Home » اخبار » شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ چیست؟

شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ چیست؟

۲۰۲۲ شرایط و الزامات ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ گرین کارت آمریکا دو شرط را باید در نظر داشته باشید. یکی شرایطی است که در قانون ملیت و مهاجرت آمریکا وضع شده ودیگری شرایط خاصی که در زمان ریاست جمهوری هر شخصی در آمریکا ممکن است ابلاغ شود. با توجه به اینکه رئیس جمهور آمریکا در زمینه سیاست گزاری های مهاجرتی حق تصمیم گیری دارد، در دوران ریاست جمهوری ترامپ بارها مشاهده شده که در سفارت از برنده های لاتاری ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مدارک جدید و متنوعی درخواست شده است. البته این اتفاقات مربوط به حکم ممنوعیت سفر ایرانیان به آمریکا بود و با هر ابلاغ، .متقاضیان برای معافیت از این ممنوعیت به دنبال تهیه مدارکی دال بر معافیتشان بودند که در ادامه و در بخش بونافاید از آنها صحبت خواهیم کرد.

شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ بر اساس قانون ملیت و مهاجرت آمریکا

 این شرایط در همه سنوات یکسان بوده و البته مشاهده شده است که در سفارت های مختلف آمریکا در مکان های مختلف برخورد های متفاوتی با این شرایط شده است. اما در مجموع، موضوع کاملا شفاف و قابل تهیه میباشد.

شرط تحصیلات در ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲

حداقل تحصیلات برای ارائه به سفارت آمریکا در صورت برنده شدن در لاتاری ۲۰۲۲، مدرک دیپلم دبیرستان میباشد. دیپلم دبیرستان در آمریکا ۱۲ ساله است و باید هنگام بررسی شرایط این مهم را در نظر داشت. دیپلم در ایران در نظام قدیم ۱۲ ساله بود. در نظام جدید ۱۱ ساله. در فنی حرفه ای ۱۱ ساله و در سیستم آموزشی حال حاظر ۱۲ ساله. برای مطابقت با شرایط باید ۱۲  سال تحصیل موفق را به سفارت نشان دهید. یعنی یا باید دیپلم نظام قدیم داشته باشید  یا اگر نظام جدید هستید باید پیش دانشگاهی داشته باشید تا ۱۲ سال تحصیل موفق تکمیل شده باشد و اگر فنی حرفه ای هستید باید وارد دانشگاه شده باشید تا تحصیلات آکادمیک شما احراز شود. دقت کنید که این تحصیلات باید قبل از ثبت نام لاتاری احراز شده باشد.

نقش تحصیلات عالیه در لاتاری ۲۰۲۲

بسیاری از افراد در این تصور هستند که هرچه تحصیلات بالاتر باشد شانس برای شرکت در قرعه کشی بالاتر است. این تصور غلطی است. همه در این قرعه کشی از شانس یکسان برخوردارند. یک دیپلمه با یک دکتر جراح یکسان است. البته پس از برنده شدن، افسر کنسولی سفارت احترام بیشتری برای تحصیلات بالاتر شما قائل خواهد بود اما در قرعه کشی تاثیر مثبتی نخواهد داشت.

شرط جایگزین تحصیل برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ ( شرط سابقه کار )

در صورتی که تحصیلات شما زیر دیپلم است، هنوز شانس برای ثبت نام دارید. باید بتوانید ثابت کنید که دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته دارید و این سابقه کار مربوط به مشاغلی باشد که در لیست مشاغل خاص اداره کار ایالات متحده قرار دارد. لازم به توضیح است که نیاز نیست شما حتما کار کرده باشید. مثلا کسی که شرکتی ثبت کرده و حتی آن شرکت هیچ فعالیتی نداشته است میتواند به عنوان مدیر عامل آن شرکت در این پروسه شرکت کند و این شغل از ایشان پذیرفته است. مثال دیگر از این نوع مشاغل میتواند برنامه نویسی کامپیوتر، طراحی گرافیک، نوازندگی ساز های موسیقی، مدیریت، مربی ورزشی و مدیریت فروشگاه ( صاحبان جواز کسب ) و خیلی مشاغل دیگر باشد.

