Home » دسته‌بندی نشده » بهترین اپلیکیشن های مترجم اندروید

بهترین اپلیکیشن های مترجم اندروید

با توجه به افکار و ایده هایی که زندگی امروز ما انسان ها را احاطه کرده مجبور به گسترش دامنه ارتباطات مان هستیم تا بدین وسیله درک بهتری از وقایع به دست آوریم در حقیقت امروزه در بازار بین المللی تجارت تمایل بیشتری به استخدام مترجم چند زبانه وجود دارد تا بتوانند با مشتری های خارجی بهتر ارتباط برقرار کنند. بنابراین، خیلی مهم نیست چقدر سخت تلاش می کنیم تا موقعیتی را به دست بیاوریم گاهی داشتن این مهارت ها بسیار مهم تر از این تلاش ماست زیرا در برخی موارد سوء برداشت و عدم تفاهم ها باعث بهم خوردن قرارداد بسیار مهمی می گردد و این دقیقاً همان چیزی است است که نمی خواهیم در برخورد و ملاقات با افراد مهم با آن مواجه شویم. اگر باور دارید داشتن ارتباطات برای هر فردی حیاتی است؛ پس باید اپلیکیشن‌ های مترجم اندروید را نیز تجربه کنید. همانطور که قبلا عنوان شد؛ نرم افزارها و ماشین های ترجمه معمولا قادر به تولید ترجمه تخصصی و روان نیستند؛ اما کاربرد آن ها برای ترجمه جملات ساده و به صورت ویژه برای افرادی که به زبان انگلیسی آشنایی چندانی ندارند یا تازه کار هستند؛ انکار ناپذیر است.
حال می خواهیم به معرفی برخی از مهم ترین اپلیکیشن های مترجم اندروید بپردازیم.

مترجم اندروید گوگل ترنسلیت (Google Translate)
رویای شما درباره ترجمه همه زبان های جهان بالاخره به حقیقت پیوسته است. گوگل ترنسلیت ۵۰ زبان مختلف از سراسر دنیا را پشتیبانی می کند. یکی از مزایای بسیار مهم این اپلیکیشن این است که شما مجبور نیستید متنی را که می خواهید ترجمه کنید؛ بنویسید. گوگل ترنسلیت یک گزینه صوتی دارد که کاربر را قادر می سازد کلماتی را که قصد ترجمه آنها را دارد بگوید.

در صفحه اصلی می توانید ترجمه یک پیام کوتاه را داشته باشید. در اینجا خواهید توانست هر جمله یا عبارتی را به صورت کلمه به کلمه ترجمه کنید با داشتن رابطه بصری (اینترفیس بصری) به راحتی می توانید به ترجمه پیام کوتاه فعلی و نیز پیام های قبلی دسترسی داشته باشید. همچنین گوگل ترنسلیت شما را قادر می سازد ترجمه زبان مورد نظر را از طریق پیام متنی بلوتوث و یا سایت های شبکه اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر برای دوستانتان ارسال نمایید. با گوگل ترنسلیت می توانید پنجاه زبان دنیا را با یک کلیک ساده بفهمید.

دیکشنری کالر دیکت ویکی پدیا (ColorDict Dictionary Wikipedia)
آیا هنگام ترجمه کلمات خارجی به دنبال نکته های جالب و آموزنده می گردید؟
اپلیکیشنی را پیدا کرده ایم که دقیقاً همان چیزی را که می خواهید در اختیار شما قرار می دهد. دیکشنری کاربردی ویکی پدیا یک فرهنگ چند کاره است که منبعی چندگانه و منحصر به فرد در اختیار مترجم قرار می دهد؛ از ویکی پدیا گرفته تا استاردیک (Wikipedia, Wordnet, to Stardict). و این بدان معناست که شما تنها محدود به ترجمه کلمات از زبانی به زبان دیگر نیستید. این اپلیکیشن شما را قادر می سازد با کمک موتورهای جستجوی ذکر شده مفاهیم دشوار را درک کنید. این اپلیکیشن قابلیت تشخیص صوت را نیز دارد و از دیکشنری های مختلف پشتیبانی می کند. از آنجایی که می توانید با استفاده از دیکشنری های آفلاین و آنلاین به سرعت جستجو کنید کاربرد این نرم افزار به شدت راحت است.
کالر دیکت این موارد جستجو را ذخیره می کند و شما می توانید به راحتی به جستجوهای اولیه خود مراجعه کنید. این اپلیکیشن در بازار ثابت کرده که برای افراد علاقمند به ترجمه و یادگیری بسیار مفید است.
بنابراین، اگر به دنبال یک مترجم اندروید بسیار گسترده هستید دیکشنری کاربردی ویکی پدیا دقیقاً همان چیزی است است که می خواهید.

