Home » مهاجرت » با شرایط کار در کانادا بیشتر آشنا شوید

با شرایط کار در کانادا بیشتر آشنا شوید

کانادا کشوری عظیم است که ده استان و سه قلمرو دارد. برای درک بهتر آن می‌توان ۴۱ بار بریتانیا را در کانادا جا داد. ضلع غربی کانادا دارای آب‌وهوای بسیار متفاوتی از شرق است و آن‌ها از نظر فرهنگی کاملاً متفاوت هستند. به‌عنوان مثال، اگر دوست دارید بیرون از منزل باشید و از آب‌وهوای معتدلی لذت ببرید، ونکوور می‌تواند مکانی عالی برای شما باشد. اگر نمی‌توانید در هوای بارانی بمانید، باید از آن اجتناب کنید. در آن‌طرف کشور، تورنتو، تابستان‌های گرم و طولانی را به شما می‌دهد؛ اما دمای زمستان منفی ۲۰ درجه چندان مرسوم نیست. شما باید تحقیق خود را در مورد شهرها یا مکان‌هایی انجام دهید که احتمالاً شغلی را پیدا خواهید کرد که برای شما جذاب باشد؛ زیرا زندگی در یک استان با استان دیگر متفاوت خواهد بود. تصمیم بگیرید که اولویت شما شغل است یا محل؟

ما برای شروع کار چندین واقعیت اساسی در مورد زندگی در کانادا را برای شما قرار داده‌ایم:

  • هزینه زندگی:  این بین استان‌ها و مناطق روستایی و شهری متفاوت است. به‌طورکلی ونکوور گران‌ترین مکان برای زندگی در آمریکای شمالی محسوب می‌شود
  • ارز: دلار کانادا. سکه دلار به دلیل تصویر شدن یک لون (پرنده) لونی نامیده می‌شود.
  • سلامت: سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا با بودجه عمومی تأمین می‌شود. شهروندان کانادا و ساکنان دائم از طریق مالیات خود بیمه خدمات درمانی را پرداخت می‌کنند. اگر در کانادا مشغول به کار هستید، کارفرمای شما باید اطمینان حاصل کند که تحت پوشش بیمه درمانی هستید. داروهای تجویزشده، مراقبت از منزل، مراقبت طولانی‌مدت و مراقبت از دندان معمولاً تحت قانون بهداشت کانادا قرار ندارند و این بدان معنی است که بیشتر کانادایی‌ها مجبور به دریافت بیمه خصوصی هستند. اگر در کانادا مشغول انجام کارهای گاه‌به‌گاه هستید، باید بیمه خدمات درمانی خصوصی را ترتیب دهید زیرا درمان بدون آن بسیار گران است.
  • نوع دولت: دموکراسی پارلمانی، فدراسیون و سلطنت مشروطه.
  • دین: مسیحیت بزرگ‌ترین دین در کانادا است. مسیحیان ۶۷٫۳٪ از جمعیت را تشکیل می‌دهند، به دنبال آن افرادی که ۲۳٫۹٪ دین ندارند. اسلام دومین دین بزرگ در کانادا است که ۳٫۲٪ از مردم آن را تجربه می‌کنند.

فرهنگ کار در کانادا

هرساله به بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر اجازه کار در کانادا داده می‌شود. این یک فرصت بزرگ برای کارگران خارجی است که به دنبال ایجاد زندگی بهتر هستند.

به‌عنوان یکی از اقتصادهای پیشرو در جهان، کانادا برای افرادی که به دنبال کار در خارج از کشور هستند، یک مقصد عالی است. ویزای مجاز کار کانادا به افراد شاغل، کارگران دائم، کارگران موقت، دانشجویان و افراد دیگر امکان کار در کانادا را می‌دهد. به طور معمول، متقاضیان برای درخواست ویزای اجازه کار باید یک پیشنهاد شغلی در دست داشته باشند.

افراد فقط باید پس از دریافت پیشنهاد شغلی یا قرارداد کاری از کارفرمای کانادایی، برای ویزای کار اقدام کنند. کارفرما باید از ESDC (اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا) یک LMIA (ارزیابی تأثیر بازار کار) به دست آورد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کارمندان ماهر خارجی را برای مشاغل استخدام کنند که توسط شهروندان یا ساکنان دائم کانادا امکان‌پذیر نیست.

