Home » زبان شناسی » برترین زبان های بین المللی جهان

برترین زبان های بین المللی جهان

زبان بین المللی زبانی است که بصورت بین المللی صحبت می شود و تعداد زیادی از مردم آن را بعنوان زبان دوم یاد می گیرند و به آن زبان صحبت می کنند. زبان بین المللی نه تنها با تعداد کل گویشوران (گویشوران زبان مادری و دوم)، بلکه با توزیع جغرافیایی و همچنین استفاده از آن در سازمانهای بین المللی و روابط دیپلماتیک تعیین می شود. امروزه، زبان انگلیسی یکی از رایج ترین و پرکاربردترین زبانهای دنیا می باشد که بیش از ۹۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ کاربر انگلیسی زبان نیتیو و غیر بومی در سرتاسر جهان دارد.
برترین زبانهای بین المللی برای یادگیری

انگلیسی بعنوان زبان بین المللی زبان اصلی مورد قبول مردم سراسر دنیا می باشد. قبول شدن در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرط اولیه تعداد کثیری از دانشگاههای برتر دنیا برای دانشجویان بین المللی کشورهای غیر انگلیسی زبان می باشد. اما این بدین معنی نیست که دانش زبان انگلیسی برای تحصیل در خارج از کشور کافی می باشد. دانستن لهجه محلی مکان تحصیل به همان اندازه انگلیسی برای دانشجویان بین المللی مهم می باشد تا بتوانند کارهای روزمره خود را تکمیل کنند.
در صورتیکه برای تحصیل در برترین دانشگاه های آمریکا و انگلستان برنامه ریزی می کنید، شاید تسلط بر زبان انگلیسی کافی باشد اما برای تحصیل در کشورهایی مثل فرانسه، روسیه، ایتالیا، آلمان، چین و ژاپن بایستی دانش خوبی از زبانهای محلی داشته باشید مثل فرانسوی، روسی، ایتالیایی، آلمانی، چینی یا مندرین و ژاپنی، به ترتیب. این کار به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا بتوانند فعالیت های پس از کلاس درس و خارج ار محوطه دانشگاه را بدون دردسر براحتی انجام دهند.
در واقع، جامعه دانشجویان بین المللی به منظور رسیدن به مهارت های زبانی مختلف گسترش یافته است تا بتوانند در کلاسهایی با قومیت ها و فرهنگ های مختلف حضور پیدا بکنند.
علل یادگیری برترین زبانهای بین المللی

مهاجرت : برای رسیدن به سرزمین خارجی، تسلط بر زبان محلی به برقراری ارتباط و همبستگی با افراد محلی کمک بسیار بزرگی می کند. حتی در صورت آشنایی با زبان بین المللی _ مثلا انگلیسی ـ دانستن زبان محلی علاقه واقعی و تعهد به کشور جدید را نشان می دهد.
کار کردن حین تحصیل : تسلط بر زبان خارجی امکان کار کردن در محیط خارج از دانشگاه کشورهایی را فراهم می آورد که انواع زبان های رسمی دارند. اگر کار شما مستلزم ارتباط مستمر با افراد محلی و خارجی زبان ها است، صحبت کردن به زبانهای بومی آنها برقراری ارتباط موثر در محیط کاری را برای شما فراهم می آورد.
فهم فرهنگ جدید : با دانش خوب زبان رسمی کشور، قادر به درک ادبیات، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و موسیقی خاص آن ملت بوده و از آن ها لذت خواهید برد و می توانید قدم در فرهنگ جدیدی بگذارید که موجب می شود در خارج از کشور بهتر تحصیل کنید.