زبان گردشگری بیاموزید و صحبت کنید (Tourist Language Learn Speak)
اگر می خواهید برای تفریح یا تجارت، به یک کشور خارجی سفر کنید، برای داشتن سفری بدون دردسر Tourist Language Learn Speak را امتحان کنید. عبارت های مفید و رایج موجود در این نرم افزار به شما کمک می کند تا سفر راحتی به کشورهای خارجی داشته باشید. این اپلیکیشن از طریق موتور گوشی و نیز خدمات تحت وب، قابلیت تبدیل متن به گفتار را دارد و این بدان معناست که شما تنها با کلیک بر روی یک دکمه می توانید واژه مورد نظر را به همان صورت تلفظ بومی بشنوید. با کمک این اپلیکیشن شما می توانید راحت تر با افراد خارجی ارتباط برقرار کنید.
اگرچه این نرم افزار تنها از چند زبان پشتیبانی می کند، احتمالا در آینده دیکشنری های زیادی از زبان های مختلف به آن افزوده خواهد شد.
یک نکته مهم در استفاده از این اپلیکیشن این است که می توانید به همه کسانی که کمک احتیاج دارند کمک کرده و ترجمه بهتری به آنها ارائه دهید با این نرم افزار نه تنها به خود بلکه افراد دیگری در سرتاسر جهان کمک کرده‌اید.

مترجم اندروید آی ترنسلیت (iTranslate-free translator)
اگر به دنبال برنامه ای موثر و اصلی هستید، آی ترنسلیت بهترین اپلیکیشن است. طراحی مینیمالیستی آن امکان ترجمه واژه و جملات را به صورت مؤثری فراهم می آورد. این نرم افزار، از موتور گوگل ترنسلیت استفاده می کند بنابراین حتماً هنگام استفاده از آن باید به اینترنت متصل باشید. در نتیجه از این طریق به ویژگی های دیگری از ترجمه های درخواستی نیز دسترسی خواهید داشت.
برای مثال، می توانید به دیکشنری هایی که اطلاعات، پیشنهادات و معانی دیگری نیز دارند را در اختیار داشته باشید. همچنین، امکان تلفظ با کیفیت بالا به بسیاری از زبان ها نیز در این اپلیکیشن فراهم شده است. بعلاوه می توانید ترجمه های خود را در بخش موارد مورد علاقه ذخیره و از طریق توییتر یا ایمیل ارسال نمایید.
اگر می خواهید بهترین ترجمه را تجربه کنید، این نرم افزار را تهیه کرده و از ۵۰ زبان زنده دنیا لذت ببرید.

مترجم جهانی (Universal translator)
نرم افزاری کم حجم و کاربرپسند، در قالب مترجم جهانی به بازار عرضه شده است. این اپلیکیشن از ۴۸ زبان دنیا پشتیبانی کرده و تحتGoogle API کار می کند و در نتیجه، سرعت بسیار بالایی دارد. و به همین دلیل برای استفاده از آن به اینترنت فعال و پرسرعت نیاز دارید. با این نرم افزار به راحتی می توانید به بسیاری از ترجمه ‌ها دسترسی داشته باشید.

قابلیت تشخیص صوت به زبان های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی و اسپانیایی نیز وجود دارد، میزان صدا را نیز می توانید کنترل کنید. سنتز گفتار، ترجمه پیامک، و امکان به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی از دیگر ویژگی های این نرم افزار است. به خاطر داشته باشید در هنگام استفاده از این اپلیکیشن باید به اینترنت پرسرعت متصل باشید تا از ترجمه ها بیشتر و بهتر لذت ببرید.
امکان مراجعه به موارد جستجوی پیشین و حالت پیش فرض نیز برای این نرم افزار وجود دارد.
با استفاده از این مترجم اندروید، به اشتراک گذاری و ترجمه متون به همان راحتی ارسال پیام «سلام» به دیگران است.