مجوز کار کانادا یا ویزای کار برای افراد واجد شرایط خارج از کشور صادر می‌شود تا برای یک دوره زمانی خاص در آن کشور مشغول به کار شوند.

متوسط ​​ساعت کار

طبق ۸ قانون کار در کانادا، این ۸ ساعت در روز و ۴۰ ساعت در هفته است.

تعطیلات تمامی کارکنان باید حداقل در سال دو هفته مرخصی با حقوق داشته باشند. کسانی که قبل از استفاده از مرخصی، شغل خود را ترک کنند، باید به‌جای آن مبلغی را دریافت کنند. درصورتی‌که یک سال کامل درجایی مشغول به کار نباشید، میزان حق استفاده از مرخصی با حقوق، بر اساس ماه‌های اشتغال به کار، محاسبه می‌شود.

معمولاً پس از سه سال کار کردن برای یک کارفرما، کارگر، واجد شرایط ۳ هفته مرخصی با حقوق سالیانه است، پس‌ازآن نیز به ازای هرسال کار با همان کارفرما، معمولاً یک تا دو روز به مرخصی سالیانه با حقوق اضافه خواهد شد و ۸ سال طول می‌کشد تا به حد ۴ هفته مرخصی سالیانه با حقوق برسد. بسیاری از شرکت‌ها تعطیلات اضافه‌ای به‌عنوان پاداش، برای مثال، یک هفته بیشتر به مناسبت دهمین یا بیستمین سالگرد شروع کار، برای کارکنان در نظر می‌گیرند.

حق استفاده از مرخصی سالیانه با حقوق به حرفه، موقعیت شغلی و کارفرما مطابقت دارد. برخی از کارفرمایان بر اساس مدت‌زمان اشتغال به کار، برنامه‌های بهتری را ارائه می‌دهند. معمولاً کارمندان نسبت به کارگران، در مدت‌زمان کوتاه‌تری پس از اشتغال به کار، مشمول مرخصی‌های با حقوق طولانی‌تر می‌شوند. ممکن است مدیران حق استفاده از تعداد روزهای بیشتری به‌عنوان مرخصی با حقوق داشته باشند. بیشتر کارمندان باید از مرخصی‌های با حقوق خود در همان سال استفاده کنند؛ هرچند برخی از کارفرمایان اجازه استفاده از باقی‌مانده آن را در سال بعد‌ می‌دهند.

همچنین کارمندان در ۶ سال اول کار خود ۴ درصد از حقوق را به‌عنوان هزینه سفر در تعطیلات دریافت می‌کنند (این هزینه بر اساس حقوق دریافتی سال قبل محاسبه می‌شود) و در سال‌های بعد به ۶ درصد افزایش می‌یابد.

نرخ مالیات

کانادا هم مالیات‌های فدرال و هم استانی دارد. نرخ مالیات‌های فدرال از ۱۵٪ است. از ۴۵٫۹۱۶ دلار (تقریباً ۲۵۶۵۵ پوند) درآمد مشمول مالیات می‌شود و نرخ مالیات استانی به استان محل کار شما بستگی دارد.

کاریابی در کانادا

مهاجرت کاری یکی از محبوبیت ترین انواع مهاجرت است. قبل از مهاجرت به کانادا برای دریافت ویزای کاری باید از قبل در شغل مربوطه پذیرش شده باشید و کارفرما باید درخواست استخدام متقاضی را بدهد. تابلوهای شغلی می‌توانند به افرادی که دنبال شغل هستند کمک بسیاری کنند. امروزه رقابت برای پیدا کردن شغل بسیار شده و با توجه به مهارت افراد و استعداد و دیگر ویژگی‌هایشان این رقابت شدیدتر خواهد شد وکارفرمایان برای انتخاب گزینه‌های بهتر باید در سایت‌ها و کانال‌های کاریابی کانادا آگهی استخدام بزنند.

  •  تابلوهای شغلی

اکثر تابلوهای شغلی و موتورهای جستجوگر برای انتخاب شغل سایت‌های محلی هم دارند. این تابلوهای شغلی بین افرادی که به دنبال یافتن شغل مورد نظر خود هستند مشهوراند. و بسیاری از آنها یک منبع اطلاعاتی هستند تا افراد را کمک کنند.

