Home » اخبار » ایران قرنطینه را برای مسافران ورودی از اروپا اجباری کرد

ایران قرنطینه را برای مسافران ورودی از اروپا اجباری کرد

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد کشوری مقابله با کرونا در ایران در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در اروپا و آمریکا به شرح الزامات جدید این کشور برای ورود مسافران خارجی پرداخت.

وی در این رابطه اظهار داشت که برای مسافران ورودی از اروپا مثل مسافران دیگر کشورها ارائه تست منفی پی‌سی‌آر (PCR) الزامی است.

وی افزود: «تا پیش از این تنها مسافران ورودی کشورهای اروپایی باید با تست منفی وارد کشور می شدند از الان مصوب شد همه کسانی که می‌خواهند از هر کشوری حتی کشور همسایه وارد کشور شوند، باید با تست منفی وارد کشور شود. همچنین تصمیم داریم از تمام مسافرین ورودی مجددا تست گرفته شود از طرفی اگر مسافری از اروپا وارد کشور می‌شود باید علاوه بر تست منفی که از او می گیریم، ۱۴ روز در خانه قرنطینه باشند».

رئیسی در ادامه گفت: «حفاظت از مرزها و رعایت پروتکل‌ها بسیار مهم است تا در اسرع وقت و به صورت زودرس اگر احیانا بیماری مبتلا به ویروس جهش یافته وارد کشور شود، بتوانیم سریعا وارد عمل شویم. در این راستا برنامه‌هایی به وزارت راه داده شده و با همکاری سازمان هواپیمایی ابلاغیه‌هایی صورت گرفته است. مرزهای زمینی، هوایی و آبی باید به شدت کنترل شود و پروتکل‌های سختگیرانه‌ای در این راستا تصویب و ابلاغ شده است».