Home » مهاجرت » سوالات متداول در مورد کار در قطر

سوالات متداول در مورد کار در قطر

۱- دلایل انتخاب کشور قطر برای کار چیست؟ از مهم ترین دلایل افراد برای انتخاب این کشور برای کار می توان به بالا بودن سطح حقوق و درآمد در این کشور به نسبت کشورهای اروپایی، مالیات بسیار کم و در حد ناچیز، بالا بودن سطح استانداردهای زندگی و شرایط مناسب کاری برای افراد خارجی اشاره کرد. هرچند بزرگترین دلیل سرازیر شدن افراد خارجی جویای کار به این کشور پایین بودن نرخ بیکاری است. در سال ۲۰۱۸ نرخ بیکاری این کشور به درصد غیر قابل باور ۰٫۱۰ رسید، به این معنی که از هر هزار نفر در کشور قطر فقط یک نفر بیکار است.

۲- شرایط اخذ ویزای کار در کشور قطر چیست؟به منظور اخذ مجوز کار در کشور قطر افراد باید از طرف کارفرماهای قطری دعوت نامه دریافت کنند. بدین منظور متقاضیان باید رزومه و سوابق کاری خود را برای شرکت های کاریابی قطری ارسال کنند. در صورتی که کارفرمای قطری با کار متقاضی موافقت کند، بایستی برای ویزا و مجوز کار متقاضی اقدامات لازم را انجام دهد. این ویزای کاری در مرحله اول تا مدت ۳ ماه معتبر است؛ در صورتی که کارفرمای قطری از کار متقاضی رضایت داشته باشد، این ویزا برای مدت ۳ سال تمدید می شود.

۳- ویزای آزاد کشور قطر چه نوع ویزایی است؟ویزای آزاد ویزایی است که برای اتباع خارجی خواهان کار در قطر، امکان انتخاب محل کار و یا تغییر محل کار را فراهم می کند. افراد زیادی درپی این ویزا هستند اما دسترسی به آن کمتر امکان پذیر است. با دریافت این نوع ویزا می توانید به کشور قطر سفر کنید و کار مورد نظر خود را پیدا کنید.

۴- ویزای کفالتی قطر چه نوع ویزایی است؟ویزای کفالتی ویزایی است که بر اساس قرارداد منعقد شده میان کارفرما و اتباع خارجی عمل می کند. در این نوع ویزا، متقاضی یک ویزای کار و حقوق مشخص شده دارد و در صورتی که متقاضی قصد تغییر شغل خود را داشته باشد، در مرحله اول به رضایت کارفرما نیاز دارد و سپس باید مراحل خاصی را طی کند. کفیل و یا کارفرما می توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند.

۵- شرایط و مدارک اخذ مجوز کار در کشور قطر را نام ببرید؟ارائه ویزای کار قطر، ارائه آزمایش سل و ایدز متقاضی، ارائه عکس از قفسه سینه متقاضی، ارائه رزومه و سابقه کاری، ارائه آخرین گواهی نامه آموزشی کار و مهارت ترجمه شده به زبان عربی، دارا بودن مهارت کاری مرتبط با شغل مورد نظر، ارائه پاسپورت معتبر و گواهی نامه با اثر انگشت متقاضی.

۶- مشاغل مورد نیاز کشور قطر در سال ۲۰۲۰ را نام ببرید؟مشاغل مورد نیاز کشور قطر مشاغلی در حوزه های املاک و مستغلات، ساخت و ساز، هتلداری، فناوری اطلاعات، تبلیغات و فروش و بازاریابی و منابع انسانی است.

۷- مشاغل پرطرفدار کشور قطر در سال ۲۰۲۰را نام ببرید؟ مشاغل پرطرفدار کشور قطر مهندسی صنایع، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی مخابرات، پرستاری، پزشکی، مهندسی عمران و امور مربوط به ساخت و ساز و ساختمان است.

۸- شرایط استخدام کاری کارگران خارجی در کشور قطر چیست؟در کشور قطر اولویت استخدام و به کار گیری کارگران با کارگران قطری است. در صورتی اتباع خارجی می توانند وارد بازار کار قطر شوند که برای آن کار مورد نظر درخواست از سوی کارگران قطری وجود نداشته باشد. موسسه های کاریابی پس از دریافت رزومه و سوابق کاری متقاضی، آن ها را مورد بررسی قرار می دهند. مدت زمان اعلام نتیجه جاب آفر(پیشنهاد کاری) موسسه کاریابی به متقاضی۹۰ روز می باشد. در صورت موافقت شرکت قطری با کار متقاضی، شرایط کاری در جلسه ای حضوری برای متقاضی توضیح داده می شود. پس از آن در صورتی که متقاضی با این شغل موافق باشد به کارفرمای قطری ارجاع داده می شود تا روند استخدام و انعقاد قرارداد کاری انجام شود.

۹- پرداخت “جبران خسارت” در کشور قطر در چه مواردی است؟در کشور قطر به جز حقوق و درآمد ثابت بر اساس قرارداد منعقد شده میان کارکنان و کارفرمایان، مبلغی به عنوان “جبران خسارت” پرداخت می شود. این مبلغ بر اساس حقوق و دستمزد اولیه و در پایان دوره قرارداد کاری محاسبه می شود. در واقع این مبلغ، پاداش پایان دوره قرارداد کاری است که دولت قطر به منظور قدردانی از کار اتباع خارجی در کشور قطر به آن ها پرداخت می کند. این مبلغ از آن جا که بر اساس ۱۵ تا ۲۰ روز حقوق اولیه تا سال سوم کاری و یک ماه حقوق سال سوم کاری به بعد محاسبه می شود؛ برای افرادی که مدت زمان طولانی در این کشور مشغول به کار می باشند، حائز اهمیت فراوانی است.

۱۰- پرداخت “حق الزحمه” در کشور قطر در چه مواردی است؟پس از این که مدت زمان درج شده در قرارداد کاری تمام شد، به کارکنان “حق الزحمه” پرداخت می شود. مبلغ این حق الزحمه توافقی است که بین کارفرما و کارکنان بسته می شود. معمولا در صورتی که کارکنان به مدت ۵ سال در یک شرکت مشغول به کار باشند، میزان حق الزحمه این فرد به ازای ۳ هفته تا یک ماه حقوق هر سال کاری می باشد.

۱۱- مزایای اخذ مجوز کار در کشور قطر را نام ببرید؟یکی از مهم ترین مزایای اخذ مجوز کار در قطر این است که اتباع خارجی که در این کشور مشغول به کار هستند، می توانند از خانواده خود (همسر و فرزندان) بخواهند که به او در قطر ملحق شوند. البته بر اساس قوانین سختی که در سال های اخیر در این مورد وضع شده است؛ اتباع خارجی مشغول به کار در قطر برای همراهی و پیوستن خانواده در قطر باید توانایی تامین هزینه های جداگانه هر یک از اعضای خانواده خود در مدت زمان زندگی در قطر را اثبات کند. در واقع باید تمکن مالی ماهانه به ازای هر عضو خانواده را به اداره مهاجرت قطر نشان دهد. از دیگر مزایای دریافت مجوز کار می توان به برخورداری از خدمات اجتماعی، امکان اجاره مسکن و درخواست دریافت وام اشاره کرد.

دارالترجمه رسمی ۷۲۷ (الیت) با مدیریت آقای امیر حسین برادر در خدمت شما عزیزان میباشد.