Home » گردشگری » انواع ویزا و اقامت سنگاپور و شرایط آن

انواع ویزا و اقامت سنگاپور و شرایط آن

انواع ویزا و اقامت سنگاپور و شرایط آن :

ویزای کوتاه مدت برای افرادی که خواهان مراجعت و بازدید کشور سنگاپور اقدام می نمایند وجود دارد . که اخذ این ویزا بسته به کشور اقدام کننده و طول مدت اقامت و اهداف ورود به سنگاپور می باشد . معمولا برای این کشور باید از کشور مبدأ در خواست این ویزا را ارائه داد .

ویزای بلند مدت و دائم سنگاپور ، برای این امر در ابتدا اجازه ورود به سنگاپور را داشته و پس از حضور در سنگاپور اقدامات ثانویه انجام پذیرد . برای افرادی که قصد اقامت دائم سنگاپور را دارند شرایطی وجود دارد که به شرح ذیل می باشد :

۱٫باید همسر و یا فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال سنگاپوری و یا اقامت داشته باشد

۲٫پدر و یا مادر سنگاپوری باشد

۳٫کار آفرینان و سرمایه گذاران سنگاپور

۴٫دارندگان اجازه عبور AP –Q – S

واجد شرایط موارد فوق الذکر می تواند فرم مخصوص را تکمیل نماید و پس از مدت سه ماه از تکمیل فرم منظور پاسخ اقامت شما صادر خواهد شد . هزینه ورود به سنگاپور برای اقامت ۱۰۰ $ سنگاپور و سالانه ۱۰ $ باید به دولت بپردازند .

در صورت اعطا این اقامت به فرد خدمات ملی (NC) تعلق خواهد گرفت .

تابعیت مضاعف ، شما برای آنکه تابعیت این کشور را اخذ نمایید باید مدت زمان زیادی در این کشور حضور داشته باشید و از نظر شهروندی مشکلی نداشته باشید . در صورتی که شامل حال افراد زیر باشید می توانید در خواست تابعیت مضاعف دهید .

۱٫فرد با سن زیر ۲۱ سال مجرد باشد و دارای اقامت دائم بین ۶ الی ۲ سال باشد .

۲٫فردی که اقامت دائم دارد و به سرویس ملی تعهد خود را تکمیل کرده است

۳٫همسر شما سنگاپوری باشد و شما اقامت ۲ ساله در سنگاپور را داشته باشد

۴٫خارج از سنگاپور به دنیا آمده باشد و یکی از والدین تابعه سنگاپور باشد .

انواع راه های مهاجرت به سنگاپور :

۱٫تحصیل در سنگاپور

۲٫کار در سنگاپور

۳٫سرمایه گذاری در سنگاپور

۴٫تولد در سنگاپور

۵٫ازدواج در سنگاپور

۶٫توریستی در سنگاپور

تحصیل در سنگاپور :

برای مهاجرت تحصیلی به کشور سنگاپور در صورتی که فرد متقاضی پذیرش تمام وقت دانشجویی از دانشگاه اخذ نماید می تواند برای ویزای دانشجویی کشور سنگاپور اقدام نماید .  این ویزای دانشجویی سالانه صادر خواهد شد و به مدت زمان طول تحصیل دانشجو به او اجازه حضور خواهند داد . برای تمدید سالانه این ویزا شما می توانید خودتان برای اداره پلیس زمان مصاحبه بگیرید و به صورت شخصی اقدام نمایید و در راهی دیگر می توانید مدراک خود را به اتاق دانشجویان بین المللی تسلیم نمایید و آنان به صورت مستقل برای شما آن را اخذ نمایند . برای تکمیل فرم ویزا و تمدید آن می توانید به سایت دولت سنگاپور مراجعه نمایید . شما برای ادوار کوتاه مدت زمانی نیز می توانید ویزای کوتاه مدت تحصییل نیز کشب نمایید و به کشور سنگاپور مهاجرت داشته باشید .

کار در سنگاپور :

برای مهاجرت کاری در سنگاپور شما باید در ابتدای امر یک ویزای کاری سنگاپور درخواست نمایید سپس با دریافت ویزای کاری کشور سنگاپور به کشور سنگاپور ورود نماید و از چند تایپ کاری در کشور سنگاپور بهره مند شوید . در ذیل به انواع ان خواهیم پرداخت .

پاس P و Q ، اولین نوع ویزای کاری در کشور سنگاپور می باشد ، که به نوعی رمز عبور و یک رمز اشتغال خواهد بود ، این نوع ویزا به نوعی به اسم ویزای EP نیز شناخته می شود . این تایپ کاری سریع ترین ویزا می باشد که مبلغی در حدود ۲٫۵۰۰ $ درآمد خواهند داشت . این تایپ کاری برای متخصصان ، مدیران و افرادی که مهارت های حرفه ای دارند می توانند از این طریق ورود داشته باشند . این نوع ویزا به شما اجازه همراه داشتن یکی از اعضای خانواده که می تواند همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال است را با خود  می دهد .

