Home » مهاجرت » انواع مختلف سرمایه گذاری در قطر

انواع مختلف سرمایه گذاری در قطر

سرمایه گذاری در قطر از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در قطر از طریق ثبت شرکت در قطر به اشخاصی توصیه می شود که صرفاً به دنبال فعالیت اقتصادی هستند و علاقه ای به اخذ اقامت قطر ندارند. زیرا اگر به دنبال ثبت شرکت و دریافت اقامت در کشور های خارجی هستید گزینه هایی مانند اتریش، مجارستان، اسپانیا و … گزینه هایی مناسب تر هستند که بعد از پنج سال فعالیت تجاری، به شما اقامت اعطا می کنند. دقت بفرمایید کشور قطر نیز مانند کشور های عربی دیگر به شما اجازه مالکیت ۱۰۰ درصد شرکت را نخواهد داد و شما فقط مجاز به داشتن سهم تا ۴۹ درصد خواهید بود. و ۵۱ درصد از شرکت شما باید به نام کفیل عربی باشد.
مزایای سرمایه گذاری در قطر از طریق ثبت شرکت :

  • عدم پرداخت مالیات بر درامد بالا
  • مالیات بسیار پایین ۵ درصدی در فعالیتهای صادرات و وارداتی
  • برگشت سود قابل قبول و سرمایه به سرمایه گذار خارجی
  • نیروی کاربسیار ارزان

یکی از بهترین انواع شرکت های قابل ثبت در قطر شرکت با مسئولیت محدود است. در این نوع شرکت سرمایه گذار باید یک یا دو شریک قطری داشته باشد که میزان سرمایه آنها در شرکت نباید کمتر از ۵۱ درصد از کل سهام شرکت باشد .ارائه طرح تجاری قوی در این زمینه ضروری است. اهداف شرکت و انتظارات سرمایه گذار از کسب و کار و براوردهای مالی و هزینه ها و منابع مالی شرکت  باید در این طرح تجاری بطور روشن بیان شود .مرحله بعدی انتخاب اسم برای شرکت است که مسلما باید منحصر به فرد باشد. بعد از اینکه طرح تجاری و نام شرکت مورد قبول اداره کار کشور قطر قرار گرفت سرمایه گذار باید افتتاح حساب در یکی از بانکهای معتبر قطر انجام دهد و حداقل مبلغ ۲۰۰ هزار ریال قطر در حساب خود بگذارد که این مبلغ برای شرکت های با مسئولیت محدود حتما مورد نیاز است. در این روش به شخص اقامت یک ساله تعلق خواهد گرفت که مادامی که فرد در این کشور مشغول به فعالیت تجاری طبق قانون باشد این اقامت به طور سالانه تمدید خواهد شد.

سرمایه گذاری در قطر از طریق املاک و مستغلات

بسیاری از سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در قطر ، علاقمند به خرید ملک در مناطق لوکس قطر هستند. فرد با خرید ملک در این کشور اجازه اقامت را تا زمانی که صاحب ملک مورد نظر است خواهد داشت اما نکته بسیار مهم برای خریداران املاک و مستغلات در قطر این است که افرادی که تابعیت قطر نداشته باشند نمی توانند حتی با پرداخت کامل مبلغ، خانه را به نام خود سند بزنند و مجبور هستند تنها نصف خانه را به صورت رسمی به نام خود داشته باشند و نصف بقیه ملک به اسم شریک قطری آنها خواهد بود. البته در سال های اخیر کشور قطر مناطق آزادی را اعلام کرده است که فرد می تواند با خرید ملک در آنها مالکیت ۱۰۰ درصد را به دست آورد. مساله مالکیت کامل مسأله ای مهم بوده و اندکی جای تامل دارد. چرا که شما می توانید در اروپا با خرید ملک در کشورهای نظیر اسپانیا و پرتغال اقامت دریافت کنید. در کشوری نظیر اتریش ایرانیان اجازه خرید ملک دارند و سند کاملا به نام آنها صادر می شود.

