Home » مهاجرت » اخذ اقامت قبرس از طریق ویزای کار

اخذ اقامت قبرس از طریق ویزای کار

اخذ اقامت قبرس از طریق ویزای کار – اجازه کار برای شهروندان اتحادیه اروپا

برای افراد اتحادیه اروپا با ارائه گذرنامه معتبر و یا کارت شهروندی خود به راحتی می توانند وارد خاک قبرس شوند . اما برای افرادی که بخواهند بیشتر از سه ماه و یا اقامت کاری داشته باشند، بایستی یک سری شرایط را دارا باشند :

  • ظرف مدت ۸ روز پس از ورود به خاک قبرس باید برای ثبت نام به اداره مهاجرت و ARC در شعبه مهاجرت محلی پلیس مراجعه نمایند و مبلغ ۲۰پوند را برای صدور پرداخت نمایند.
  • درخواست برای گرفتن شماره بیمه تامین اجتماعی و تامین اشتغال در قبرس.
  • درخواست برای اجازه اقامت. بطوری که سه ماه قبل از انقضای آن به اداره ثبت احوال و اداره مهاجرت قبرس مراجعه کنند. برای اقامت باید از طریق شعبه محلی پلیس اقدام شود. از زمان در خواست اقامت ، یک اقامت ۶ ماهگی به فرد داده می شود و تا زمانی که اقامت وی صادر گردد بتواند در کشور قبرس اقامت داشته باشد.)

اخذ اقامت قبرس از طریق ویزای کار – مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت قبرس

  • ارائه گذرنامه و یا کارت شناسایی
  • قرارداد کاری که مهر شده توسط وزارت کار باشد .
  • ارائه کد اقتصادی از کارفرما

جهت تمدید ویزای کاری برای فرد اصلی که شهروند اتحادیه اروپا می باشد و اخذ ویزای کار برای همراهان فرد اصلی شهروند اروپایی، هزینه ۵ پوند قبرس باید پرداخت شود.

عدم کسب اقامت مانعی بزرگ و اصلی برای ورود سریع به بازار کار می باشد . افراد متقاضی می توانند فرم در خواست را از رجیستری شهروندی ، وزارت مهاجرین ، وزارت کشور و از شاخه محلی مهاجرت پلیس دریافت نمایید .

اجازه اقامت در دوره اول یکساله تمدید خواهد شد . اگر فردی در مدت زمان این یک سال کاری نداشته باشد و بی کار باشد . پس از اتمام دوره یک ساله امکان تمدید ویزای خود را نخواهد داشت .

اجازه اقامت برای افرادی که استخدام می باشند در مدت ۵ سال هم صادر می گردد . شایان ذکر است برای افرادی که دچار بیماری و یا تصادف و یا عواملی نا خواسته دچار بی کاری موقت شده اند با دریافت گواهی از وزارت کار مشکلی برای آنان پبش نخواهد آمد .

اخذ اقامت قبرس از طریق ویزای کار – اجازه اقامت موقت قبرس برای کار در زمان محدود

  • برای یک دوره اشتغال بیش از سه ماه برای مواردی که نیازی به هیچ مجوزی ندارند .
  • برای یک دوره اشتغال بیش از سه ماه به مدت محدود یک سال و یا برای افرای که در حال کار در ارائه خدمات در جمهوری می باشند.
  • برای شهروندان اروپایی که در زمینه ورزش شاغل می باشند و یا در کار خود اشتغالی می باشند . باید پس از مدت  دو سال اقامت آنان مجدد بررسی گردد .

برای مشاغل خاص در کشور قبرس از جمله : شغل وکیلی ، پزشکی ، دندان پزشکی ، دامپزشکی ، مهندسی ، حسابداری ، مهندسی برق که به شکل یک حرفه شناخته شود ، در ابتدای امر صلاحیت کاری فرد متقاضی بررسی می شود و سپس مدارک درخواست کننده را تصدیق می کنند . سپس بایستی در آزمون مربوطه شرکت کنند و در صورت قبولی در آزمون برای وی صلاحیت شهروندی بررسی خواهد شد. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد ، می تواند برای دریافت مجوز اقدام نماید.

  • برای کارفرمایی که به طور غیر قانونی فردی را برای کار بپذیرد مبلغ ۵۰۰ پوند قبرس جریمه خواهد شد .

اخذ اقامت قبرس از طریق ویزای کار – دستیاران داخلی قبرس

با توجه به معیار های تعریف شده توسط شورای مدیران برای استخدام دستیاران داخلی مهاجر برای دریافت جواز به شرح ذیل است :

  • افرادی که کار خود و همسرشان این می باشد که سهام اوراق بهادار اجتماعی را دریافت می نمایند و کودکان زیر ۱۲ سال را دارند .
  • زمانی که یک خانواده دارای درآمد بیش از  ۳۰٫۰۰۰ پونددر سال را داشته باشند .
  • هنگامی که زنان خارجی به مراقبت از افراد مسن ، معلولان ، افراد با نیاز های ویژه ، افراد مبتلا به یک بیماری جدی می پردازند .

اخذ اقامت قبرس از طریق ویزای کار – شرایط کار برای هنرمندان ، نوازندگان ، و گروه های هنری در قبرس

این نوع ویزای کاری برای اعطا و اجازه ورود و اقامت موقت و اجازه کار به هنرمندان خارجی تعلق می گیرد. لذا در صورتی که در رشته موسیقی و  رقص و انجام کار های هنری و سرگرمی را انجام دهند می توانند به اخذ ویزای کاری قبرس اقدام نمایند .

در این نوع ویزای کاری برای افراد هنرمند از طرف وزارت برای آنان کمک مالی ارسال می شود و کمک می کنند تا شرکت ها ، هتل ها و افراد نیز همکاری نمایند . لذا در محل هایی خاص مانند سینما و… معرفی می شوند .