Home » زبان شناسی » انواع زبان عربی را بشناسید

انواع زبان عربی را بشناسید

انواع زبان عربی را بشناسید :

۱

آگاه باشید که انواع متعددی عربی وجود دارد که این ها هستند: Modern Standard Arabic (عربی استاندارد مدرن)، Classical (Qur’anic) Arabic (عربی کلاسیک/قرآنی)، یا Colloquial Arabic (عربی محاوره ای). تصمیم بگیرید که شما می خواهید کدام عربی را بیاموزید:

  • Modern Standard Arabic (عربی استاندارد مدرن). مگر این که علاقه ی شما به یک کشور مخصوص منحصر شده باشد، امن ترین گزینه یادگیریِ نسخه ی کلاسیک زبان است که به Modern Standard Arabic (عربی استاندارد مدرن) شناخته می شود. MSA در سراسر جهان عرب استفاده می شود، اما در مجموع به بافت های نوشتاری و رسمی منحصر می شود: ادبیات، روزنامه، تحصیل، برنامه های خبریِ رادیو/تلویزیون، سخن رانی های سیاسی، و غیره.
  • Classical (Qur’anic) Arabic (عربی کلاسیک/قرآنی). اگر علاقه ی شما بیش تر مختص به مطالعات اسلامی یا عربی قرون وسطی است، گذراندن یک دوره در Qur’anic/Classical Arabic (عربی قرآنی/کلاسیک) با خواسته های شما جور درمی آید. این شامل عربی به کار رفته در قرآن کریم، عربی کلاسیک مذهبی، و متون فکری و حقوقی، و آن نوع از عربی است که Modern Standard Arabic (عربی استاندارد مدرن) بر مبنای آن پایه گذاری شده است.
  • Colloquial Arabic (عربی محاوره ای). اگر شما برنامه ریزی کرده اید تا در جهان عرب زندگی کنید یا با یک منطقه یا کشور مخصوصِ عرب سر و کار داشته باشید، Modern Standard Arabic (عربی استاندارد مدرن) بعید است که به خودیِ خود تمامِ نیازهای شما را برآورده سازد. عرب ها گویش های منطقه ای را به عنوان زبان مادری خود صحبت می کنند، و تفاوت های بین گویش ها می توانند به اندازه ی کافی قابل توجه باشند که باعث پیچیدگی متقابل شوند. به طور گسترده بخواهیم بگوییم، پنج خانواده ی بزرگ از گویش ها وجود دارد، که هر کدام بر مبنای کشور، شهر، همسایگی، و حتی مذهب زیر مجموعه هایی از گویش ها را شامل می شوند: Gulf Arabic (عربی خلیج)، Mesopotamian Arabic (عربی بین النهرینی)، Levantine Arabic (عربی شرقی)، Egyptian Arabic (عربی مصری)،و Maghrebi Arabic (عربی مغربی).

۲

  • الفبای عربی را بیاموزید. در ابتدا به نظر می رسد که متن عربی هراس آور است، و بعضی از مردم تلاش می کنند تا با اتکا به نویسه گردانیِ لغات عربی از یادگیری آن اجتناب کنند. این فقط باعث جمع شدن مشکلات برای بعد می شود؛ خیلی بهتر است که نویسه گردانی را نادیده بگیرید و از همان ابتدا از متن و حروف الفبا استفاده کنید. بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که یک کتاب بخرید یا از کتاب خانه بگیرید، چون این پروژه ای طولانی و سخت است.