Home » مهاجرت » دستور‌العمل معاینات پزشکی سفارت آمریکا در آنکارا

دستور‌العمل معاینات پزشکی سفارت آمریکا در آنکارا

بنابر اطلاعات سفارت آمریکا، تمام متقاضیان درخواست ویزای این کشور باید صرف نظر از سن توسط یکی از پزشکان مورد تائید کنسولگری، مورد معاینات پزشکی قرار بگیرند. تنها نتایج معاینات پزشکی لیست ارائه‌شده در وب‌سایت سفارت، برای ادامه پروسه ویزا، مورد تائید و قبول کنسولگری آمریکا است.

حتما پیش از رسیدن زمان مصاحبه حضوری در محل سفارت، معاینات پزشکی درخواست‌شده را تکمیل کنید و به هنگام مصاحبه پرینت نتایج معاینات را به دست آفیسر پرونده برسانید. عدم موفقیت در ارائه نتایج آزمایشات پزشکی به کنسولگری آمریکا در ترکیه، ممکن است موجب تاخیر در پروسه ارزیابی و یا تعیین وقت مجدد سفارت گردد.

بر همین اساس شما باید توجه زیادی به انجام به موقع معاینات پزشکی موردنیاز سفارت آمریکا داشته باشید. پزشک مورد تائید کنسولگری اطلاعات و موارد زیر را برای تکمیل فرم معاینات پزشکی از شما مطالبه خواهد کرد:

  • نامه وقت سفارت و مصاحبه حضوری ویزا
  • اصل پاسپورت
  • ۲ عکس رنگی جدید بیومتریک و قطع پاسپورت
  • کپی سوابق پزشکی و تائید سلامت متقاضی از منابع ایرانی قابل قبول نیست
  • چنان‌چه از بیماری مزمنی رنج می‌برید، برای بیماری خاصی تحت درمان بوده‌اید، تا به حال تحت عمل جراحی مهم قرار گرفته‌ و یا تحت مراقبت روانپزشکی بوده‌اید، معمولا دکترها به شما پیشنهاد می‌کنند تا مدارک پزشکی مرتبط با این موضوع را به هنگام انجام معاینات ارائه دهید
  • اگر از دارویی استفاده می‌کنید، حتما نام آن‌ را بگویید و یا جعبه آن‌ها را به همراه داشته باشید
  • چنان‌چه از عینک طبی استفاده می‌کنید، آن‌را به همراه داشته باشید
  • بانوان باردار و یا آن دسته از بانوانی که قصد باردار شدن دارند باید عکس رادیوگرافی از قفسه سینه به همراه داشته باشند. توجه داشته باشید که چنان‌چه تمایلی به گرفتن عکس رادیولوژی از قفسه سینه خود ندارید، گزارش پزشکی شما تا زمان پایان بارداری کامل نمی‌گردد. بر همین اساس، شما می‌توانید از مشاوره متخصص زنان و زایمان در رابطه با عوارض احتمالی انجام آزمایش استفاده کنید و در نهایت نظر پزشک خود را همراه با جزئیات تصمیم‌گیری به مرکز معاینات تحویل دهید.

هزینه معاینات جسمی و سایر آزمایش‌های لازم برای اخذ ویزای آمریکا باید توسط متقاضی ویزا به صورت مستقیم به مسئول معاینات پرداخت شود. بر همین اساس، هزینه استاندارد معاینات پزشکی مورد تائید سفارت آمریکا که شامل آزمایش خون، تست ادرار، رادیولوژی قفسه سینه، تست سوزاک و معاینات بدنی می‌شود، ۲۷۰دلار آمریکا است.