Home » اخبار » خدمات cip فرودگاه امام خمینی

خدمات cip فرودگاه امام خمینی

امکانات جایگاه تشریفات اختصاصی cip فرودگاه امام

  • سالن پذیرایی مجلل در دو طبقه با چشم‌انداز باند؛
  • گیت‌های اختصاصی سپاه و پلیس، گمرک و پذیرش بار؛
  • انتقال مسافرین از سالن تشریفات و cip فرودگاه امام خمینی تا پای پلکان هواپیما و بالعکس به وسیله خودروهای اختصاصی؛
  • پارکینگ اختصاصی و مسقف با ظرفیت ۸۸ دستگاه خودرو؛
  • اخذ ویزای فرودگاهی با هماهنگی قبلی، توسط مسئولین مربوط به خدمات cip؛
  • کافی شاپ لوکس و سرو انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، سالاد و دسر؛
  • امکان استفاده از میز اردو برای مسافران و استقبال کنندگان؛
  • دریافت کارت پرواز توسط مسئولین CIP؛
  • استفاده از اینترنت وایرلس و اتاق مخصوص کامپیوتر و اینترنت؛
  • باجه بانک اختصاصی برای انجام امور بانکی؛
  • فروشگاه‌های متنوع از جمله صنایع دستی، خشکبار و غیره با برندهای داخلی و خارجی؛
  • سالن کنفرانس و ملاقات‌های خصوصی جهت مذاکرات تجاری؛
  • سوئیت‌های ویژه برای اقامت‌های موقت و استراحت‌های کوتاه مسافران خدمات cip فرودگاه امام؛

 

رزرو خدمات cip فرودگاه امام خمینی تهران

 

نکات ضروری رزرو خدمات cip فرودگاه امام خمینی

جهت رزرو خدمات cip و جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه امام خمینی (ره) توجه به نکات ذیل ضروری است:

  1. حداقل زمان ممکن برای رزرو cip فرودگاه امام، ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه قبل از زمان ورود به فرودگاه امام خمینی (ره) برای پروازهای ورودی یا خروج از آن برای پروازهای خروجی است.
  2. امکان رزرو خدمات CIP از ساعت ۸:۰۰ صبح الی ۲۳:۰۰ در کل ایام هفته حتی روزهای تعطیل مهیا است.
  3. خدمات CIP برای کودکان زیر ۲ سال رایگان و برای کودکان بالای ۲ سال به صورت کامل محاسبه می‌شود.
  4. ملاک رزرو خدمات، تاریخ و ساعت زمان ورود به فرودگاه امام خمینی (ره) برای پروازهای ورودی یا خروج از آن برای پروازهای خروجی است، نه ساعت ورود یا خروج از فرودگاه مبدأ و مقصد.
  5. وارد کردن نام و نام‌خانوادگی مسافران خدمات cip حتی برای مسافران ایرانی در قسمت مربوطه به صورت لاتین طبق نام مندرج در گذرنامه الزامی است.
  6. پروازهای شرکت‌های هواپیمایی سلام ایر، العراقیه، آرمنیا و آذربایجان از ترمینال سلام انجام می‌گردد و امکان رزرو cip فرودگاه امام خمینی برای مسافران ورودی و خروجی این پروازها وجود ندارد
  7. به علت عدم قرارداد شرکت هواپیمایی British Airways و جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه امام خمینی (ره) امکان رزرو خدمات برای مسافران ورودی و خروجی این هواپیمایی وجود ندارد.
  8. برای پروازهای ورودی هواپیمایی Emirates، امکان ارائه خدمات ویلچر به مسافرین وجود ندارد.
  9. در صورت رعایت نکردن موارد فوق، مشکلات احتمالی در زمان پذیرش به عهده مسافران گرامی است.
  10. لغو یا عدم استفاده از خدمات cip مندرج در این صفحه بدون اطلاع قبلی مشمول هیچ‌گونه جریمه یا خسارت احتمالی نخواهد بود و وجه پرداختی عیناً مسترد خواهد شد.

 

اطلاعات مفید در مورد سی ای پی فرودگاه ها

مسافرین ورودی و خروجی فرودگاه که تمایل دارند قبل و بعد از پرواز در فضایی آرام و بدون شلوغی سپری کنند می‌توانند از سالن تشریفات فرودگاهی و امکانات cip فرودگاه امام موجود در آن استفاده نمایند. بدین منظور فرودگاه‌های مختلف به ارائه خدمات خاصی به نام CIP اقدام کرده‌اند که مسافران علاقه‌مند می‌توانند برای استفاده از سی ای پی فرودگاه آن را از قبل، از آژانس‌های گردشگری تحت قرارداد فرودگاهی با مشخص کردن نوع خدمات مورد نیاز کلاس درخواستی CIP خریداری کنند.

CIP مخفف عبارت Commercial Important Person می‌باشد و به اشخاصی می‌گویند که از نظر تجاری مهم و برجسته (مانند رؤسای شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران) هستند. در واقع CIP همان جایگاه تشریفات است که خدمات رفاهی ویژه‌ای را به منظور استراحت و آرامش مسافران ارائه می‌دهد. شروع این خدمات سی ای پی فرودگاه در هنگام ورود مسافران به داخل فرودگاه است و کارکنان آن با تحویل گرفتن چمدان‌ها و هدایت شما به سالن‌های مخصوص CIP خدمات رسانی می‌کنند. در واقع یکی از تشریفاتی‌ترین خدمات دنیا، خدمات cip است که کلیه خدمات مربوط به مسافر را اعم از دریافت کارت پرواز و تحویل چمدان‌ها برعهده گرفته تا پذیرایی در سالن و هدایت به سمت پلکان‌های هواپیما را با تمام اصول و تشریفات انجام می‌دهد. علاوه بر این، استقبال کنندگان مسافرین هم می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

جایگاه سی ای پی فرودگاه به عنوان ترمینال اختصاصی برای افراد ویژه است که مسافران محترم به همراه استقبال کنندگان در فضایی آرام و بدون نیاز به فرایندهای عادی عملیات فرودگاهی بوده و می‌توانند با پذیرایی عالی از میز اردو مجهز استفاده نمایند. فرودگاه مهرآباد در ترمینال یک آن دارای سالن تشریفات اختصاصی می‌باشد. ظرفیت این سالن برای بیش از ۱۵۰ نفر مسافر می‌باشد که دارای طراحی زیبا برای کلیه مسافرین خطوط هواپیمایی است. از امکانات سالن cip فرودگاه امام خمینی؛ لانژ اختصاصی مسافران، اینترنت پر سرعت، وجود سالن جلسات مجهز به امکانات روز قابل استفاده برای شرکت‌ها و مجموعه‌های دولتی و خصوصی، بوفه انواع غذا و انواع نوشیدنی، انجام کلیه امور پرواز توسط مسئول مربوطه، خودروی اختصاصی تا پلکان هواپیما و گیت اختصاصی بازرسی می‌باشد. علاوه بر این امکانات، در بخش CIP فرودگاه مهرآباد تعدادی سوئیت قرار دارد که برای مسافرینی که پرواز کانکشن دارند و یا با تأخیر طولانی مدت پرواز قابل استفاده می‌باشد.