Home » گردشگری » بدترین فرودگاه های جهان

بدترین فرودگاه های جهان

هر چند که در دنیا فرودگاه های مجللی وجود دارند که لذت انتظار پرواز را برای مسافران شیرین می کنند، اما در نقطه مقابل هم فرودگاه هایی هستند که تنها موجبات ناراحتی و کلافگی مسافران را فراهم می کنند. سایت ایر هلپ (AirHelp) در سال ۲۰۱۸ رتبه بندی را از ۱۴۱ فرودگاه جهان انجام داد تا بهترین و بدترین فرودگاه های جهان را از یکدیگر متمایز کند. در یک سو فرودگاه هایی چون فرودگاه حمد قطر، آتن و هاندا توکیو به عنوان بهترین فرودگاه های جهان قرار داشتند و در سوی دیگر فرودگاه هایی که عنوان بدترین را به خود اختصاص دادند.

فرودگاه کویت

عملکرد به موقع بودن: ۴٫۱
کیفیت خدمات: ۷
دیدگاه مسافران: ۳٫۹
مجموع امتیاز: ۵٫۴۰

فرودگاه کویت در لیست بدترین فرودگاه های جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده است. مسافرانی که از طریق این فرودگاه سفر کرده اند، معتقدند که این فرودگاه نظم مناسبی نداشته و به تمیزی آنچه که آنها انتظار داشته اند، نبوده است. ضمن اینکه مسافران گفته اند که کارکنان فرودگاه رفتار چندان دوستانه ای با آنها نداشته اند.

بدترین فرودگاه های جهان

فرودگاه استنستد لندن

عملکرد به موقع بودن: ۶٫۲
کیفیت خدمات: ۵٫۸
دیدگاه مسافران: ۱٫۱
مجموع امتیاز: ۵٫۵۳

ممکن است با شنیدن نام فرودگاه های لندن، فرودگاه گتویک یا هیثرو را در ذهن خود تصور کنید. اما نام فرودگاه استنستد را که در حدود ۴۰ مایلی شمال شرقی مرکز شهر قرار گرفته، فراموش نکنید. این فرودگاه بر اساس یافته های سایت AirHelp و نظر مسافران در جایگاه دوم بدترین فرودگاه های جهان قرار گرفته است. نظر مسافران در مورد این فرودگاه چیست؟ آنها شکایت کرده اند که صف های چک این و گیت های امنیتی همیشه خیلی طولانی بوده و اینکه به محض پیاده شدن از هواپیما باید زمان زیادی را برای دریافت چمدان خود منتظر بمانند.

بدترین فرودگاه های جهان

فرودگاه سنت اگزوپری لیون

عملکرد به موقع بودن: ۶٫۱
کیفیت خدمات: ۵٫۸
دیدگاه مسافران: ۴٫۲
مجموع امتیاز: ۵٫۷۸

به نظر می رسد مسافران طراحی و معماری فرودگاه سنت اگزوپری را دوست داشته باشند. این فرودگاه که در دامنه های شرقی لیون قرار گرفته، یک سایبان به شکل بادبزن دارد که بر فراز ایستگاه راه آهن آن قرار گرفته است. اما آنچه موجب شکایت مسافران از این فرودگاه شده، عدم استفاده از تکنولوژی در طول پروسه چک این، صف های طولانی و خدمه ای است که علاقه ای به کمک به مسافران ندارند. آنگونه که برخی از مسافران در نظرسنجی عنوان کرده اند: حتی یک کودک هم بهتر می تواند این فرودگاه را اداره کند!

بدترین فرودگاه های جهان

فرودگاه اورلی پاریس

عملکرد به موقع بودن: ۵٫۳
کیفیت خدمات: ۶٫۸
دیدگاه مسافران: ۴٫۱
مجموع امتیاز: ۵٫۸۳

اگر قرار نیست که به فرودگاه اصلی پاریس یعنی شارل دوگل سفر کنید، احتمالا در فرودگاه اورلی در جنوب پاریس پیاده خواهید شد. متاسفانه سفر به فرودگاه اورلی تجربه جندان دلچسبی برای شما نخواهد بود. علاوه بر اینکه این فرودگاه از سوی وبسایت ایر هلپ امتیازات پایینی دریافت کرده، مسافران هم چندان دل خوشی از این فرودگاه ندارند. بیشترین شکایات مشتریان از این فرودگاه شامل شلوغی، بی نظمی و حتی دشواری پیدا کردن مکان آن می شود.

