاذ کرده است.

امروز، دولت کانادا جزئیات اولین مرحله از رویکرد خود را برای کاهش اقدامات مرزی برای مسافران ورودی به کانادا اعلام نمود. این مقررات محتاطانه اکنون به دلیل وجود واکسن کانادایی و رعایت اصول بهداشتی توسط کاناداییان امکان پذیر است.

از ۵ ژوئیه ۲۰۲۱ ساعت ۱۱:۵۹ ب.ظ. مسافرانی که به صورت کامل واکسینه شده، و مجاز به ورود به کانادا هستند، مشمول شرایط فدرال قرنطینه یا آزمایش COVID-19 در روز ۸ ام نخواهند شد. علاوه بر این، مسافرانی که به صورت کامل واکسینه شده اند و قصد ورود از طریق هواپیما را دارند، نیازی به اقامت در هتلی با اجازه دولتی نخواهند داشت.

برای تکمیل دوران واکسیناسیون یک مسافر باید مجموعه واکسن ها، یا ترکیبی از واکسن ها، را حداقل ۱۴ روز قبل از ورود به کانادا، دریافت کرده باشد. در حال حاضر، این واکسن ها توسط فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون و جانسون، سینوواک و سینوفارم تولید می شوند. مسافران می توانند واکسن خود را در هر کشوری دریافت کنند و باید مستنداتی را در مورد واکسیناسیون خود به انگلیسی، فرانسوی با ترجمه معتبر ارائه دهند.

مسافرانی که واکسینه شده اند

برای اعمال این اقدامات جدید، مسافران واکسینه شده باید کلیه شرایط اجباری دیگر از جمله آزمایش قبل و هنگام ورود را دارا باشند. این آزمایشات به متخصصان بهداشت این امکان را می دهد تا احتمال مثبت بودن بیماری در فرد را در مرز کنترل نموده، تا نگرانی جامعه از امکان پاندمی جدید به حداقل رسانده و در صورت لزوم اقدامات بیشتری برای کاهش محدودیت های ورود به کانادا انجام دهند.

مسافران کاملاً واکسینه شده نباید علامت دار باشند. یک نسخه کاغذی یا دیجیتالی از مدارک واکسیناسیون خود داشته باشند و اطلاعات مربوط به COVID-19 را قبل از ورود به کانادا به صورت الکترونیکی از طریق ArriveCAN ارائه دهند. در صورتی که مشخص شود مسافران شرایط لازم برای معافیت از قرنطینه را ندارند، باید آماده قرنطینه باشند.

همانند سایر مسافران معاف، آنها ملزم به رعایت اقدامات بهداشت عمومی مانند استفاده از ماسک در اجتماعات، نگه داشتن یک نسخه از واکسن و نتایج آزمایش و همچنین لیست تماس های نزدیک به مدت ۱۴ روز پس از ورود به کانادا هستند.

مسافرینی که واکسینه شده اند و قصد دارند از وضعیت قرنطینه و آزمایشات مورد نظر برای کاهش محدودیت های ورود به کانادا مطلع شوند باید قبل از ورود به بندر ورودی، از تمام معیارها از جمله ارسال الکترونیکی مدارک واکسیناسیون به انگلیسی یا فرانسوی به ArriveCAN برخوردار باشند.

مسافرانی که واکسینه نشده اند

برای مسافرانی که واکسینه نشده اند یا تنها یک دوز واکسن دریافت نموده اند، تغییری در اقدامات مرزی کنونی کانادا ایجاد نشده است. آنها باید به الزامات آزمایش فعلی و قرنطینه فدرال، که در کاهش ورودی COVID-19 و انواع آن در کانادا موثر بوده است، ادامه دهند و کلیه اسناد را پیش از ورود به کانادا، از طریق ArriveCAN را ارائه دهند. مسافران هوایی واکسینه نشده نیز باید قبل از عزیمت به کانادا، سه شب اقامت در هتلی با اجازه دولتی را رزرو کنند.

پاسخ دولت کانادا به بیماری همه گیر COVID-19 همچنان در اولویت قرار دادن سلامت و ایمنی کانادایی ها است و پس از آن کاهش محدودیت های ورود به کانادا برای ورود متقاضیان است. با تکامل واکسیناسیون، شمارش موارد و میزان بستری شدن در بیمارستان، دولت کانادا همچنان به بررسی اقدامات هدفمند بیشتر در مرزها و همچنین زمان برداشتن یا تنظیم آنها برای ایمن نگه داشتن کانادایی ها و ادامه اقتصاد ادامه می دهد.

