Home » گردشگری » اقامت سوئد  و گرفتن جواز کار

اقامت سوئد  و گرفتن جواز کار

شرایط لازم برای مهاجرت به سوئد و اخذ اقامت سوئد :
سوئد دارای سیاست بسیار دشوار مهاجرتی در میان کشورهای اتحادیه اروپا است . برای افرادی که زیر ۱۸ سال سن دارند , بزرگسالان بین ۱۸ تا ۲۰ سال , و شهروندان دانمارک , فنلاند , ایسلند , نروژ و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا , سوئد شرایط اسانی را جهت تحصیل پیشنهاد می کند .

برای دریافت اقامت سوئد به صورت دائم ملزم هستید برای مدت ۲ سال کار کنید , تا بتوانید اجازه نامه اقامت دائم را دریافت کنید . پس از آن باید برای مدت ۲ تا ۵ سال در سوئد زندگی کرده تا صلاحیت دریافت شهروندی این کشور را به دست آورید . شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا نیازی به دریافت اجازه نامه جهت کار ندارند , اما اگر بخواهید مدت بیشتری در این کشور بمانید باید به اداره مهاجرت گزارش دهید .

اقامت سوئد  و گرفتن جواز کار

اگر در هنگام مهاجرت به سوئد , قصد دریافت اقامت دائم یا شهروندی را دارید , باید شغل معینی در شرکت های نروژ داشته باشید و استخدام شوید . به منظور ارسال تقاضا نامه مهاجرت به وب سایت سوئد مراجعه کنید .
شما به پاسپورت معتبر , ارائه مدرکی که شغل تان را ثابت کند و ثابت کنید که در ماه حداقل ۱۳٫۰۰۰ سک سوئدی درآمد دارید .
کارفرمای سوئدی باید حداقل در ۱۰ روز کاری شما را استخدام کند و قوانین و مقررات و حقوق تان را مانند شهروندان سوئدی محاسبه کند . وی باید به کارکنان اجازه دهد تا نظرات خود را اعلام کنند .
باید

  • کپی پاسپورت ,
  • دو عکس جدید گرفته شده ویژه پاسپورت ,
  • کپی پیشنهاد کاری تان
  • به همراه اجازه نامه کاری

را ارائه دهید .

مبلغی که بابت بررسی تقاضا نامه از شما دریافت می شود ۲٫۰۰۰ سک سوئدی برای دو سال و ۱٫۰۰۰ سک سوئدی برای تمدید این دوره است ( در سال ۲۰۱۸ ) . هم چنین خانواده تان زمانی می توانند برای دریافت اجازه نامه اقامت درخواست دهند که شما کارمند بوده و در سوئد مشغول به کار باشید . نتیجه درخواست تان ۳ هفته تا ۳ ماه پس از روز درخواست به اطلاع تان می رسد .

گرفتن اجازه نامه اقامت سوئد به صورت دائم

بعد از ۴ سال کار موقت و داشتن اجازه نامه اقامت , می توانید برای گرفتن اجازه نامه اقامت دائم درخواست بدهید . برای دریافت این اجازه نامه باید ثابت کنید که در شغل تان هم چنان ادامه کار می دهید , اثبات شخصیتی دارید . شما می توانید کار فرمای دیگری برای خود انتخاب کنید .

اقدام برای دریافت شهروندی سوئد

اقامت سوئد  : بعد از ادامه به کار برای سال های پس از کسب اجازه نامه اقامت دائم , می توانید برای دریافت شهروندی سوئد اقدام کنید . با دریافت شهروندی , گذرنامه سوئدی دریافت می کنید و از تمامی حقوق شهروندان برخوردار می شوید .

در زمانی که برای کسب شهروندی این کشور اقدام می کنید باید هویت تان را به همراه پاسپورت ثابت کنید , دیگر مدارک لازم را به همراه داشته باشید , ۱۸ سال یا بیشتر سن داشته باشید , اجازه نامه اقامت دائم تان را به همراه داشته باشید , برای مدت ۵ سال در سوئد زندگی کرده باشید , هیچ بدهی پرداخت نشده ای به دولت نداشته باشید و مرتکب هیچ جرمی نشده باشید .

هنگامی که شهروندان سوئد از کشوری به کشور دیگر مسافرت می کنند , بسیار محتاطانه عمل می کنند . طبق سال ۲۰۱۸ , طول مدت بررسی این تقاضا نامه ۳ ماه به طول می انجامد .

اقامت سوید