Home » گردشگری » راهنمای دریافت ویزای کویت

راهنمای دریافت ویزای کویت

یکی از ملزوماتی که برای سفر به خارج از کشور لازم است تا مسافران در مورد آن اقدام نمایند، دریافت ویزا است. از همین رو ویزاهای متفاوتی وجود دارد که برای سفر به کشورهای خارجی می توانید آن ها را دریافت کنید و بعد از آن به فکر خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در شهر مقصدتان باشید. ما در این مطلب قصد داریم تا درباره ی شرایط و مراحل دریافت ویزای کویت اطلاعات لازم و کافی را خدمت شما ارائه دهیم. شاید قدری عجیب باشد، اما به جهت موقعیت خاص این کشور، برای دریافت ویزای گردشگری یا کار کویت ابتدا باید کفیلی کویتی در این کشور پیدا کنید تا آن شخص برای دعوت شما به کشور کویت اقدام کند. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر جهت شرایط دریافت ویزای کویت اطلاعات داشته باشید.

مطابق با آنچه که در بالا گفتیم، برای ورود به هر کشوری لازم است تا شرایط و قوانین این کشور را قبول کنید که برای اینکار می بایست ویزای مربوط به آن کشور را دریافت کنید. برای این که به کشور کویت هم وارد شوید لازم است تا ویزای کویت را دریافت کنید. شاید برایتان عجیب باشد اما به دلیل موقعیت خاصی که کویت دارد، برای دریافت ویزای گردشگری یا کار این کشور ابتدا باید کفیلی کویتی در این کشور پیدا کنید تا آن شخص برای دعوت شما به کشور کویت اقدام نماید. از همین رو لازم است که این شخص به سفارت کویت که در این کشور واقع است برود و پیگیر ویزای شما باشد. بنابراین در این مورد خاص، شما برای دریافت ویزای کویت لازم نیست خودتان به سفارت کویت بروید.

اطلاعات سفارت کویت در تهران

آدرس سفارت کویت در ایران:  تهران، خیابان دستگردی(ظفر)، بین ‏آفریقا(جردن) و ‏ولیعصر، پلاک ۳۰۵‏

آدرس سفارت ایران در کویت: ۵۱ St, Kuwait City, Kuwait

تلفن: ۹۸۲۱۸۸۷۸۵۹۹۹+ ، ۹۸۲۱۸۸۷۸۵۹۹۷+

فکس: ۸۸۷۸۸۲۵۷-۹۸۲۱+

پست الکترونیک:  iranemb.kwi@mfa.gov.ir

وب سایت: ran.mid.ru

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه ۰۹:۰۰ تا ۱۲:۳۰

  • مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای کویت

۱- اسکن پاسپورت با بیش از ۶ ماه اعتبار و ۲ صفحه خالی

۲- اسکن عکس با پشت زمینه سفید و جدید باشد

۳- چک ضمانت یا سفته به مبلغ ۲۰ میلیون تومان

  • انواع ویزای کویت

ویزای توریستی انفرادی

  • مدت زمان لازم جهت صدور ویزای کویت

ویزای توریستی انفرادی : ۳۰ روز کاری

هزینه ویزای کویت

یکی دیگر از مواردی که دانستن آن بسیار لازم و ضروری است، هزینه ای است که باید بابت ویزای کویت پرداخت کنیم؛ در واقع هنگامی که کفیل کویتی برای ویزای شما درخواست می دهد، سفارت کویت هیچ هزینه ای از این شخص طلب نمی کند و در واقع می توان گفت ویزای کویت «هیچ» هزینه ای ندارد. البته کفیل کویتی این اجازه را دارد تا در ازای کاری که برای شما انجام می دهد، هر مبلغی که مایل است درخواست کند.

مدارک لازم برای ویزای کویت

لازم است بدانید که در مرحله ی اول دریافت ویزای کویت تنها به اسکنی از گذرنامه شما احتیاج است. شما باید این اسکن را برای کفیل کویتی خود بفرستید تا برای شما درخواست دهد. اگر درخواست او مورد قبول واقع شد، در مراحل بعدی بسته به شرایط شما مدارکی را درخواست می کنند. اما به طوری مدارک زیر همواره مورد نیاز است:

۱- اسکن صفحه اول پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار

۲- اسکن یک قطعه عکس رنگی

۳- چک ضمانت بازگشت (۲۰ میلیون تومان)

شرایط لازم

* افراد زیر ۲۰ سال برای اخذ ویزای کویت باید با یکی از والدین خود اقدام کنند.

ویزای کاری کویت

همانطور که گفتیم برای دریافت ویزای کویت شما می بایست اول از همه یک کفیل برای خودتان کویت پیدا کنید تا دنبال کارهای ویزا باشد، فرقی هم ندارد که ویزای شما کاری باشد توریستی! بنابراین بهتر است اول در زمینه کاری خود و با داشتن رزومه ای شاخص و قابل توجه، موقعیت های کاری مختلف را مورد بررسی قرار دهید و سپس با کارفرماهای مختلف کویتی ارتباط برقرار کنید. اگر بتوانید با نشان دادن مهارت و تخصص خود، اعتمادشان را جلب کنید، یعنی در مسیر مهاجرت کاری به کویت تا حد زیادی موفق بوده اید. پس از نوبت ارائه درخواست توسط کارفرما و باقی مراحل اداری است.

دریافت اقامت کویت از طریق ازدواج

یکی از راه هایی که اقامت شما در کشور کویت را ممکن می کند، ازدواج با یک خانم / آقای کویتی است. با این روش به راحتی می توانید اقامت کشور کویت را به دست آورید.

از دیرباز تاکنون روابط بسیار خوب و حسنه ای بین ایران و کویت برقرار بوده و همواره تاجران زیادی هستند که مراودات زیادی را بین این دوکشور انجام می داده اند. متاسفانه در سال های اخیر کمی این روابط تیره و تار شده و به راحتی به ایرانی ها ویزا داده نمی شد. کسانی که از قبل ویزا داشته اند با تمدید آن با مشکل مواجه هستند. لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۷ با توجه به تصمیمی که کشور آمریکا مبنی بر عدم ورود مسلمانان کشورهایی نظیر ایران نمود کویت هم در این مورد تصمیمات سرسختانه ای گرفت و ورود ایرانی ها به این کشور با مشکل روبرو شد.

دارالترجمه رسمی ۷۲۷ (الیت) در خدمت شما عزیزان میباشد