نظرات مقامات دولتی در مورد کاهش محدودیت های ورود به کانادا

  • Patty Hajdu – وزیر بهداشت:“قوانین محتاطانه اعلام شده امروز فقط به دلیل تلاش های بی نظیر کانادایی ها امکان پذیر است و موارد اضافی تنها در صورت ادامه حفاظت از یکدیگر اتفاق می افتد. از همه کسانی که برای دریافت دوز اول و دوم خود پا پیش گذاشته اند متشکرم. اگر هنوز واکسن دریافت نکردید هرچه سریعتر این کار را انجام دهید، چرا که این کار گامی در راستای امنیت سلامت جامعه است. “
  • دومینک لبلانک – رئیس دولت در مجلس عوام کانادا:“این اولین مرحله از رویکرد احتیاطی ما برای کاهش محدودیت های ورود به کانادا است. در این زمان ما دیگر مرزهای خود را باز نمی کنیم. دولت کانادا به کار خود در سطح جهان از طریق سازمان بهداشت جهانی و همچنین همکاری نزدیک با استانها، سرزمین ها، شرکای بومی و مقامات آمریکایی در جهت پیشبرد بازگشایی به روشی که برای هر دو کشور ایمن است ادامه می دهد.”
  • بیل بلر – وزیر ایمنی عمومی و شرایط اضطراری:“در این زمان، دولت کانادا همچنان به شدت به کانادایی ها توصیه می کند که از سفرهای غیر ضروری پرهیز نمایند. اگرچه با تلاش های واکسیناسیون در سراسر کشور که به خوبی پیش می رود و آینده درخشان تری انتظار می رود، اما ما نمی توانیم احتیاط را کنار بگذاریم. رویکرد مرحله ای ما برای کاهش اقدامات مرزی با حقایق، شواهد علمی و مشاوره متخصصان بهداشت عمومی ما هدایت می شود. در تمام کارهایی که ما در واکنش به این همه گیری انجام می دهیم، اولویت اصلی ما همچنان بهداشت، ایمنی و امنیت همه کانادایی ها است.”

نکات خاص در کنترل و کاهش محدودیت های ورود به کانادا

همه مسافرانی که به کانادا سفر می کنند باید از مطابقت وضعیت سلامت و مدارک خود با کلیه الزامات اطمینان حاصل نمایند و در مورد کاهش محدودیت های ورود به کانادا بدانند. بعلاوه، بعضی از استانها و سرزمین ها ممکن است محدودیت های ورودی خود را اعمال نمایند. قبل از سفر، هر دو محدودیت و شرایط فدرال و یا استانی یا سرزمینی را بررسی و دنبال کنید.

مواردی که باید در سفر خود رعایت کنید

برای واجد شرایط بودن به عنوان یک مسافر کاملاً واکسینه شده با واکسن های مورد تایید کانادا باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • الزامی بودن ارائه نتیجه آزمون قبل از ورود
  • همه مسافران با سن ۵ سال یا بیشتر، صرف نظر از تابعیت یا وضعیت واکسیناسیون با واکسن های مورد تایید کانادا ، باید مدرکی از نتیجه آزمایش مولکولی منفی کوید ۱۹ برای ورود به کانادا یا اثبات نتیجه آزمایش قبلی مثبت بین ۱۴ تا ۱۸۰ روز ارائه دهند
  • به این نکته توجه داشته باشید که آزمایش آنتی ژن پذیرفته نمی شود.

انواع آزمون های مولکولی مورد قبول

آزمایش های مولکولی زیر در رده آزمایشات قابل قبول محسوب می شوند:

  • PCR
  • آزمایش اسید نوکلئیک (NAT) یا آزمایش تقویت اسید نوکلئیک (NAATs)
  • رونویسی معکوس حلقه واسطه تقویت ایزوترمال (RT-LAMP)

در این آزمایش ها از روش هایی مانند سواب نازوفارنکس (NP)، سواب بینی یا نمونه بزاق استفاده می شود.

سایر انواع آزمون های قابل قبول

  • RT-PCRرونویسی معکوس PCR در زمان واقعی
  • PCR کمی (qPCR)
  • تقویت ایزوترمال
  • PCR دیجیتال قطره ای یا PCR قطره ای دیجیتال (ddPCR)
  • TMA
  • اسید ریبونوکلئیک
  • CT
  • CRISPR
  • تشخیص ژن N
  • تشخیص Orf1a/b
  • تشخیص ژن S
  • تشخیص ژن E
  • تشخیص ژن RdRp

درصورتی که مدرک واکسیناسیون شما به زبان انگلیسی یا فرانسه نباشد چه باید بکنید؟

اگر مدرک واکسیناسیون شما به زبان انگلیسی یا فرانسوی نیست، باید یک ترجمه معتبر به زبان انگلیسی یا فرانسوی در برنامه ArriveCAN بارگذاری کنید .

ترجمه معتبر شما باید دارای مهر یا شماره عضویت یک انجمن ترجمه حرفه ای باشد.

