Home » مهاجرت » بهترین کشورها برای کار پزشکان ۲۰۲۰

بهترین کشورها برای کار پزشکان ۲۰۲۰

در سال‌های اخیر بسیاری از پزشکان در کشورهای مختلف به دنبال مهاجرت و سفر به‌سوی کشورهای دیگر هستند تا از این طریق زندگی بسیار مرفه و بی‌نظیری را برای خود به ارمغان آورند.

یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین انواع این مهاجرت‌ها را، مهاجرت کاری شکل داده است و در میان انواع مهاجرت‌های کاری، مهاجرت پزشکان و کادر پزشکی از طرفداری بالایی برخوردار است.

در این مقاله برخی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت پزشکان را به حضورتان معرفی می‌کنیم و شما می‌توانید بهترین گزینه را برای مهاجرت خود انتخاب کرده و اقدامات لازم را برای سفرتان شکل دهید.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در ابتدا باید به آن توجه لازم را مبذول کنید این است که بازار کار پزشکی را در کشور مقصد موردبررسی قرار دهید و چراکه در برخی از کشورها، بازار کار پزشکی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و درنتیجه مهاجرت پزشکان و گروه پزشکی (medical migration) نیز فرایند خوشایندی نخواهد بود.

سؤالی که برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت به وجود می‌آید این است که مناسب‌ترین و بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان و ویزای کار پزشکی (doctors working visa) کدام کشورها است؟

در خصوص این امر می‌توان گفت، کشوری از لحاظ مهاجرت پزشکان بسیار مناسب خواهد بود که بتواند خواسته‌ها و انتظارات متقاضیان را برآورد ساخته و از این طریق زندگی مدرن و آرامی را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

در ذیل برخی از آیتم‌های تأثیرگذاری که عموماً باعث انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت پزشکان می‌شود را ذکر می‌کنیم.

  •  هزینه‌های زندگی کشور مقصد: هزینه زندگی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هر متقاضی و مهاجری بایستی به آن توجه کند. به‌عنوان مثال در برخی از کشورها مانند انگلستان هزینه‌های زندگی بسیار بالا و البته تبعا حقوق دریافتی پزشکان هم در این کشور بسیار بالا است.
  • کیفیت زندگی: شاخص‌های زندگی استاندارد و کیفیت زندگی نیز از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت پزشکان است.
  • پیشرفت شغلی: یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت پزشکان توجه به پیشرفت شغلی در کشور مقصد است. برخی از کشورها با داشتن سطح پزشکی و درمانی بسیار پیشرفته بستر رشد و پیشرفت علمی و شغلی را برای کادر پزشکی فراهم می‌کنند.
  • بهره‌مندی از حق‌وحقوق شهروندی: مطمئنا یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در انتخاب کشور مقصد بهره‌مندی از حق‌وحقوق شهروندی (مانند حق تحصیل رایگان، حق کار کردن همسر و فرزندان به‌صورت تمام وقت، …) در کشور مقصد برای مهاجرت پزشکان است.
  • میزان حقوق دریافتی: خوشبختانه حقوق پزشکان در خارج و اکثر کشورهای مهاجرپذیر، نسبتا بالا و جزو مشاغل پردرآمد است. توجه به این نکته و مقایسه کشورها ازنظر درامد برای پزشکان کمک شایانی به انتخاب فرد می‌نماید.
  • زبان موردنیاز: سطح زبان موردنیاز برای مهاجرت پزشکان در هر کشوری متفاوت است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
  • همراهی خانواده: در بیشتر کشورهای مهاجرپذیر که نیاز به نیروی پزشک دارند امکان همراهی خانواده نیز وجود دارد که در برخی از این کشورها از ابتدا و برخی دیگر پس از مدت‌زمان مشخصی اعضای خانواده فرد به او می‌پیوندند.
  • اخذ اقامت دائم: دقت داشته باشید چنانچه اخذ اقامت کشور مقصد برای شما اهمیت دارد کشوری را برای مهاجرت کاری انتخاب کنید که پس از زندگی وکار، امکان دریافت اقامت دائم و اخذ پاسپورت برای شما و خانواده‌تان فراهم شود.

به‌عنوان مثال کار در عمان برای پزشکان به صورتی است که منتهی به اخذ اقامت دائم نمی‌شود و فقط به‌عنوان رزومه کاری و پس‌انداز در نظر گرفته می‌شود و این در حالی است که ویزای کار انگلیس، آلمان یا اتریش منجر به دریافت اقامت دائم و اخذ پاسپورت می‌شود.

پیشنهاد ما برای کار پزشکان در خارج در سال ۲۰۲۰ کشورهای ذیل می‌باشد:

  •  مهاجرت پزشک به انگلیس
  • مهاجرت پزشک به عمان
  • مهاجرت پزشک به آلمان
  • مهاجرت پزشک به اتریشافرادی که به دنبال مهاجرت پزشکی به خارج از کشور به دنبال بهترین و مناسب‌ترین کشور برای مهاجرت خود هستند که بی‌شک کشور انگلیس یکی از بهترین این گزینه‌ها می‌تواند باشد.

