Home » مهاجرت » روال دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی

روال دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی

آن‌چه که شما برای دریافت اقامت یونان از روش اثبات تمکن مالی نیاز دارید، افتتاح حساب با حداقل موجودی ۲۵هزار یورو در یونان است. در واقع شما باید ثابت کنید که از پس هزینه دو سال زندگی در یونان بر می‌آیید و برای اثبات آن، نیاز است که این مبلغ در حساب جاری شما موجود باشد.

به عبارتی دیگر، چنان‌چه فردی بتواند اثبات کند که در حساب بانکی خود حداقل ۲۵هزار یورو موجودی دارد و توانایی تامین هزینه‌های زندگی در یونان در طول اقامت خود را دارد، می‌تواند واجد شرایط اخذ اقامت دائم یونان از طریق تمکن مالی باشد. (بهتر است برای توجیه سفارت، کمی بیش از این مبلغ در حساب خود داشته باشید.)

دولت یونان این روش را برای افرادی که سالیانه ۴۰هزار یورو درآمد خالص دارند، پیش‌بینی کرده است. متقاضی می‌تواند برای جلب توجه آفیسر ویزا، میزان درآمد خود را به وسیله سود سپرده بانکی، اجاره‌نامه ملک، حقوق بازنشستگی و سود سهام شرکت بورسی اثبات نماید.

روال دریافت اقامت از طریق تمکن مالی

به‌طور کلی دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • دریافت ویزای تایپ C و تایپ D شینگن برای اعضای خانواده
  • دو سفر ۵روزه متقاضی به یونان و انجام امور اداری، بانکی و اقامتی
  • افتتاح حساب در یونان و واریز حداقل ۲۵هزار یورو به آن
  • بازگشت متقاضی به تهران
  • آماده شدن کارت اقامت یونان پس از ۲ ماه

 پس از تحویل مدارک برای دریافت ویزای تایپ C برگه‌ای موسوم به بلوپِیپِر Blue Paper به متقاضی ارائه می‌شود که در پیِ آن اجازه زندگی و تردد به مدت ۶۰روز در یونان داده می‌شود. این برگه پس از ۶۰ روز باید به سفارت مسترد شود. به عبارت دیگر، پس از دوماه این برگه تبدیل به کارت اعتباری اقامت می‌شود و دو سال اعتبار دارد. در مرحله سوم این کارت و اجازه اقامت متقاضی، به‌صورت سه‌ساله ارائه می‌گردد. از این مرحله به بعد در صورت اقدام متقاضی، اقامت وی به‌صورت سه‌ساله تمدید می‌شود.

اقدام برای تمدید کارت اقامت مشروط به ارائه حساب بانکی و موجودی کامل برای تمکن است. به‌عبارت دیگر، پس از دریافت کارت اقامت در اقدام اولیه، اجازه برداشت از حساب به متقاضی داده می‌شود اما برای تمدید آن، باید مبلغ مورد نظر در حساب موجود باشد تا کارت اقامت تمدید شود.

اگر هدف شما فقط دریافت اقامت یونان باشد، نیازی به حضور در این کشور ندارید؛ اما در صورتی که هدف از این اقدام، دریافت پاسپورت یونانی باشد، شما باید سه‌سال از این بازۀ زمانی پنج‌ساله را در یونان اقامت داشته باشید.

تحصیل فرزند شما در یونان در دو مقطع تحصیلی، منجر به دریافت پاسپورت یونانی برای وی می‌شود و در پی آن امتیاز اقامت دائم یونان به پدر و مادر (نه خواهر یا برادر) تعلق پیدا می‌کند. برای تحقق این امر، اقامت خانواده متقاضی در یونان الزامی است.

تبدیل اقامت یونان به دیگر کشورهای حوزه شنگن

یکی دیگر از مواردی که اقامت یونان را جذاب‌تر می‌کند، قابلیت انتقال آن به دیگر کشورهاست. به‌عبارت دیگر، این نوع اقامت در یونان پس از سه سال قابلیت تبدیل به اقامت دیگر کشورهای اروپایی هم‌چون فرانسه و اسپانیا را دارد و تنها با هزینه ۵هزار یورو این امکان فراهم می‌شود. برای دستیابی به این هدف، پس از گذشت سه‌سال از اقدام، می‌توانید برای انتقال آن به دیگر کشورهای اروپایی اقدام کنید. در این صورت باید قوانین اقامتی کشور جدید را تمام و کمال بپذیرید. هرچند که سرمایه‌گذاری در یونان نسبت به دیگر کشورهای حوزه شنگن ساده‌تر است اما در صورت تمایل به انتقال اقامت به کشور دیگر

دارالترجمه رسمی ۷۲۷ (الیت) با مدیریت آقای امیر حسین برادر در خدمت شما عزیزان میباشد.