مسافرت با کودکان یا افراد وابسته که واکسیناسیون کامل انجام نداده اند

کودکان واکسینه نشده با واکسن های کرونا مورد قبول سفارت کانادا زیر ۱۲ سال که همراه یک مسافر واکسینه شده هستند باید مراحل زیر را طی کنند:

  • مسافر شما ملزم به انجام آزمایشات مولکولی کووید- ۱۹ به هنگام ورود و در روز هشتم است. (مگر برای کودکان زیر ۵ سال)
  • مادامی که از الزامات بهداشت عمومی مندرج در جزوه ارائه شده در مرز پیروی شود، نیازی به قرنطینه نیست.
  • این امر در مورد کودکان واکسینه نشده زیر ۱۲ سال که همراه والدین، سرپرستان یا مربیانی هستند که وارد کانادا شده اند نیز صدق می کند. همراهان این کودکان باید دارای شرایط یک مسافر کاملاً واکسینه با واکسن های مورد تایید سفارت کانادا را داشته باشند.

جریمه ارائه اطلاعات غلط درباره وضعیت واکسیناسیون

اگر فردی درباره وضعیت واکسیناسیون خود اطلاعات غلطی ارائه دهد، ممکن است به مجازات حداکثر ۷۵۰،۰۰۰ دلار یا شش ماه حبس یا هر دو گزینه، تحت قانون قرنطینه، یا پیگرد قانونی بر اساس قانون کیفری برای جعل، محکوم شود. نقض هرگونه دستورالعمل قرنطینه که توسط افسر غربالگری یا افسر قرنطینه در هنگام ورود به کانادا به مسافران ارائه شده است نیز طبق قانون قرنطینه تخلف محسوب می شود و می تواند منجر به جریمه ۵۰۰۰ دلار برای هر روز عدم رعایت قانون یا هر ارتکاب هرگونه تخلف جدی تر شامل مجازات هایی، از جمله شش ماه زندان و یا ۷۵۰،۰۰۰ دلار جریمه می شود.

مسافران هوایی غیرقابل انطباق نیز ممکن است برای هر تخلفی که طبق قانون هوانوردی انجام می شود، تا ۵۰۰۰ دلار جریمه شوند.

اعتبار محدودیت های سفر موقت غیرضروری

دولت کانادا، تا ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۱، ساعت ۱۱:۵۹:۵۹، محدودیت های سفر موقت در سفرهای بین المللی اختیاری (غیر ضروری) را دولت ایالات متحده تمدید می کند. مسافرانی که در حال حاضر واجد شرایط ورود به کانادا هستند شامل شهروندان کانادایی، اقامت دائم و افرادی که تحت قانون هند ثبت شده اند و همچنین برخی از اتباع خارجی که تحت ممنوعیت های فعلی ورود (منع ورود به کانادا از ایالات متحده) مجاز به ورود به کانادا هستند ممنوعیت ورود به کانادا از هر کشوری غیر از ایالات متحده را دارند.

اعلان به شرکت های هواپیمایی (NOTAM) که کلیه پروازهای مستقیم مسافرتی تجاری و خصوصی به کانادا از هند را محدود می کند تا ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۱ تمدید می شود در حال حاضر NOTAM و دستور موقت برای پاکستان تمدید نمی شود.

محدودیت های موجود پرواز بین المللی که باعث می شود پروازهای مسافرتی تجاری بین المللی به چهار فرودگاه کانادا (فرودگاه بین المللی مونترال-ترودو، فرودگاه بین المللی تورنتو پیرسون، فرودگاه بین المللی کلگری و فرودگاه بین المللی ونکوور) انجام شود، در این مرحله از بازگشایی مجدد حفظ خواهد شد.

در حال حاضر، اتباع خارجی که دارای تأییدیه اقامت دائم معتبر هستند که در تاریخ ۱۸ مارس یا قبل از آن تصویب شده است، مجاز به ورود به کانادا هستند. از ۲۱ ژوئن ۲۰۲۱، هر تبعه خارجی که دارای تأییدیه معتبر اقامت دائم باشد، مجاز به سفر به کانادا خواهد بود.

واکسیناسیون با واکسن های مورد تایید کانادا

واکسیناسیون یکی از موثرترین روش ها برای جلوگیری از شیوع و کاهش تاثیر بیماری های عفونی مانند COVID-19 است. واکسن های بی خطر و موثر ۱۹-COVID، از انسان در برابر گونه های جهش یافته کرونا محافظت می کند و قدم مهمی در راستای ادامه زندگی عادی در کانادا و سراسر جهان خواهد بود. در راستای یافتن واکسن های مورد تایید کانادا، این دولت در همه عرصه های ممکن تلاش کرد تا راه دسترسی به واکسن بی خطر و موثر را یافت. در ادامه به ذکر آنچه باید درباره واکسن مورد تایید کانادا بدانید می پردازیم.

