Home » گردشگری » آخرین آپدیت شرایط بلیط هواپیما و واکسن زده ها و نزده ها

آخرین آپدیت شرایط بلیط هواپیما و واکسن زده ها و نزده ها

قوانین برای پروازهای ورودی به مقصد ایران

تمامی مسافران باید با دردست داشتن جواب منفی آزمایش PCR که حداکثر ۹۶ ساعت از آن گذشته باشد برای و در آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبداء انجام شده‌اند، به زبان انگلیسی به کنسولگری مراجعه کنند. سپس فرمی به آنان داده می شود تحت عنوان فرم تعهد پزشکی که با پر کردن و امضاء آن، تمکین خود از مقررات پزشکی را نشان می دهند. تمکین پزشکی شامل انجام اجباری غربالگری در بدو ورود، انجام آزمایش مجدد PCR، استفاده نکردن از وسایل نقلیه عمومی و همگانی مانند اتوبوس و مینی بوس برای رفتن به محل قرنطینه و پرداخت کردن تمام هزینه های آزمایش و در نهایت اقامت احتمالی در هتل تعیین شده، می باشد.

موضوع این مقاله آخرین آپدیت شرایط بلیط هواپیما و واکسن زده ها و نزده ها است که ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا بروزترین اطلاعات را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. ناگفته نماند که بر طبق آخرین اطلاعات پذیرش مسافر از کشورهای آفریقای جنوبی ممنوع اعلام شده است. مرزهای زمینی نیز بطور کامل برای ۸ کشور آفریقایی بسته هستند. طبق آخرین اطلاعات انتشار یافته از سازمان هواپیمایی کشور برای جلوگیری از ورود سویه جدید بیماری کوید ۱۹، هیچگونه پرواز مستقیمی از کشورهای آفریقایی به ایران نخواهیم داشت و تا مرتفع شدن مشکل و اطلاعات جدید دریافتی، تمامی مرزهای ما به کشورهای آفریقایی بسته خواهند ماند. سویه جدید با نام اُمیکرون در ۸ کشور از آفریقا، تمامی مرزهای زمینی و هوایی بسته شده اند.

بلیط هواپیما واکسن زده ها و نزده هامحدودیت های وضع شده برای مسافران خارجی

بر طبق آخرین آپدیت شرایط بلیط هواپیما و واکسن زده ها و نزده ها، محدودیت های جدید برای مسافرانی که از کشورهای دیگر به ایران می‌آیند وضع شده است. تمامی مسافران ورودی به ایران باید تست کوید ۱۹ بدهند. بعد از آن افراد را به محل زندگی خود منتقل می کنند تا ۱۴ روز در قرنطینه باشند. بر همین اساس طبق آخرین شرایط اعلام شده از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری، با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کوید ۱۹ و سویه جدید؛ شرایط پذیرش مسافران بین المللی در پروازهای ورودی به ایران بدین شرح می باشد:

بکار بردن و استفاده مداوم از ماسک کاملا الزامی است. کلیه مسافرانی که وارد کشور میشوند ملزم به دادن تست کرونا بوده و با در دست داشتن نتیجه آزمایش خود به زبان انگلیسی و در آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کشور مبداء که حداکثر ۹۶ ساعت قبل از پرواز باید انجام شده باشد، به نماینده مشخص شده بهداشت مرزی که در فرودگاه مستقر است مراجعه کنند. اگر مسافران خارجی تست نداده باشند، اجازه ورود به کشور ایران را ندارند و اگر مسافران ایرانی با در دست داشتن برگه تست مراجعه نکنند تا ۱۴ روز در مکان تعیین شده از سوی وزارت بهداشت قرنطینه می شوند که هزینه تست و اقامت آنان در این مکان بر عهده خودشان خواهد بود.

آخرین آپدیت شرایط بلیط هواپیما و واکسن زده ها و نزده ها حاکی از این امر است که تمامی پروازهای ورودی باید در بدو ورود به ایران تست غربالگری بدهند. در صورت رویت مورد مشکوک در میان مسافران خارجی با تست PCR مثبت با کسر هزینه از مسافران خارجی، آنان را در محل تعیین شده مستقر می کنند. اگر مسافران ایرانی وارد شده به کشور تست PCR مثبت داشته باشند نیز، با گرفتن تعهد نامه در محل زندگی خود قرنطینه خواهند شد. فراموش نشود که تکمیل فرم تحت عنوان فرم خود اظهاری که در فرودگاه مبداء و یا حین پرواز به مسافران داده میشود، اجباری بوده و بعد از تکمیل فرم آن را باید به مسئول مربوطه ارائه کنند.

قوانین برای پروازهای خروجی از مبداء ایران

آخرین آپدیت شرایط بلیط هواپیما و واکسن زده ها و نزده ها در پروازهای خروجی از ایران حاکی از این است که افرادی که در پیش از این واکسن زده اند و در طی ۲ هفته آینده قصد خروج از ایران را دارند باید هرچه سریعتر با مراجعه به سایت https://vcr.salamat.gov.ir/ برای ثبت نام رسمی خود اقدام کنند. یک روز بعد از ثبت نام افراد متقاضی کارت دیجیتال واکسن آنان که حاوی QR-CODE می باشد، برای آنان با پیام کوتاه ارسال خواهد شد. یادآوری می کنیم که در زمان ثبت نام نام و نام خانوادگی فرد متقاضی عینا از روی نام و نام خانوادگی درج شده رد پاسپورت باید تایپ شود ضمن اینکه شماره گذرنامه نیز باید بطور صحیح وارد شود.

اگر نام و نام خانوادگی و شماره گذرنامه بطور صحیح وارد نشوند، ممکن است از ورود شما به کشور مقصد جلوگیری بعمل آید.