شرایط عکس لاتاری ۲۰۲۲

برای تهیه عکس لاتاری ۲۰۲۲ گرین کارت باید زاویه مستقیم به دوربین داشته باشید، عکس به شکل مربع و طول ۶۰۰ پیکسل تا ۱۲۰۰ پیکسل مورد قبول است. زمینه سفید، عکس رنگی و بدون عینک و سمعک باشد. موی شما نباید روی صورت شما را بپوشاند. نیازی به معلوم بودن گوش ها نیست. عکس با حجاب هم برای مسلمانان و سایر ادیانی که حجاب در آنها تعریف شده است ممانعتی ندارد. فقط گردی صورت باید کاملا واضح باشد. نیازی به چاپ عکس ندارید، عکس باید به صورت فایل دیجیتال به شما تحویل داده شود.
از عکاسی هایی که فایل عکس را به شما نمیدهند خدمات عکس لاتاری دریافت نکنید. شما نیازی به چاپ عکس ندارید و فقط فایل مورد نیاز است.

نمونه عکس صحیح لاتاری۲۰۲۲

 

 

 کشور های مجاز برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲

شما برای ثبت نام در لاتاری گرین کارت باید متولد یکی از کشور های مجاز باشید. این کشور ها در ابتدای هر دوران ثبت نام، در دستورالعمل ثبت نام لاتاری لیست میشوند.  معمولا کشورهایی از این لیست حذف میشوند که تعداد مهاجرت آنها به ایالات متحده از حدی گذشته باشد. همانطور که از نام این ویزا پیداست، لاتاری ۲۰۲۲ برای حفظ تنوع نژادی آمریکا است پس کشورهایی مجاز به ثبت نام هستند که ریت مهاجرتشان به آمریکا کم باشد. ایران همیشه یکی از کشور های مجاز بوده است.

بررسی عکس ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲

عکس در ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ گرین کارت یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. معمولا به دلیل عکس اشتباه، ثبت نام شما وارد قرعه کشی نمیشود. نکته اینجاست که آپلود عکس نشانه ای از تایید عکس شما نیست. عکس برای ثبت نام لاتاری در دو بخش بررسی میشود. اول در هنگام بارگزاری توسط خود سایت ( به صورت اتوماتیک ) که در این مرحله فقط اندازه و نوع فایل عکس بررسی میشود و در مرحله بعدی که مرحله اصلی بررسی عکس است، کیفیت عکس پرسنلی بررسی خواهد شد که آیا شرایط ویژه عکس را احراز میکند یا نه.

شرایط ریاست جمهوری برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲

بر اساس آخرین ابلاغ ریاست جمهوری در زمان نوشتن این مقاله که PP9645 شناخته میشود، فقط ایرانیانی میتوانند ویزای مهاجرتی یا غیر مهاجرتی از آمریکا دریافت میکنند که بتوانند معافیت از حکم ۹۶۴۵ را دریافت کنند. البته این معافیت از طرف متقاضی درخواست میشود و مسئول صدور معافیت، افسر کنسولی سفارت آمریکا است. به طور کلی مطابق آخرین ابلاغ ریاست جمهوری ۹ مثال واضح از شرایط معافیت ذکر شده اما به شما توصیه میکنیم برای ثبت نام لاتاری این ابلاغ را نادیده بگیرید. این گونه ابلاغ ها در بازه زمانی های محدودی صادر میشوند و معمولا حتی در صورتی که در زمان این ابلاغ ثبت نام کنید، ممکن است در زمان اعلام نتایج یا در زمان مصاحبه سفارت ابلاغ جدیدی صادر شود. بنابر این هرگز بر اساس ابلاغ های ریاست جمهوری که تاریخ انقضا دارند برنامه ریزی نکنید.
دارالترجمه رسمی ۷۲۷ (الیت) با مدیریت آقای امیر حسین برادر در خدمت شما عزیزان میباشد