Home » مهاجرت » اقامت آذربایجان از طریق تحصیل

اقامت آذربایجان از طریق تحصیل

تحصیل در آذربایجان یکی از راه های غیر مستقیم برای اخذ اقامت آذربایجان و مهاجرت به این کشور می باشد. توجه به این نکته الزامی می باشد که اقامت تحصیلی به اقامت دائم منجر نخواهد شد. برای تحقق این امر شخص باید پس از پایان تحصیل نوع اقامت خود را تغییر دهد. به عنوان مثال می تواند با یافتن کار پس از فارغ التحصیلی اقامت کاری آذربایجان را اخذ نماید. تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد.

  • تحصیل لیسانس در آذربایجان

    گذراندن دوره دبیرستان دانش آموزان را آماده می کند برای ورود به دانشگاه در مقطع لیسانس. مقطع لیسانس در آذربایجان ۳ الی ۴ سال می باشد که دوره لیسانس اغلب به زبان آذری می باشد ولی در برخی دانشگاه ها به زبان انگلیسی نیز برگزار می شود. برای ورورد به این مقطع فرد باید ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را به همراه ریز نمرات ارائه دهد. اجازه کار دانشجویی در این مقطع ۱۰ الی ۲۰ ساعت در هفته می باشد.

  • تحصیل فوق لیسانس در آذربایجان

    تحصیل در مقطع ارشد در دنشگاه های آذربایجان برای افراد متقاضی این امکان را فراهم می کند که افراد بتوانند علاوه بر برخورداری از تحصیل به زبان انگلیسی از هزینه های مقرون به صرفه تحصیل نیز برخوردار شوند. برای اخذ پذیرش و گذراندن دوره ارشد نیاز است افراد مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ را ارائه دهند. دوره ارشد در این کشور دو ساله می باشد و برای اخذ پذیرش در این مقطع فرد باید آخرین مدرک تحصیلی خود را به همراه مدرک زبان ارائه دهد. دانشجویان در این مقطع اجازه ۲۰ ساعت کار دانشجویی به صورت پاره وقت را دارند.

  • تحصیل دکتری در آذربایجان

    تحصیل در مقطع دکترا در آذربایجان مانند دیگر کشورها مستلزم ارائه رزومه علمی قوی می باشد. زومه نقش تعیین کننده ای در اخذ پذیرش در این مقطع دارد. البته ورود به دانشگاه های آذربایجان در مقطع دکترا مانند دیگر کشورها مستلزم اخذ تاییدیه از سوی استاد راهنما می باشد. در صورتی که رزومه علمی فرد از سوی استاد راهنما تایید شود وی می تواند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور درخواست دهد.

    تحصیل در مقطع دکترا در جمهوری آذربایجان براساس سطح علمی فرد به دو صورت انجام می شود.

    • دکترای فلسفی
    • دکترای علمی

هزینه تحصیل در دانشگاه های آذربایجان بستگی به رشته و دانشگاه دارد و ممکن است متفاوت باشد. البته دانشگاه های دولتی و خصوصی هزینه های متفاوتی دارند. مثلا هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در حدود ۴،۵۰۰ تا ۵،۰۰۰ دلار در سال می باشد که البته هزینه های اولیه ثبت نام جدای از این هزینه ها است. هزینه تحصیل در رشته های فنی مهندسی در حدود ۲،۰۰۰ تا ۳،۵۰۰ دلار در سال می باشد.