Home » اخبار » تمدید ویزای کار کانادا – شرایط و مدارک لازم

تمدید ویزای کار کانادا – شرایط و مدارک لازم

در تاریخ ۲۹ فوریه ۲۰۲۴، دولت کانادا اعلام کرد که تمدید ویزای کار کانادا برای ایرانی ها (اپن ورک پرمیت ایرانیان) را تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ قابل انجام است. این بدان معنی است که اتباع ایرانی مقیم کانادا با اقامت موقت معتبر (توریستی ؛ تحصیلی و کاری) می‌توانند با درخواست تمدید رایگان مجوزشان به تحصیلی، کاری یا ویزیتوری بهمراه خانواده اقدام کنند و در کانادا بمدت سه سال بمانند (بدون نیاز به خروج از کشور). این امکان فقط از داخل خاک کانادا، و بدون هزینه انجام پذیر است

در صورتیکه مجوز کار کانادا شما در حال منقضی شدن است یا باید شرایط ذکر شده در آن را تغییر دهید، باید برای تمدید ویزای کار کانادا اقدام کنید. توصیه می شود حداقل ۳۰ روز قبل از انقضای مجوز فعلی، برای تمدید مجوز کار خود اقدام کنید. مجوز کار شما نمی تواند پس از تاریخ انقضای پاسپورت شما تمدید شود. اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما پس از تاریخ انقضای مجوز درخواستی منقضی می شود.

اگر مجوز منقضی شود می توانم به کار ادامه دهم؟

اگر برای تمدید یا تغییر شرایط مجوز کار خود قبل از انقضای آن درخواست دهید، به طور قانونی اجازه دارید تا زمانی که اداره مهاجرت کانادا درخواست شما را بررسی می کند، در کانادا بمانید که به آن وضعیت اقامتی محفوظ یا ضمنی گفته می شود.

چه کسی می تواند برای تمدید ویزا کار کانادا درخواست دهد؟

  • کسانیکه تمایل به تمدید مجوز کار دارند
  • کسانیکه نیاز به تغییر شرایط اجازه کار دارند، همانند نوع کاری که ممکن است انجام دهند، کارفرمایی که برای آن کار می کنند، و محلی که می توانند کار کنند، یا تغییر شرایط اعمال شده به دلیل نیاز به معاینه پزشکی که در آن آورده شده است که پس از انجام معاینات پزشکی، محدودیت های محل کار آنها می تواند برطرف شود.
  • تغییر جنسیت اعلام شده در مجوز کار در صورتی ضروری باشد مثلا اگر اداره مهاجرت کانادا در صدور مجوز کار اشتباه کرده باشد.