Home » گردشگری » حیا کارت چیست ؟

حیا کارت چیست ؟

حیا کارت (Hayya Card) یک فرم «شناسه هوادار» (Fan ID) است که برای سفر به قطر برای جام جهانی و حضور در مسابقات این تورنمنت به آن نیاز دارید. با استفاده از این شناسه می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی در روزهای مسابقه به طور رایگان استفاده کنید.

اگر بین تاریخ اول نوامبر ۲۰۲۲ تا ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳ به قطر سفر کنید، صرف‌نظر از اینکه قصد حضور در مسابقات را دارید یا نه، باید حیا کارت معتبر داشته باشید. در حال حاضر فقط دارندگان بلیت جام جهانی قطر می‌توانند برای دریافت این کارت اپلای کنند. برای دریافت این کارت، ابتدا باید بلیط جام جهانی را بخرید و با ورود به سایت حیا کارت اپلیکیشن نامبر (Application number) بلیت خود را وارد کنید.

خرید بلیط جام جهانی قطر

برای خرید بلیط جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حتما به سایت فیفا مراجعه کنید یا فقط از ارائه‌دهندگان تاییدشده توسط این سایت بلیط خود را بخرید. بلیط مسابقات جام جهانی قطر که از منابع غیررسمی خریداری شوند، معتبر نیستند. قیمت بلیت مسابقات جام جهانی برای ایرانیان بسته به جایگاه ورزشگاه متفاوت است. تمام بلیط های مسابقات جام جهانی چه به ساکنان قطر و چه هواداران بین‌المللی به ریال عمان فروخته می‌شود.

به طور کلی استادیوم های فوتبال دارای چهار جایگاه VIP، CAT1، CAT2 و CAT3 هستند و بر اساس اعلام فیفا نرخ بلیط ها به شرح زیر است:

 بلیط VIP

– بلیط CAT1 با پرداخت ۸۰۰ ریال قطر | امتداد خط طولی زمین و بین پرچم‌های کرنر که بهترین دید به زمین در این قسمت ورزشگاه است، بنابراین بالاترین قیمت را دارد.

– بلیط CAT2 با پرداخت ۶۰۰ ریال قطر | قسمت های حوالی پرچم‌های کرنر که دید کمتر  و قیمت متوسط دارند.

– بلیط CAT3 با پرداخت ۲۵۰ ریال قطر | پشت دروازه که دارای کمترین قیمت و دید به زمین فوتبال هستند.

بازی های ایران در جام جهانی قطر ۲۰۲۲

حالا که حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شده‌اند، برخی از ایرانی‌ها به دنبال خرید بلیط این مسابقات هستند. برای خرید بلیط بازی های ایران در جام جهانی قطر به سایت فیفا مراجعه کنید. ایران در جام جهانی با تیم های انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا روبه‌رو می‌شود. قیمت بلیط بازی های ایران در جام جهانی در سایت فیفا به تفکیک مسابقات آمده است.