Home » راهنمای اخذ ویزا » انواع ویزای عراق

انواع ویزای عراق

کشور عراق نیز مانند دیگر کشورها دنیا، ویزاهای مختلفی دارد که با توجه به هدف فرد متقاضی، برای او صادر می‌شود:

ویزای توریستی و زیارتی: یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ویزاهای عراق، ویزای توریستی و زیارتی این کشور است. این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که به قصد گردش و تفریح، زیارت حرم مطهر ائمه اطهار و بازدید از اماکن تاریخی به این کشور سفر می‌کنند.

ویزای تحصیلی: افرادی که به قصد آموزش و دریافت فرصت مطالعاتی به کشور عراق سفر می‌کنند، باید ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشند. اعتبار ویزای تحصیلی به دوره آموزشی دانشجو بستگی دارد و بر اساس آن صادر می‌شود. با توجه به پایین‌تر بودن هزینه تحصیل در عراق، این ویزا موردتوجه بسیاری از دانشجویان قرار دارد. سیستم آموزشی کشور عراق کاملاً اروپایی است و زبان تحصیل در دانشگاه ‌های این کشور نیز انگلیسی است.

ویزای کاری: افرادی که به قصد کسب و کار به عراق سفر می‌کنند باید برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. این نوع ویزا معمولا از طرف شرکت‌ها و صاحبان کسب‌ و کار برای کارمندان اخذ می‎شود. شرکت‌‌هایی که قصد انجام پروژه‌های خارج از کشور را دارند و می‌خواهند نماینده‌ای در عراق داشته باشند، این نوع ویزا را برای کارمندان خود دریافت می‌کنند.

ویزای پزشکی: ویزای درمان برای افرادی صادر می‌شود که به منظور استفاده از خدمات پزشکی و عمل جراحی به عراق سفر می‌کنند. این افراد باید برای دریافت ویزای پزشکی این کشور اقدام نمایند.

ویزای ازدواج: ویزای ازدواج نوع دیگری از ویزاست که در همه‌ی کشورهای دنیا وجود دارد. زمانی که دو نفر از نقاط مختلف دنیا با یکدیگر آشنا شده و باهم ازدواج می‌کنند، درخواست ویزای ازدواج می‌دهند. این ویزا در گذشته چندان رایج نبود، اما با پیشرفت تکنولوژی و گسترده شدن روابط، رواج بیشتری پیدا کرده و با استقبال بالایی مواجه شده است.