Home » زبان شناسی » زبان رسمی کشور هلند

زبان رسمی کشور هلند

زبان رسمی هلند دارای ویژگی‌های خاصی است

زبان هلندی شباهت‌های زیادی به زبان انگلیسی و آلمانی دارد. در واقع ریشه اصلی این زبان از آلمان غربی گرفته شده است. البته برخی از واژگان زبان فرانسوی نیز وارد این زبان شده است. در واقع این زبان از چند زبان با هم تلفیق شده و یک ترکیب خاص به وجود آورده است.

شما با یادگیری این زبان شانس بیشتری برای یادگیری زبان‌های نروژی و دانمارکی دارید. البته برای یادگیری این زبان شرایط خاصی بر سرعت آن تاثیرگذار است. برای مثال هر چقدر زبان مادری فرد به این زبان نزدیک باشد، فرد با سرعت بیشتری آن را فرامی‌گیرد.

شما با زبان هلندی به راحتی قادر خواهید بود که جنسیت فرد را مشخص کنید. چرا که این زبان جنسیت محور است.

در صورتی که زبان انگلیسی را آموخته باشید، این زبان را هم به راحتی می‌آموزید. چرا که شباهت‌های زیادی با هم دارند.

گرامر زبان هلندی خیلی پیچیده نیست. بنابراین شما می‌توانید بدون دردسر و احساس دلسردی آن را بیاموزید. همچنین در این زبان حرف تعریف وجود ندارد. اگر کمی با دستور زبان و گرامر آشنا شوید این نکته را به خوبی متوجه خواهید شد.

آشنایی با تاریخچه زبان هلندی

درست است که این زبان از تلفیق چند زبان مشابه به وجود آمده اما در نوع خود قدمت زیادی هم دارد. قدمت این زبان به ۱۹۰۰ سال پیش باز می‌گردد. منظور ما سال‌های نزدیک به ۱۰۷ میلادی است. همچنین لازم است بدانید زبان رسمی هلند در سال‌های ۱۱۰۰ تا ۱۷۰۰ میلادی بسیار متداول بوده، به همین دلیل تاثیرات زیادی از زبان انگلیسی و آلمانی گرفته است.

زبان شناسان به طور کلی تاریخچه زبان هلندی را در سه مرحله تعریف می‌کنند که به دوره باستانی، میانه و امروزی اشاره دارد. در دوره باستانی یعنی سال‌های ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ میلادی، زبان هلندی تاثیرات زیادی از زبان‌های دیگر گرفته، بنابراین شاید بتوان گفت که زبان هلندی زبان یکپارچه‌ای نیست. این تغییرات تنها اضافه شدن واژگان غریبه به آن نبوده، بلکه برخی اوقات دستور زبان و فرهنگ لغات را هم تحت تاثیر قرار داده است.

در سال‌های ۱۱۰۰ تا ۱۷۰۰ میلادی که به دوره میانه معروف است، مهاجرت هلندی‌ها به کشورهای انگلیس و آلمان هم بسیار زیاد بوده، بنابراین زبان و فرهنگ هلندی‌ها علاوه بر این که از این کشورها تاثیرات زیادی گرفتند، خودشان نیز تاثیرگذار بوده‌اند و قسمتی از لغات زبانی خود را وارد دستور زبانی این کشورها کردند.

دوره امروزی و مدرن که از سال ۱۷۰۰ تا حال حاضر است که در آن زندگی می‌کنیم، این زبان دستخوش تغییراتی نبوده و در طول این سال‌ها به یک شکل بین مردم استفاده می‌شده است.