    در ابتدا باید خاطرنشان کرد که انگلستان ازنظر کار وزندگی شرایط خوب و بهینه‌ای را برای پزشکان (tier 2 visa for doctors) فراهم آورده است.

    اگرچه پزشکان در ابتدای ورود به انگلستان نیاز به گذراندن امتحانات و دوره‌هایی می‌باشند اما بعد از سپری کردن این مرحله و قبولی در آزمون‌ها ازنظر جایگاه شغلی و میزان درآمد در سطح بالایی قرار خواهند داشت.

    برخی از مزایای ویزای کار انگلیس عبارت است از:

    •  زمان کوتاه کل پروسه کار از ابتدا تا اعزام به انگلستان: در این نوع ویزا از ابتدا تا به انتها و دریافت ویزا بین ۱۰ ماه و کمتر از یک سال به طول می‌انجامد.
    •  همراهی اعضای خانواده: در این ویزا افراد خانواده می‌توانند به همراه فرد متقاضی در انگلستان کار وزندگی کنند.
    •  دریافت اقامت دائم: دریافت اقامت دائم (permanent residency) بعد از ۵ سال (اقامت انگلستان) برای فرد متقاضی و همراهان وجود دارد.
    • اخذ پاسپورت انگلستان: امکان درخواست پاسپورت انگلستان England Citizenship یک سال بعد از اخذ اقامت دائم انگلستان برای فرد متقاضی و همراهان وجود دارد.
    • تحصیل و کار هم زمان: برای کلیه‌ی اعضای خانواده و همراهان فرد امکان کار و تحصیل از همان ابتدا وجود دارد.
    • بهره‌مندی از حقوق شهروندی برای تمامی همراهان: فرد متقاضی و کلیه همراهان از روز اول از کلیه حقوق شهروندی انگلستان بهره‌مند می‌شوند
    •  حقوق تعیین‌شده از قبل: حقوق و میزان درامد فرد در انگلستان قبل از دریافت ویزا و قبل از عزیمت کاملاً مشخص است و فرد را قادر می‌سازد تا بادید باز گام بردارد.
    •  ریسک پایین: ریسک انجام ویزای کار انگلیس نسبت به سایر ویزاها بسیار کم است.
    • اسکان رایگان: برخی از کارفرمایان برای کارمندان خود مجتمع‌های ساختمانی را در نظر می‌گیرند و فرد می‌تواند رایگان اسکان داشته باشد.

    سابقه کار پزشکان برای کار در انگلستان: پزشکان باید حداقل ۲ سال سابقه کار مرتبط داشته باشند تا بتوانند برای این نوع ویزا اقدام نمایند.

    سطح زبان پزشکان برای کار درانگلیس: نمره‌ی زبان موردنظر برای پزشکان آیلتس ۷/۵ است که البته هیچ مهارتی از ۷ کمتر نباشد.

    دقت داشته باشید فرد در ابتدای امر ملزم به داشتن این نمره نیست. فرد متقاضی در ابتدا و بدون مدرک آیلتس وارد کشور انگلستان می‌شود و پس از سپری کردن امتحانات پزشکی و دوره‌های زبان نهایتاً نمره مدنظر را ارائه می‌دهد، البته با دارا بودن مدرک زبان (از ابتدا) در هزینه‌ها صرفه‌جویی چشم‌گیری خواهید داشت.

    امتحانات پلب / امتحان پلب پزشکان برای کار در انگلستان

    •  امتحان تئوری (بخش ۱ امتحان پلب): به‌صورت چندگزینه‌ای است و شامل دروس تئوری است.
    • امتحان عملی (بخش ۲ امتحان پلب): این بخش به‌صورت عملی است و دارای ۱۸ سناریو است به این معنی که ۱۸ بیمار باید توسط پزشک متقاضی ویزیت، بیماری آن‌ها تشخیص و تجویز دارو شوند.

    تمامی پزشکان برای معاینه هر بیمار ۵/۱ دقیقه فرصت دارند تا اسناد و یا آزمایش‌های او را بررسی کرده و پس‌ازآن بیمار (بیمار نما) را به مدت ۸ دقیقه معاینه می‌نمایند. مجموع این امتحان ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه است.

    پزشکان پس از قبولی در امتحان پلب (plab exam England) می‌توانند در سیستم بهداشت و درمان دولتی انگلستان به‌عنوان پزشک (working as a doctor in England) فعالیت داشته باشند.

    پزشکانی که دوره انترنی را نگذرانده باشند (در ایران پزشکان این دوره را گذرانده اند) می‌بایست به مدت ۲ سال در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول بکار شوند تا اصطلاحاً فول رجیستر شوند.