نمودار رشد قیمت املاک در دو سال اخیر در کشور قطر:

سرمایه گذاری در قطر

سرمایه گذاری در قطر از طریق سپرده بانکی

افراد خارجی به منظور سرمایه گذاری در قطر ، به صورت اتوماتیک مجاز به افتتاح حساب نیستند و فقط در صورتی می توانند در این کشور حساب بانکی داشته باشند که دارای یکی از اقامت های قانونی این کشور باشند. بانک های کشور قطر مانند اکثر کشور های خارجی سود بالایی به سپرده گذاران پرداخت نمی کنند. از این رو سپرده گذاری در این کشور را نمی توان یک سرمایه گذاری جدی به حساب آورد هرچند که سپرده گذاران می توانند از بانک های قطری اعتبار دریافت نمایند که البته این مساله مستلزم داشتن کسب و کار قانونی در این کشور است.

سرمایه گذاری در قطر از طریق خرید سهام و اوراق قرضه

قطر دارای بازار بورس فعال و پر سودی است. برای علاقمندان به سرمایه گذاری در قطر در بازار بورس، این نکته وجود دارد که در کشور قطر می توانند اقدام به خرید اوراق قرضه و یا سهام نمایند اما با هیچ مبلغی شخص نمی تواند از طریق سرمایه گذاری در بورس اقامت و یا تابعیت این کشور را به دست آورید. این روش صرفا مناسب اشخاصی است که میخواهند در این بازار پر سود سهمی داشته باشند.

سرمایه گذاری در قطر و بررسی اخذ اقامت و تابعیت قطر

سرمایه گذاری در قطر به هیچ عنوان منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت قطر نمی شود. در بسیاری از انواع سرمایه گذاری حتی سرمایه گذار نمی تواند مالک صد در صد سرمایه خود باشد و مجبور است حتما از یک تبعه کشور قطر در این پروژه سرمایه گذاری استفاده کند .اگر علاقمند به اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری هستید می توانید مقالات ما در رابطه با سرمایه گذاری در کشورهای درجه یک اروپایی نظیر اتریش آلمان سویس و … مطالعه بفرمایید. در اکثر کشورهای اروپایی می توان با ثبت شرکت و سرمایه گذاری کارت اقامت یک ساله و پس از آن دو ساله و در انتهای سال پنجم کارت اقامت دائم دریافت نمود و پس ازسپری شدن چند سال پاسپورت آن کشور را نیز دریافت کرد. حتی در کشورهایی نظیر پرتغال و اسپانیا می توان با خرید ملک اقامت دائم اخذ نمود.

سرمایه گذاری در قطر و مزایای آن

سرمایه گذاری در قطر می تواند برای سرمایه گذار همراه با سود بسیاری باشد. قطر کشوری است که با داشتن ذخایر عظیم نفتی و زیرساخت های بسیار درجه یک اقتصادی بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جذب می کند. قطر عضو سازمان تجارت جهانی WTO می باشد. همین امر تا حدی باعث امنیت خاطر سرمایه گذاران می شود. نیروی کار در قطر بسیار ارزان است و فرایند استخدام بسیار ساده است. اگر چه سرمایه گذاری در این کشور برای ایرانیان کمی مشکل است اما این امر باعث می شود که سرمایه شخص به صورت ارز بین المللی حفظ شده و بی ارزش شدن ریال ایران در میزان  سرمایه شخص تاثیری نگذارد.

سرمایه گذاری در قطر و معایب آن

  • در اکثر برنامه های سرمایه گذاری در قطر شما مالک کامل تجارت و یا ملک خود نیستید.
  • کشور قطر به هیچ عنوان به افراد سرمایه گذار خارجی اقامت و تابعیت اعطا نمی کند.
  • نظام سیاسی کشور قطر پادشاهی است و این امر نکته ای منفی برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می شود چرا که قدرت این کشور در دست خانواده آل ثانی و نزدیکان آن ها بوده و خاندان سلطنتی کلیه تصمیمات مهم سیاسی، اقتصادی و … را در کشور می گیرند. نرخ ریسک در این کشور با میزان ۳ معمولی بوده و در مقایسه با کشور های سطح اول جهان در سطح پایین تری از اطمینان می باشد.