Home » اخبار » روند دریافت ریزنمرات تحصیلی از دانشگاه های دولتی

روند دریافت ریزنمرات تحصیلی از دانشگاه های دولتی

دریافت ریز نمرات تایید شده (رسمی قابل ترجمه) در صورت انجام ندادن یا لغو نکردن تعهد آموزش رایگان ممکن نیست و این ارتباطی به وضعیت نظام وظیفه ( با فرض نداشتن غیبت ) ندارد. تحویل ریزنمرات تاییدشده به دانشجویان و دانش آموختگان (پسر غیرغایب)، پس از پرداخت شهریه تحصیلی مربوط به آموزش رایگان بلامانع است.

کسانی که مشمول خدمت سربازی هستند یا به اصطلاح فارغ التحصیل شده اند و تسویه حساب خود را انجام داده اند هم می توانند ریزنمرات تایید شده بگیرند. به اینصورت که دانشگاه نامه ابطال معافیت تحصیلی را به شما می دهد و شما نامه را به سازمان وظیفه عمومی برده و خود را معرفی می کنید. مسئول نام شما را وارد سیستم می کند و نامه ابطال معافیت را به شما برمی گرداند. پس از معرفی، دانشگاه موظف است ریزنمرات تایید شده (بدون قید کلمه فارغ التحصیلی در ریزنمرات) به شما بدهد (البته باید تعهد خدمت خود را بخرید). با داشتن همان نامه ابطال معافیت تحصیلی (که نشان می دهد شما در فرجه یکساله تا ارسال دفترچه وظیفه هستید و غیبت ندارید) می توانید ریزنمرات خود را در وزارت علوم تایید کنید. توجه کنید که دانشگاه ها نامه ابطال معافیت تحصیلی را فقط یکبار صادر می کنند، پس در نگهداری اصل نامه کوشا باشید. افرادی که دفترچه خدمت خود را پست کرده اند و کارت سبز دارند می توانند ریزنمرات خود را تحویل بگیرند با این تفاوت که در ریزنمراتشان کلمه فارغ التحصیلی نیز قید می شود. پس از دریافت ریز نمرات باید به سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در میدان فردوسی، خیابان موسوی یا فرصت، نبش بن بست سهیل، طبقه اول مراجعه نمایید.

سازمان امور دانشجویی

کار شما در کمتر از ۱۰ دقیقه با زدن مهر تمام می‌شود . لازم بذکر است که جهت تایید مدرک کاردانی اخذ شده از آموزشکده های فنی و حرفه ای ابتدا می بایست به دانشگاه فنی و حرفه ای واقع در تهران-اتوبان شهید بابائی، لویزان، خیابان شهید شعبانلو، میدان شهید احمد ازگلی (تلفن ۰۲۱ – ۲۲۱۹۷۵۵۰-۱) مراجعه کرده و پس از تایید مدارک در این مرکز جهت تایید نهایی به ساختمان وزارت علوم طبقه ۴ مراجعه کنید. سپس باید به دارالترجمه مراجعه نمایید که حدود یک هفته زمان نیاز دارد. سایر کارها توسط آنها انجام می شود. در نهایت باید ریز نمرات خود را به دانشگاه برگردانید تا در داخل پاکت مخصوص دانشگاه قرار گرفته و مهر و موم شود. این کار برای دانشگاه‌های کانادا ضروری است. بعضی از دانشگاه‌ها اگر ریز نمرات شما را در داخل پاکت دانشگاه دریافت ننمایند، حتی مدارک شما را بررسی نیز نمی‌کنند.

دارالترجمه رسمی ۷۲۷ (الیت) در خدمت شما عزیزان میباشد