Home » مهاجرت » بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در دبی

بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در دبی

امارات متحده عربی، یکی از کشورهایی در منطقه خاورمیانه به حساب می‌آید که طی دهه‌های گذشته سرمایه‌گذاران را از سرتاسر دنیا به خود جذب کرده است. رشد اقتصادی بالا و موقعیت جغرافیایی مناسب و نیز ذخایر عظیم نفتی، این کشور را در موقعیتی عالی برای سرمایه‌گذاران قرار داده است.


البته، نباید این نکته را فراموش کرد که انتخاب درست در نوع سرمایه‌گذاری در کشور امارات است که می‌تواند موفقیت به بار آورد، و در غیر این صورت حتی در این کشور و با این رونق اقتصادی نیز با برنامه‌ریزی اشتباه چیزی جز شکست در انتظار شما نخواهد بود.

با دارالترجمه رسمی الیت (۷۲۷) همراه باشید .
از آنجا که مهم‌ترین شهر و قلب طپنده اقتصادی کشور امارات شهر دبی می‌باشد، بسیاری از سرمایه‌گذران، به خصوص هم‌وطنان ایرانی ما به دنبال سرمایه‌گذاری در این شهر هستند.
بر اساس آمارهای رسمی مؤسسات اقتصادی که در ابتدای سال ۲۰۲۰ منتشر شده است، در حال حاضر بهترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری درشهر دبی به قرار زیر می‌باشند:

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک

یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها برای افراد خارجی در یک کشور معمولاً خرید املاک و مستغلات به شمار می‌آید. گزینه خرید ملک در دبی هزینه کمی در بر نخواهد داشت. با این حال، قیمت و نیز حاشیه سود آن نسبت به کشورهای اروپایی یا آمریکا و کانادا به‌صرفه‌تر خواهد بود.
از مزایای خرید ملک می‌توان به سیستم مالیاتی در دبی برای صاحبان ملک اشاره کرد که نسبت به خیلی از کشورهای دیگر نرخ مالیاتی پایین‌تری دارد. همچنین کیفیت مناسب ساختمان‌های احداث شده در دبی با استانداردهای بین‌المللی برابری کرده و می‌توان برای مدت طولانی روی آنها حساب کرد.
همچنین نرخ اجاره برای ملک در این شهر بالا بوده و سرمایه‌گذار می‌تواند روی سود اجاره ملک خود حساب باز کند. در ضمن، بانک‌های دبی نیز برای خرید ملک به افراد خارجی وام‌های مناسبی اعطا می‌کنند.
با خرید ملک در دبی، سرمایه‌گذار و خانواده وی اقامت دو ساله کشور امارات را دریافت نموده و در صورت عدم فروش ملک پس از دو سال این اقامت تمدید خواهد شد.

سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت

برای ثبت شرکت در شهر دبی باید مجوز مخصوص از اداره مهاجرت دبی اخذ نمود. نوع شرکت ثبت شده می‌تواند مسئولیت محدود، سهامی خاص، سهامی عام و یا شراکتی باشد. در ضمن مجوز شرکت نیز باید یا تجاری یا صنعتی و یا تخصصی انتخاب شود.
لازم به ذکر است که شرط اصلی ثبت شرکت در دبی و نیز در کشور امارات این است که بخشی از سهام شرکت احداث شده توسط هر فرد خارجی باید به نام یکی از اتباع کشور امارات باشد.
با ثبت شرکت در شهر دبی، سرمایه‌گذار و خانواده‌اش از اداره مهاجرت دبی اقامتی سه ساله دریافت خواهند کرد که این اقامت قابل تمدید نیز می‌باشد.

سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی

کشور امارات متحده عربی از کارآفرینان خارجی که با ایده تجاری و اقتصادی مناسب به این کشور نقل مکان کنند بسیار استقبال به عمل می‌آورد. در دبی مؤسسات دولتی مخصوصی مربوط به پذیرش کارآفرینان خارجی وجود دارد که به افرادی که با طرح اقتصادی و تجاری موفق به این شهر بیایند امکانات مناسب داده و از آنها حمایت می‌کنند.
برای تأسیس یک کسب و کار جدید توسط کارآفرینان نیز یکی از اتباع اماراتی باید شراکت داشته باشد. در صورت موافقت دولت امارات برای ایجاد یک شرکت توسط یک کارآفرین خارجی، به وی و خانواده او اقامت ۵ ساله داده خواهد شد که پس از پایان موعد مقرر این اقامت قابل تمدید می‌باشد.

سرمایه‌گذاری از طریق خرید اوراق قرضه

دیگر روش برای سرمایه‌گذاری در دبی، خرید اوراق قرضه دولتی کشور امارات می‌باشد. این روش شاید یکی از راحت‌ترین مسیرهای رسیدن به اقامت دبی توسط سرمایه‌گذار باشد. از لحاظ اقتصادی نیز، با شرایط پایدار اقتصاد کشور امارات، ریسک این سرمایه‌گذاری خیلی بالا نبوده و سودآوری در بلند مدت برای سرمایه‌گذار دور از انتظار نخواهد بود.
از شرایط ضروری این نوع سرمایه‌گذاری در دبی، حداقل سن ۲۱ سال برای متقاضی سرمایه‌گذاری می‌باشد. در صورت خرید اوراق قرضه در دبی، متقاضی و خانواده وی اقامت کوتاه مدت دبی را دریافت خواهند کرد

شرایط و مدارک لازم برای سرمایه‌گذاری در دبی

شهر دبی و کشور امارات همواره پذیرای سرمایه‌گذاران خارجی بوده است و شرایط پیچیده و مشکلی پیش پای آنها قرار نمی‌دهد. این کشور برای اعطای تابعیت شرایط بسیار سختی دارد، ولی برای سرمایه‌گذاران شرایطی را مهیا نموده است تا با دادن اقامت‌های حداقل ۲ تا ۳ ساله آنها را در این کشور حفظ نماید.
مدارک مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در دبی، بسته به انتخاب نوع سرمایه‌گذاری می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی، ارائه مدارک ذیل برای سرمایه‌گذاری در دبی الزامی می‌باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • رزومه شغلی
  • مدارک شناسایی
  • موجودی حساب بانکی و دارایی‌های فرد متقاضی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • مجوزهای لازم از طرف ادارات دولتی دبی