Home » گردشگری » اگر در ترکیه پاسپورت خود را گم کردید چه باید بکنید؟

اگر در ترکیه پاسپورت خود را گم کردید چه باید بکنید؟

یکی از بدترین اتفاقاتی که در طول یک سفر خارجی ممکن است برای یک توریست پیش بیاید ، گم شدن پاسپورت میباشد. ترکیه پل بین شرق و غرب است و این موجب شده است که افرادی که میخواهند به صورت قاچاقی به ترکیه سفر کنند از ترکیه و به خصوص شهر استانبول به عنوان یک نقطه میانی استفاده کنند. همین امر باعث شده تا بازار پاسپورت های تقلبی در این شهر بسیار داغ باشد.

گم شدن پاسپورت در ترکیه

اگر با تور ترکیه به این کشور سفر می کنید توصیه می کنیم پاسپورت خود را در گاو صندوق هتل بگذارید و با خود حمل نکنید. به خصوص اگر با تور استانبول سفر میکنید و در مرکز شهر استانبول که مناطق شلوغی میباشد، اقامت دارید.

اما اگر به هر دلیلی و یا با وجود تمام مراقبت های لازم پاسپورت خود را در ترکیه گم کردید چه باید بکنید. اول از همه از هتل مود نظر خود بخواهید تا به پلیس اطلاع دهد. پس از آمدن پلیس اطلاعات کامل را در اختیار پلیس قرار دهید.

همیشه به مسافرین توصیه میشود تا یک کپی رنگی از پاسپورت خود به همراه داشته باشد تا در چنین مواقعی بتوانید اطلاعات پاسپورت خود را از جمله شماره پاسپورت در اختیار پلیس قرار دهید. قدم بعدی تماس با کنسولگری ایران در استانبول و یا آنکارا میباشد تا مقدمات صدور برگه ورود به ایران را برای شما انجام دهند.

سفارت ایران برای شما یک برگه با مشخصات و عکس شما صادر می کند تا هنگام ورود به ایران به جای پاسپورت برای شما اعتبار داشته باشد و بعد از آن وقتی به ایران بازگشتید می توانید به اداره گذرنامه مراجعه نمایید و برایب دریافت مجدد پاسپورت اقدام کنید که البته این پروسه بسیار طول می کشد.

دارالترجمه رسمی الیت (۷۲۷) با مدیریت آقای امیر حسین برادر در خدمت شما عزیزان میباشد.