Home » اخبار » اطلاعیه درباره دانشجویان و مشمولین غایب در خارج از کشور

اطلاعیه درباره دانشجویان و مشمولین غایب در خارج از کشور

بر اساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح و ابلاغیه سازمان نظام وظیفه عمومی، با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان مشمولان غایب در خارج از کشور فقط برای یک نوبت میتوانند وارد کشور شده و پس از بر طرف شدن شرایط بیماری کرونا بدون مشکل از کشور خارج شوند.

بر اساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح و ابلاغیه سازمان نظام وظیفه عمومی،  با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان مشمولان غایب در خارج از کشور فقط برای یک نوبت میتوانند وارد کشور شده و پس از بر طرف شدن شرایط بیماری کرونا بدون مشکل از کشور خارج شوند.

بر این اساس اطلاعیه ای به نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ارسال گردیده است  و در همین چارچوب دانشجویان و مشمولین غایب که به هر دلیلی موفق به أخذ معافیت تحصیلی جهت بهره مندی از تسهیلات غیر ارزی دانشجویی و  مهر خروج دانشجویی نشده و یا مدت اقامت در خارج از کشور أنها کمتر از سه سال بوده و  مهر خروج مشمولین به انان تعلق نگرفته بود می‌توانند از این تسهیلات جدید مشمولان غایب استفاده نمایند.

افراد متقاضی باید دارای اقامت معتبر در کشور متوقف فیه بوده و فرم مربوطه را از سفارتخانه‌ها،  سرکنسولگری‌ها و دفاتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در محل اقامت خود دریافت تا نمایندگی‌ها جهت أخذ مجوز خروج یک بار  به اداره امور اجتماعی وزارت امورخارجه  ارسال نمایند.

این اطلاعیه عام و برای تمام مشمولین در خارج از کشور است و مشمولین نیازی به تغییر محل اقامت در گذرنامه ندارند و می‌توانند با گذرنامه معتبر با ۶ ماه اعتبار تردد نمایند.