مترجم اندروید ترنس زیلا (TransZilla Translator)
اپلیکیشنی که خدمات ترجمه فوری را به بیش از ۵۰ زبان مختلف ارائه می دهد. مترجم اندروید ترنس زیلا از گوگل ترنسلیت استفاده کرده و واژگان و جملات را با یک کلیک ترجمه می کند. قابلیت ترجمه متن به گفتار را در زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی دارد. از داده های صوتی پشتیبانی می کند، اما تنها قابلیت تشخیص صدا به زبان انگلیسی را دارد. این اپلیکیشن به تشخیص خودکار زبان برای ترجمه مجهز است، و امکان به اشتراک گذاری نتایج را از طریق ایمیل و پیام کوتاه فراهم می کند. با بیش از ۵۰۰,۰۰۰ نصب، ترنس زیلا ثابت کرده که برای افرادی که بدنبال ترجمه سریع هستند، برخی ویژگی های منحصر به فرد و مفید دارد.
استفاده از این اپلیکیشن با گذر از مسیری وسیع، تنها با یک کلیک شما را با افراد مختلف از زبان های گوناگون متصل می کند. علاوه بر قابلیت تشخیص صدا به زبان انگلیسی، قابلیت در دسترس بودن آن به بیش از ۵۰ زبان امکان تعامل با طیف وسیعی از مخاطبین در سراسر جهان را فراهم می کند.
در ترنس زیلا، شما متن خود را با سرعت و بسیار جذاب ترجمه خواهید کرد.

مترجم اندروید تی اِس ((TS Translator (Lite)
این نرم افزار در برنامه گوگل پلی استور و در دسته بندی مسافرت، اولین اپلیکیشن است. مترجم اندروید تی اس ویژگی ترجمه دو طرفه و به علاوه قابلیت ضبط صوت دارد که کاربر را قادر می سازد راحت ‌تر به تلفظ کلمات خارجی دسترسی داشته باشد. اگرچه این نرم افزار تنها از دو زبان پشتیبانی می کند، اما شما به زبان های انگلیسی، کره ای، ژاپنی، چینی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، تایلندی، اندونزیایی و ویتنامی نیز دسترسی خواهید داشت.
این اپلیکیشن بیش از ۶۰,۰۰۰ عبارت دارد که افراد بومی زبان محلی آن را تلفظ کرده‌اند. این اپلیکیشن، یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن اینکه امکان پرسش و پاسخ را فراهم می کند؛ یعنی شما می توانید هر سؤالی را که در حوزه های مرتبط با ترجمه دارید مطرح کرده و بهترین پاسخ را دریافت کنید. ویژگی های بارز آن عبارتند از: جستجوی صوتی، هدایت جمله و قابلیت کپی کردن و لیست پرسش و پاسخ.
اگر به دنبال یک اپلیکیشن راحت و همه چیز تمام هستید، این اپلیکیشن بهترین گزینه است.

دیکشنری مالتی لنگ پلاس تی تی اِس (Multi Lang Dictionary+TTS)
اگر بدنبال نرم افزاری ساده و حاوی اطلاعات مفید هستید، این بهترین گزینه است.
دیکشنری گوگل، گوگل ترنسلیت، بینگ ترنسلیت، و ویکشنری منابع آنلاین این اپلیکیشن هستند، این نرم افزار نتایج چندگانه را با سرعت و صحت کامل در اختیار کاربران قرار می دهد. این اپلیکیشن ۶۴ زوج زبانی را برای ترجمه آنلاین و ۴۳ زوج زبانی را برای دیکشنری آنلاین پشتیبانی می کند.
این زبان ها، از ویکشنری، دیکشنری های آفلاین و قابلیت تشخیص صوت آفلاین همه با هم در یک دیکشنری و مترجم جمع شده و بنابراین، جستجو در بین منابع را برای کاربران آسان تر خواهد کرد. یکی دیگر از ویژگی های جالب این نرم افزار اینترفیس هنری آن و نیز ارائه کلمه روز از ویکشنری است. این ویژگی ها این نرم افزار را منحصر بفرد، جذاب و کاربردی نموده است.
این اپلیکیشن علاوه بر امکان کسب اطلاعات از منابع چندگانه، جستجوی سریع و معتبری در اختیار شما قرار می دهد.
در این مطلب به معرفی مهمترین اپلیکشین های مترجم اندروید که در صنعت ترجمه معرفی شده اند پرداختیم. امیدواریم این مطلب در راستای معرفی این اپلیکیش ها برای شما مفید بوده باشد.