وضعیت فایزر در سازمان جهانی بهداشت

در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰، فایزر به اولین واکسنی تبدیل شد که از مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت. کمیته مشورتی جهانی در زمینه ایمنی واکسن را، گروهی از متخصصان تشکیل می دهند که راهنمایی های مستقل و معتبری را در مورد استفاده ایمن از واکسن به WHO ارائه می دهد.

در مورد واکسن های کووید ۱۹ ، بخش بهداشت سازمان ملل متحد در ملاحظات خود برای ارزیابی واکسن های کووید ۱۹ حداقل کارآیی را ۵۰ درصد تعیین کرده است. تاکنون WHO موارد زیر را که جزو واکسن های کرونا مورد قبول کانادا نیز هست را تأیید نموده است:

  • جانسون و جانسون: COV2.S
  • مدرنا: mRNA-1273
  • سینوفارم: BBIBP-CorV
  • سینوواک: CoronaVac
  • استروزنیکا/AstraZeneca :Vaxzevria
  • بیونتک فایزر :Pfizer/BionTech

واکسن های مورد تایید کانادا باید بی خطر و موثر باشد

کانادا در بررسی و تایید دارو و واکسن هیچ گونه سازش و مصالحه ایی انجام نمی دهند. از این رو کانادا در سراسر دنیا شناخته شده و مورد تایید است. دولت کانادا داده های بالینی تولید کنندگان واکسن های مورد نظر خود را در دست دارد و برای اطمینان از بی خطر بودن و موثر بودن واکسن ها با جامعه نظارتی جهانی در تلاش بوده است. بنابراین واکسن های مورد تایید کانادا از تمامی جهات بررسی شده است و با اطمینان خاطر مسئولین کشور در اختیار شهروندان کانادا قرار داده شده است.

واکسن برای همه موجود خواهد بود

همکاری بی سابقه جهانی و تخصیص بودجه، تحقیقات روی ۱۵۰ کاندید واکسن انجام شده است. دولت کانادا با سرمایه گذاری که روی تحقیقات انجام شده کرده بود، میلیون ها دوز از واکسن های مورد تایید کانادا را پیش خرید کرده است که این باعث شد کانادایی ها به محض آماده شدن واکسن های مورد تایید کانادا به آنها دسترسی داشته باشند. ممکن است تعدادی از واکسن های انتخاب شده به مرحله نهایی تایید نرسند بنابراین آنها را پیش خرید می کنند.

سازمان بهداشت کانادا بر روند بازبینی و تایید واکسن های ۱۹-COVID در سریعترین زمان ممکن تمرکز کرده است، در حالی که به صورت همزمان اطمینان حاصل می کند که تحقیقات مناسبی روی این واکسن ها انجام شده و آنها بی خطر هستند.

واکسیناسیون قشر دارای بیماری خاص در اولویت است

به دلیل اینکه در ابتدا تعداد محدودی واکسن در اختیار دولت ها قرار داده می شد، لازم بود اول واکسن های مورد تایید کانادا به افراد دارای بیماری خاص تزریق شود. این تصمیم گیری با کمک و دیدگاه کارشناسان مستقل مانند کمیته مشورتی ملی واکسیناسیون (NACI) انجام شد. این اقدام کمک کرد تا واکسن های مورد تایید کانادا به سرعت در میان افرادی که بیشتر از بقیه در معرض خطر بودند برسد و این افراد واکسینه شوند.

واکسن های ۱۹-COVID رایگان خواهند بود

همه ما در جامعه ای جهانی زندگی می کنیم، پس دولت کانادا خود را متعهد می داند تا واکسن های مورد تایید کانادا را بصورت رایگان در اختیار مردم کانادا قرار دهد. تا وقتی همه دنیا واکسن نزنند همگی در خطر ابتلا و شیوع مجدد بیماری COVID-19 خواهیم بود.

واکسیناسیون تصمیمی برای محافظت از خود، اعضای خانواده و جامعه

واکسیناسیون یک انتخاب فردی است که اکثریت قریب به اتفاق مردم کانادا موافقند که آن بخشی از روند حفظ سلامت بوده و برای پیشگیری از بیماری های جدی حائز اهمیت است.

دولت متعهد به اطلاع رسانی به مردم کانادا

در مسیر فراهم کردن واکسن های مورد تایید کانادا برای مردم این کشور، به سیستم پایدار سلامت عمومی کانادا، تخصص و بینش محققان، متخصصان بهداشت، رهبران صنایع و جامعه و دانش اقوام بومی متکی خواهد بود. شما میتوانید با مراجعه به صفحه coronavirus/ca.Canada و اعتماد به منابع موثق، جدیدترین اخبار و اطلاعات را به دست بیاورید.