بدترین فرودگاه های جهان

فرودگاه بروما استکهلم

عملکرد به موقع بودن: ۴٫۴
کیفیت خدمات: ۷٫۶
دیدگاه مسافران: ۵٫۱
مجموع امتیاز: ۵٫۹۱

هر چند که سوئد به طور معمول به عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان شناخته می شود، فرودگاه برومای این کشور که در چند مایلی غرب پایتخت واقع شده؛ در سال های اخیر موجبات ناراحتی بسیاری از مسافران را فراهم کرده است. اگرچه بروما در مقایسه با فرودگاه اصلی کشور یعنی آرلاندا فاصله کمتری با مرکز شهر دارد، مسافران از کوچک بودن آن شکایت کرده اند. به عبارت دیگر مسافران گفته اند که در هنگام شلوغ بودن فرودگاه، صندلی های کافی برای نشستن وجود ندارد.

بدترین فرودگاه های جهان

فرودگاه منچستر

عملکرد به موقع بودن: ۶٫۱
کیفیت خدمات: ۶٫۶
دیدگاه مسافران: ۲٫۶
مجموع امتیاز: ۵٫۹۵

به نظر می رسد که مسافران علاقه زیادی به شکایت در مورد فرودگاه منچستر دارند و همین اظهار نظرهای منفی آنها موجب شده تا این فرودگاه در جایگاه ششم بدترین فرودگاه های جهان قرار بگیرد. برای نمونه اخیرا مسافران در مورد این موضوع شکایت کرده اند که فرودگاه هزینه های پارکینگ را افزایش داده است. به علاوه آنها می گویند که این فرودگاه پرسنل کافی برای رسیدگی به این حجم از مسافر را نداشته و به همین دلیل صف ها بیش از حد طولانی هستند.

بدترین فرودگاه های جهان

فرودگاه ادینبورگ

عملکرد به موقع بودن: ۶٫۶
کیفیت خدمات: ۷
دیدگاه مسافران: ۱٫۸
مجموع امتیاز: ۶٫۲۹

اگرچه فرودگاه ادینبورگ خود را به عنوان مکانی توصیف می کند که در آن اسکاتلند به دنیا می رسد، اما برخی از مسافران به شدت از این فرودگاه ناراضی هستند. مطابق بررسی های وبسایت ایر هلپ این فرودگاه امتیازهای بسیار ناامید کننده ای را از سوی مسافران دریافت کرد که منجر به سقوط جایگاه کلی آن شد. مسافرانی که به این فرودگاه پرواز کرده اند، می گویند پیدا کردن مکان این فرودگاه بسیار سخت است. ضمن اینکه این فرودگاه بی نظم و فاقد مدیریت لازم است. مسافران همچنین از کمبود صندلی برای نشستن در زمان انتظار ابراز ناراحتی کرده اند؛ به گونه ای که آنها مجبور به نشستن بر روی زمین بوده اند.

بدترین فرودگاه های جهان

فرودگاه بوردکس مریگناک (Bordeaux-Merignac)

عملکرد به موقع بودن: ۷٫۴
کیفیت خدمات: ۵٫۶
دیدگاه مسافران: ۵٫۱
مجموع امتیاز: ۶٫۳۷

فرودگاه بوردکس در ۷ مایلی خارج مرکز شهر بوردکس در فرانسه قرار گرفته است. اگرچه این فرودگاه در بررسی های سایت ایر هلپ به خاطر عملکرد به موقع بودن، امتیازات خوبی دریافت کرد، از بعد کیفیت خدمات و دیدگاه مشتریان نتوانست نمرات خوبی را به خود اختصاص دهد. شکایت ها در مورد این فرودگاه اغلب متوجه استراحتگاه های کثیف، صف های امنیتی طولانی و برخورد نامناسب کارمندان می شود.

بدترین فرودگاه های جهان

فرودگاه آیندهوون

عملکرد به موقع بودن: ۵٫۹
کیفیت خدمات: ۷٫۲
دیدگاه مسافران: ۵٫۱
مجموع امتیاز: ۶٫۳۹

فردوگاه آیندهوون هلند هر چند که بدترین فرودگاهی نیست که در لیست سایت ایر هلپ قرار گرفته، اما بهترین هم نیست. نگاهی سریع به صفحه فیسبوک این فرودگاه نشان می دهد که مسافران در مورد خدمات مشتری نامناسب، صف های امنیتی طولانی و بی نظمی کلی بسیار شاکی هستند. آنها می گویند که وقتی در صورت بروز مشکلی به کارکنان فرودگاه مراجعه می کنند، با این جمله مواجه می شوند: این مشکل ما نیست.

بدترین فرودگاه های جهان

فرودگاه بین المللی نیوآرک لیبرتی

عملکرد به موقع بودن: ۷٫۵
کیفیت خدمات: ۶٫۵
دیدگاه مسافران: ۱٫۵
مجموع امتیاز: ۶٫۴

بی نظمی، کثیف بودن، صف های طولانی و کارکنان گستاخ تنها بخشی از شکایاتی هستند که ممکن است شما از مسافران فرودگاه نیوآرک در نیوجرسی بشنوید. فرودگاه نیوآرک که در سال ۱۹۲۸ کار خود را به عنوان نخستین فرودگاه اصلی نیویورک آغاز کرد، توسط اداره بندری نیویورک و نیوجرسی مدیریت می شود. هر چند که این فرودگاه مورد بازسازی قرار گرفته، اما این نوسازی ها هم تعداد زیادی از ۴۳ میلیون مسافری را که هر ساله از طریق این فرودگاه جابجا می شوند، راضی نکرده است.