  • در شیشه‌ای

Glassdoor یک سایت جهانی است که میلیون‌ها نفر برای انتخاب شغل و جایگزین کردن شغل خود به آن رجوع می‌کنند. این سایت به افراد اجازه می‌دهد که با توجه به استعداد، توانایی و مهارت خود را ارسال کنند و در اسرع وقت کارفرماها آنها را انتخاب کنند و در صورت انتخاب نکردن به آنها جواب داده شود. یکی از مزایای سایت همین است که هر کس هرکجا که باشد چه محل کار خود چه در خانه یا با موبایل خود به راحتی می‌تواند به این سایت‌ها رجوع کند.

  • مانستر کانادا

این سایت یکی از پربازدیدترین سایت‌های جان است که بیشتر افراد به آن رجوع می‌کنند و به همین دلیل است که محبوبیتی بسیار نزد کاریابان پیدا کرده است. سایت مانستر (monster.com) در هر ماه میلیون‌ها متقاضی شغل را جذب می‌کند و افراد از شغلی که انتخاب کرده‌اند رضایتی کامل دارند. هنگامی که اطلاعات مربوط به شغل مورد نظر و مهارت‌های خودشان را برای این سایت ارسال می‌کنند سایت مانستر لیستی کامل از شغل‌های موجود در اطلاعات بانکی خود در اختیار اعضا قرار می‌دهد.

  • سایت سازنده شغلی در کانادا

این سایت نسخه محلی سایت جهانی است. افراد متقاضی می‌توانند برای ارسال شغل‌های مورد نظر از این پلتفرم استفاده کنند. و این سایت با اطلاعات گسترده‌ای که دارد معیارهای افراد را برآورد می‌کند.

  • سایت محلی Eluta.ca

این سایت در تورنتو به عنوان ۱۰۰ کارفرمای کانادا شهرت دارد و در هر سال میلیون‌ها نامزد به آن رجوع می‌کنند. یکی از ویژگی‌های قابل توجه سایت محلی Eluta.ca این است که افراد متقاضی می‌توانند به صورت رایگان رزومه خود را قرار دهند. به این شرط که قبلا در صفحه شغلی آنها بوده باشد. هم‌چنین متقاضی‌ها می‌توانند یک صفحه آگهی شغلی را در این سایت قرار دهند.

  • شغل‌های بانکی

سایت‌های کارهای رسمی در کانادا شامل دو صفحه هستند و جز بهترین سایت‌های معتبر و پربازدید جهانی هستند که افراد می‌توانند به آن رجوع کنند. آگهی شغل برای افراد متقاضی که در این سایت‌ها هستند به دو زبان انگلیسی و فرانسوی قرار می‌گیرند. شغل بانکی می‌تواند لیسیتی از نامزدها را بگذارد تا افراد با توجه به مهارت‌های نامزدها خود را بسنجد.

  • سایت جوبیلیکو

در این وب سایت دو میلیون جویای کار مشاهده می‌شود. جوبیلیکو در اواخر سال‌های فعالیت خود با شغل بانکی هم‌کاری داشته است. با این وجود کسانی که در جوبیلیکو حساب کاربری دارند می‌توانند آگهی شغل خود را بدون پرداخت هزینه‌ای در این وب سایت قرار داده تا بتوانند جز کاندیدها شوند.

  • سایت معتبر Jobboom

به طور عمده کارفرمایان برای ارسال مشاغل از Jobboom استفاده می‌کنند. این وب سایت در سال‌های اخیر با گوگل هم‌کاری داشته و مورد پسند کاربران قرار گرفته است. کسانی که می‌خواهند شغل‌های تابستانی یا کارآموزی داشته باشند می‌توانند به صورت رایگان در این وب سایت فعالیت داشته باشند.

  • سایت Talent Egg

این سایت گزینه خوبی برای افرادی است که به دنبال کارآموزی و مشاغل تابستانی‌اند و حتی برای افرادی که فارغ‌التحصیل شده‌اند و دنبال استخدامی‌ هستند می‌تواند مورد بسیار مناسبی باشد. افراد جویای کار در این وب سایت می‌توانند مشخصات کارفرمای خود را نیز داشته باشند.