اکنون یادگیری زبانهای بین المللی مورد نیاز برای تحصیل در خارج را مورد بحث قرار می دهیم. طبق رتبه بندی دانشگاه جهانی در سال ۲۰۱۵، ایالات متحده و بریتانیا عمده ترین مکان های تحصیل برای دانشجویان می باشند. علاوه بر این دو کشور انگلیسی زبان، روسیه، فرانسه، آلمان و اسپانیا نیز از بالاترین اولویت های مرکز آموزشی بین المللی می باشند، علی الخصوص در میان دانشجویان هندی. برای تحصیل در این کشورها، بایستی به زبان رسمی آن کشور تسلط داشته باشید.
زبانهایی که برای تحصیل در خارج از کشور مورد نیاز هستند

انگلیسی : زبان انگلیسی اولین و مهمترین زبان بین المللی می باشد، که بصورت جهانی بعنوان زبان بین المللی پذیرفته شده است. دانشجویان غیر انگلیسی زبان بایستی برای تحصیل در خارج از آزمون مهارت زبان انگلیسی (ELPT) قبول شوند تا بتوانند با سطح انگلیسی متوسط در آن دانشگاهها تحصیل کنند. این آزمون برای کسانی طراحی می شود که زبان اول آنها انگلیسی نیست.
فرانسوی : زبان فرانسه یکی دیگر از زبانهای بین المللی می باشد که برای تحصیل در دانشگاههای عالی رتبه فرانسه تسلط بر این زبان امری ضروری است. گذراندن دوره های انگلیسی یا فرانسه مهم نیست، تسلط بر زبان فرانسه یک ضرورت است. حتی با داشتن مدرک بین المللی زبان انگلیسی، تسلط بر زبان فرانسه بسیار حائز اهمیت است بویژه برای درک مردم آنجا و برقراری ارتباط با آنها و انجام دادن فعالیت های خارج از دانشگاه. فرانسوی زبان رسمی برخی از کشورهای اروپایی (فرانسه، بلژیک، سوئیس و لوکزامبورگ)، آفریقا (کامرون، مالی، ماداگاسکار و بسیاری از شهرهای دیگر) و آمریکای شمالی (کانادا) می باشد.
آلمانی : آلمان یکی از بزرگترین، قویترین و با ثبات ترین اقتصاد را در اتحادیه اروپا دارا می باشد. آلمانی بیشترین زبان مورد استفاده در اروپا می باشد، که زبان اول ۱۶% اروپایی ها می باشد. زبان آلمانی یکی از برترین زبانهای بین المللی جهان می باشد که بطور قابل توجهی در خودروسازی، ماشین آلات و محصولات شیمایی بکار می رود. آلمانی نیز برای تحصیل در خارج از اهمیت بالایی برخوردار است و برای تحصیل در آلمان یادگیری مهارتهای گفتاری، نوشتاری و خواندن به زبان آلمانی ضرورت می باشد.
اسپانیایی : حدود ۲۰ کشور اسپانیایی زبان هستند، که اکثر آنها در آمریکای جنوبی می باشند. بسیاری از شرکت های این کشورها بخاطر عواملی مثل نزدیکی به ایالات متحده، منابع طبیعی و اقتصاد رو به رشد بدنبال ایجاد فرصت هایی برای رشد تجاری خود هستند. کشورهای اسپانیایی زبان عبارتند از: آرژانتین، ونزوئلا و اکوادور. زبان اسپانیایی دیگر زبان بین المللی است که یادگیری آن برای تحصیل در خارج ضروری است. پس از انگلستان و سوئیس، دانشگاههای اسپانیا به تعداد کافی سطح متوسط زبان انگلیسی دارند، لذا هر ساله تعداد چشمگیری از دانشجویان بین المللی را به خود جذب می کنند.
روسی : زبان روسی نیز جز زبانهای بین المللی جهان می باشد زیرا که هر ساله دانشجویان زیادی تحصیل در دانشگاههای برتر روسیه را درخواست می دهند، زیرا که در علوم و فناوری بسیار عالی هستند و هزینه های تحصیلی بسیار مقرون به صرفه ای دارند. علاوه بر این تسلط داشتن به زبان روسی فرصت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری درتجارت و املاک و مستغلات ایجاد می کند زیرا که اکثر افراد ثروتمند روسی به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند. همچنین، زبان روسی زبان رسمی کشورهایی مثل بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان می باشد. در ضمن روسی زبان دوم برخی از کشورها مثل ارمنستان، بلغارستان، فنلاند، لتونی و لیتوانی می باشد.