بدترین فرودگاه های جهان

فرودگاه دوموددووو مسکو (Domodedovo)

عملکرد به موقع بودن: ۶٫۶
کیفیت خدمات: ۷٫۴
دیدگاه مسافران: ۱٫۶
مجموع امتیاز: ۶٫۴۶

فرودگاه دوموددووو یکی از سه فرودگاه بین المللی است که خدمات خود را به شهر مسکو ارائه می دهد. این فرودگاه در فاصله ۳۰ مایلی مرکز شهر قرار گرفته و یک قطار سریع السیر می تواند در مدت زمان ۴۰ تا ۵۰ دقیقه شما را به آنجا برساند. به نظر می رسد که کارکنانی که در این فرودگاه کار می کنند، چندان رفتار دوستانه ای ندارند و گیت های آن همیشه با تعداد زیادی مسافر اشغال شده است. به عبارت دیگر در این فرودگاه علی رغم حجم زیاد مسافر، صندلی به تعداد کافی وجود نداشته و مسافران هم مجاز به نشستن بر روی زمین نیستند.

بدترین فرودگاه های جهان

فرودگاه شونفلد برلین (Schonefeld)

عملکرد به موقع بودن: ۸٫۷
کیفیت خدمات: ۴٫۶
دیدگاه مسافران: ۴٫۹
مجموع امتیاز: ۶٫۴۸

دیدگاهی که یکی از مسافران فرودگاه شونفلد برلین در مورد این فرودگاه دارد به خوبی گویای میزان نارضایتی از آن است: شکی ندارم که حتی زندان ها هم خدمات بهتری به مشتریان ارائه می کنند. این فرودگاه یکی از بدترین تجربه های من بوده است. در صورت امکان از رفتن به آن اجتناب کنید! به نظر می رسد که این فرودگاه در طول سال ها مسافران زیادی را ناراضی کرده است. فرودگاهی که یکی از سه فرودگاه برلین بوده و در حدود ۱۵ مایلی جنوب غربی مرکز شهر قرار گرفته است. بسیاری از مسافران اظهار کرده اند که این فرودگاه کوچک و شلوغ است و صندلی کافی برای جای دادن تعداد زیاد مسافران پروازهای روزانه وجود ندارد.

بدترین فرودگاه های جهان

فرودگاه بین المللی ژان پل دوم

عملکرد به موقع بودن: ۵٫۸
کیفیت خدمات: ۷٫۶
دیدگاه مسافران: ۵٫۳
مجموع امتیاز: ۶٫۵۶

فرودگاه بین المللی ژان پل دوم که در ۱۰ مایلی خارج شهر کراکوف در لهستان قرار گرفته، به منطقه ای با حدود ۸ میلیون جمعیت سرویس ارائه می دهد. هر چند که این فرودگاه اخیرا ۵۰ سالگی خود را جشن گرفت، هنوز مسافران معترضی دارد که در مورد بسیاری از چیزها از کثیفی تا برخورد نامناسب کارکنان ابراز نارضایتی می کنند. به دیدگاه یکی از مسافران در مورد این فرودگاه دقت کنید: من بارها به این فرودگاه سفر کرده ام و فرودگاهی به بدی آن ندیده ام. سرویس های بهداشتی بسیار کثیف بوده و نیروهای امنیتی برخورد نامناسبی با مسافران داشته و تا آنجا که می توانند مسافران را تحقیر می کنند.

بدترین فرودگاه های جهان

فرودگاه بین المللی تورنتو لِستر

عملکرد به موقع بودن: ۶٫۷
کیفیت خدمات: ۷٫۲
دیدگاه مسافران: ۳٫۲
مجموع امتیاز: ۶٫۵۹

فرودگاه لستر تورنتو با ۴۴ میلیون مسافری که هر ساله از آن رفت و آمد می کنند، شلوغ ترین فرودگاه کانادا شناخته می شود. هر چند که مردم کانادا به خونگرمی و مهمان نواز بودن شهره هستند، بسیاری از مسافران از برخورد نامناسب کارکنان فرودگاه و نیز عدم اطلاع رسانی در خصوص تأخیر پروازها اظهار ناراحتی کرده اند. حتی برخی از مسافران در مورد گم شدن چمدان ها و گیت های شلوغ این فرودگاه شکایت هایی داشته اند.

بدترین فرودگاه های جهان

منبع: farandwide.com