  • از دیگر کشورها برای مهاجرت پزشکان، مهاجرت و کار پزشکان در عمان (working in Oman as a doctor) است که این کشور به دلیل نزدیکی که با ایران دارد از طرفداری بسیار بالایی برخوردار است.

    کار در کشور عمان برای گروه پزشکی (medical jobs in Oman) به‌صورت غیرمستقیم پس از امتحانات مربوطه، انجام مصاحبه، ارزیابی‌های مدارک تحصیلی و میزان آشنایی زبان متقاضی مشخص گردد. جهت اطلاع از مراحل اخذ ویزای کار عمان گروه پزشکی لطفاً کلیک کنید.

    دولت عمان به‌تازگی شروع به ساخت چندین مرکز درمانی در این کشور کرده تا نیازهای پزشکی خود و سایر همسایگانش را جبران نماید و کار در بیمارستان‌های عمان در حال حاضر نیاز مبرم این کشور است.

    این مراکز که با جدیدترین امکانات پزشکی روز تجهیز شده و دولت عمان از هیچ هزینه‌ای برای آن کوتاهی نکرده به‌شدت به تخصص‌های گروه پزشکی نیازمند است.

    بنابراین کار در عمان و مسقط برای ایرانیان ۲۰۲۰ (Oman work visa for Iranian) خصوصاً گروه پزشکی فرصت خوبی است برای هم‌وطنانی که به دنبال بالا بردن سطح رزومه و درآمد خود هستند.

    جهت اطلاعات جامع در مورد ویزای کار عمان ۲۰۲۰ کلیک کنید.

    ویزای کار عمان (ویژه کادر پزشکی) ۲ ساله هست که پس‌ازآن در صورت توافق دو طرف می‌تواند (کار در عمان) تمدیدشده و این همکاری ادامه یابد.

    سابقه کار پزشکان برای کار در عمان: پزشکان باید حداقل ۲ سال سابقه کار مرتبط داشته باشند تا بتوانند برای این نوع ویزا اقدام نمایند

    نمره‌ی زبان پزشکان برای ویزای کار عمان: حداقل نمره زبان (آیلتس (IELTS)) برای ویزای کار پزشکان عمان در حد آیلتس ۵.۵ است.

    در واقع این ویزا مناسب متقاضیانی است که امکان دریافت ویزای کار آلمان یا ویزای کار انگلستان را به هر دلیلی نداشته و یا داوطلبین جوانی که هدف آن‌ها فقط کسب درآمد برای مدت‌زمان مشخصی باشد و کار در عمان را به‌عنوان بالا بردن رزومه (cv) یا پس‌انداز انتخاب می‌کنند.

  • ویزای کار آلمان   (Germany work visa) برای متخصصینی مناسب است که قصد کار و اقامت بلندمدت را در آلمان دارند.

    در این نوع ویزا فرد از طریق تحصیلات دانشگاهی و سابقه‌ی کار مرتبط می‌تواند به آلمان مهاجرت کرده و به‌صورت بلندمدت در این کشور کار و اقامت داشته باشد.

    بر اساس تجربیات کارشناسان، ویزای کار آلمان یکی از معتبرترین، سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های مهاجرتی است.

    برخی از محاسن ویزای کار آلمان عبارت است از:

    • زمان کوتاه کل پروسه کار از ابتدا تا اعزام به آلمان
    • ژحقوق تعیین‌شده از قبل (جهت اطلاع از میزان درآمد در آلمان لطفاً کلیک کنید)
    • امکان همراهی اعضای خانواده
    • دریافت اقامت دائم
    • اخذ پاسپورت آلمان
    •  امکان تحصیل و کار هم‌زمان
    • بهره‌مندی از حقوق شهروندی برای تمامی همراهان
    •  امکان اشتغال سایر افراد خانواده
    •  ارتقای شرایط کاری و حقوق بعد از سال اول
    •  ریسک پایین
    • زندگی دریکی از امن‌ترین و باثبات‌ترین کشورهای دنیا
    • آسایش روانی ازنظر تأمین مالی و داشتن شغل در بدو ورود

    عموماً ویزای کار آلمان برای پزشکان در ابتدا ۱ ساله است و تا ۵ سال قابل تمدید است. در مواردی ویزاهایی با مدت‌زمان بیشتری نیز صادر می‌شود. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه ویزای کار آلمان ۲۰۲۰ لطفاً کلیک کنید.

    چنانچه متقاضی و همراهان به مدت ۵ سال در آلمان زندگی نمایند واجد شرایط اخذ اقامت آلمان می‌شوند.

     سابقه کار پزشکان برای کار در آلمان: پزشکان باید حداقل ۲ سال سابقه کار مرتبط داشته باشند تا بتوانند برای این نوع ویزا اقدام نمایند

     سطح زبان پزشکان برای ویزای کار آلمان: برای پزشکان C1 زبان آلمانی (شایان‌ذکر است ارائه‌ی مدرک زبان در ابتدای امر نیاز نیست)