ویزای s ، برای کارگران و کارکنان در سطوح متوسط که پایه ۱٫۸۰۰ $ را کسب خواهد نمود . عواملی از قبیل شرایط فرد ، مهارت ها ، تجربیات کاری و نوع کار نقش اساسی در این نوع ویزا خواهد داشت . در این نوع تایپ کاری در صورتی که حقوق شما به  ۲٫۵۰۰ $ در ماه برسد ، می توانید در خواست الحاق به همسر را بدهید .

ویزای R ، در صورتی که فرد با موارد فوق الذکر نتوانید اقدام نمایید باید با یک اجازه کار از کشور سنگاپور از این ویزا استفاده نمایید . در این ویزا بسته به مهارت کاری دشواری متغییر خواهد بود . در این نوع ویزا مالیات بسته به نوع شغل تعیین می شود .

ویزای آموزش کار، در این تایپ ویزا که به نام TEP نیز معروف است برای آموزش مشاغلی خاص به شما اجازه ورود می دهند . که برای رشته های ماساژ ، مواد غذایی، کافی شاپ و … می توان ورود نمود .

آموزش برای کار به نام TWP ، برای افرادی است که تایپ TEP را نتوانند بگیرند و واجد شرایط این ویزا باشند ، تعلق می گیرد .

سرمایه گذاری در سنگاپور :

برای سرمایه گذاری در سنگاپور می توانید یکی از راه های ذیل اقدام نمایید :

اوراق قرضه ، واحد اعتباراتی ، خرید سهام ، بیمه نامه های تجاری در سنگاپور ، تبادل وجوه معامله ، اعتبارات سرمایه گذاری مستغلات ، ساختار سپرده ای ، تفاضل قرار داد ها ، بیمه نامه های سرمایه گذاری مرتبط.

 

تولد در سنگاپور :

کشور سنگاپور بر اساس قوانین خاک و خون در قانون  اساسی سنگاپور  تابع قوانین خون می باشد .این بدان معناست که فرزند متولد شده در کشور سنگاپور باید از طریق پدر یا مادر وی به فرزند تعلق گیرد . لذا در این خصوص تفاوتی در سنگاپور بین مادر و پدر نیست . هر کدام از افراد که تابعیت کشور سنگاپور را داشته باشند . می توانند از طریق آنان فرزندانشان  را تبعه کشور سنگاپور نمایند . هزینه این امر در کشور سنگاپور ۵۰ $ سنگاپور می باشد .

 

ازدواج در سنگاپور :

این نوع اقامت به افرادی داده خواهد شد که با یکی از شهروندان سنگاپوری ازدواج کرده  باشد . باید فرد پس از صورت گرفتن ازدواج و تکمیل نمودن فرم مربوطه در اداره پلیس و یا اداره مهاجرت کشور سنگاپور ، پس از ۶ ماه بررسی پرونده پاسخ برای وی صادر خواهد شد . در صورت پذیرفته شدن باید مبلغ ۴۰ $ بابت هزینه صدور اقامت پرداخت نمایید .

توریستی در سنگاپور :

برای این نوع ویزا باید از کشور مبدا در خواست ویزا را صادر نمایید . از این رو کشور ها را برای ویزای بازدید از سنگاپور  به دو دسته تقسیم بندی  نموده اند .  که به شرح ذیل می باشد :

کشور های درجه یک از نظر سنگاپور کشور های درجه دو از نظر سنگاپور
ارمنستانآذربایجان

بیلوروسی

جمهوری دموکراتیک خلق کره

گرجستان

هندوستان

قزاقستان

قرقیزستان

مولدووا

منطقه ویژه اداری ماکائو دارندگان (MSAR)

کشورهای مستقل مشترک المنافع

میانمار

روسیه

جمهوری خلق چین

تاجیکستان

ترکمنستان

اوکراین

ازبکستان

دارندگان سند هویت هنگ کنگ

 

افغانستانالجزایر

بنگلادش

مصر

ایران

عراق

اردن

لبنان

لیبی

مالی

مراکش

نیجریه

پاکستان

عربستان سعودی

سومالی

سودان

سوریه

تونس

یمن

کشور فلسطین باید توسط امارات و یا کشورهای خاورمیانه دور و کشورهای شرق آسیا اقامت گذرنامه موقت صادر شود

 

*در کشور سنگاپور این تایپ ویزایی ، ویزای شما فقط یک اجازه پرواز خواهد بود به کشور سنگاپور ، اجازه ورود به خاک سنگاپور در فرودگاه و یا مرز های خاکی این کشور در قسمت بازرسی صادر خواهد شد . و تعداد مهر  های ویزای شما و اعتبار ویزای شما تعیین کننده مدت زمان ویزای شما خواهد بود . و در صورتی که بیش از مدت زمان ویزای خود در سنگاپور بمانید ، تخلف است و دولت سنگاپور برای آن مجازات در نظر گرفته است .

برای ورود به سنگاپور در این تایپ ویزایی باید مدارک ذیل را ارائه نمایید :

۱٫ارائه گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار

۲٫پول برای هزینه های مدت زمان حضور در سنگاپور

۳٫تأیید ورود

۴٫دریافت کارت سوار

۵٫گواهی واکسیناسیون

۶٫ویزای معتبر سنگاپور