  • وب سایت رابرت هال

در وب سایت رابرت هال هزاران لیست از مشاغلی که در سرتاسر جهان موجود هست قرار دارد. بسیاری از فرصت‌های طلایی تنها مختص به رابرت هال است و متقاضی‌ها در هیچ سایت دیگری نمی‌توانند آن را پیدا کنند. افراد جویای کار می‌توانند رزومه خود را ارسال کنند و درخواست شغل تمام وقت یا پاره وقت بدهند. مشاغل موجود در این وب سایت می‌تواند چند مدت یک بار به روز شود. هم‌چنین در وبلاگ این سایت منابعی از تحقیقات و راهنمای کارگران وجود دارد و هم‌چنین افراد می‌توانند از مزایای مشاوره وب سایت رابرت هال برخوردار شوند.

  • CareerBuilder

این وب سایت یکی از بزرگترین تابلوهای شغلی است. افراد جویای کار می‌توانند رزومه خود را هر طور که خواستند بارگزاری کنند. این وب سایت با رسانه‌های خبری معتبر در جهان در ارتباط است و لیست مشاغل آن‌ها را دارد.

  • وب سایت Indeed

سایت Indeed  می‌تواند تمامی آژانس‌های کاری در جهان را گردآوری کند و همین امر باعث می‌شود افراد متقاضی برای یافتن شغل به صورت جهانی یا محلی جستجو کنند. در واقع ۸/۹ شغل در هر ثانیه به این وب سایت اضلافه خواهد شد. برای افراد متقاضی این وب سایت منابع رایگانی از مشاغل قرار داده است.

لیست مشاغل موردنیاز کانادا ۲۰۲۰

مشاغل متنوعی از جوشکار تا برنامه نویسان وب را در لیست ۱۵ شغل برتر کانادا را که بیش‌ترین تقاضا را برای سال ۲۰۲۰ دارند، قرار داده‌اند.

بر اساس فهرستی که توسط شرکت پیشرو منابع انسانی Randstad گردآوری‌شده است، کارشناس فروش در ۱۲ ماه آینده رتبه اول تقاضا در کانادا را دارند.

از دیگر پست‌های بسیار ماهر در میان ۱۵ شغل برتر می‌توان به مدیر توسعه تجارت، مکانیک سنگین، مهندس برق، مشاور مالی و پرستار ثبت‌نام‌شده اشاره کرد. مشاغل موردتقاضا که دارای مهارت کمتری هستند شامل راننده، پذیرنده و کارگر عمومی است. در زیر لیست مشاغل موردنیاز کانادا در ۲۰۲۰ ذکرشده است:

  1. همکار فروش
  2. راننده
  3. پذیرنده
  4. جوشکار
  5. توسعه‌دهنده وب
  6. مدیر توسعه تجارت
  7. کارگر عمومی
  8. مدیر پروژه
  9. مکانیک وظیفه سنگین
  10. تاجر
  11. مهندس برق
  12. حسابدار
  13. مدیر منابع انسانی
  14. مشاور مالی
  15. پرستار ثبت‌شده

در ادامه جدولی از درآمد مشاغل مختلف در کانادا در اختیارتان قرار داده ایم.

مشاغل میانگین حقوق
مدیر فروش ۵۰،۲۵۵ دلار
راننده ۴۴،۸۳۶ دلار
پذیرنده ۳۱۳۰۴ دلار
جوشکار ۴۰،۹۲۷ دلار
توسعه‌دهنده وب ۶۲ ۵۲۲ دلار
مدیر توسعه تجارت ۸۵۰۰۰ دلار
کارگر عمومی ۲۹،۲۵۰ دلار
مدیر پروژه ۹۰،۰۰۰ دلار
مکانیک وظیفه سنگین ۷۰،۰۰۰ دلار
تاجر ۴۸،۶۱۰ دلار
مهندس برق ۷۷،۴۲۴ دلار
حسابدار ۵۷،۵۰۰ دلار
مدیر منابع انسانی ۷۷۹۰۰ دلار
مشاور مالی ۵۷،۴۱۰ دلار
پرستار ۷۶۳۶۲ دلار