Home » اخبار » روش‌های مهاجرت کاری به کویت

روش‌های مهاجرت کاری به کویت

هر کشوری برای طی شدن روند مهاجرت از طریق کار، مراحلی و روش‌هایی را تعیین می‌کند. به صورت کلی دو روش مهاجرت کاری به تمام کشورها در جهان وجود دارد که عبارتند از:

  1. پیشنهاد شغلی یا همان Job Offer: در این روش مهاجرت کاری، فرد و متقاضی مهاجرت کاری باید با فردی در کشور مد نظر خود ارتباط برقرار کرده و یک پیشنهاد شغلی یا دعوت به همکاری دریافت کند. اگر این فرد خود کارفرما یا صاحب شرکت معتبری باشد، روند موافقت با درخواست سریع‌تر و راحت‌تر پیگیری خواهد شد.
  2. کاریابی یا همان Job Seeker: در این روش مهاجرت کاری نیز مهارت و تخصص فرد مورد ارزیابی بیشتر قرار می‌گیرد تا فرد اگر واجد شرایط بود و کشور مد نظر به این تخصص و مهارت نیاز داشت، با ورود و فعالیت کاری متقاضی موافقت کند.

کشور کویت از روش اول تبعیت می‌کند و اگر دوست دارید که از طریق کار به کویت مهاجرت داشته باشید، باید با کارفرما و یا شرکتی در کویت ارتباط برقرار کنید. مدارک مورد نیاز از شما اخذ خواهند شد و در صورت موافقت می‌توانید به کار بپردازید.

همه مهاجران به استثنای اتباع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC)، قبل از شروع کار در کویت باید مجوز کار را دریافت کنند. اجازه کار فقط در صورتی صادر می‌شود که فرد متقاضی مهاجرت از طریق کار به کویت پیشنهاد کار معتبری داشته باشد. توجه داشته باشید که مراحل قانونی اخذ مجوز کار برای شما از طریق فرد درخواست دهنده همکاری در کویت پیگیری خواهد شد و در طول اقامت و فعالیت شما در این کشور، وی به عنوان ضامن شما محسوب می‌شود. این بدان معناست که این شرکت کلیه کارهای اجرایی از تشکیل پرونده ویزا تا افتتاح حساب بانکی برای شما و … را به صورت حقوقی انجام خواهد داد.

پس از اعطای اجازه کار و اخذ اقامت ، مردان مهاجر می‌توانند به نوبه خود به عنوان یک حامی مالی برای همسر و فرزندان خود عمل کنند تا آنها نیز وارد کویت شده و به زندگی بپردازند. اگر در خانواده شما نیز فرد دیگری قصد داشت در کویت صاحب شغلی شود و به کسب درآمد بپردازد، باید تمامی مراحل تعیین شده به صورت جداگانه طی شوند. در غیر این صورت اجازه کار به صورت قانونی به وی اعطا نخواهد شد.