Home » مهاجرت » شرایط ویزای کار در قطر

شرایط ویزای کار در قطر

مدارک و شرایط لازم به منظور اخذ مجوز کار در کشور قطر برای افراد خارجی به شرح زیر است:

  • ارائه ویزای کار قطر،
  • ارائه آزمایش سل و ایدز متقاضی،
  • ارائه عکس از قفسه سینه متقاضی،
  • ارائه رزومه و سابقه کاری،
  • ارائه آخرین گواهی نامه آموزشی کار و مهارت ترجمه شده به زبان عربی،
  • دارا بودن مهارت کاری مرتبط با شغل مورد نظر،
  • ارائه پاسپورت معتبر و گواهی نامه با اثر انگشت متقاضی.

در طی مدت اخذ مجوز کار که به طور معمول ۶ هفته طول می کشد، متقاضی نباید از کشور قطر خارج شود.

سایت های کاریابی در قطر

متقاضیان کار در کشور قطر برای یافتن شغل مورد نظر می توانند از طریق سایت های کاریابی، مشاغل مورد نظر خود را انتخاب کنند. پس از انتخاب شغل مناسب، متقاضی باید رزومه و سابقه کاری خود را برای کارفرمای آن شغل ارسال کند. به منظور یافتن شغل مناسب در کشور قطر، بایستی به زبان عربی و انگلیسی مهارت داشته باشید؛ مهارت کاری در رشته مورد نظر داشته باشید و در ارتقا و رشد توانایی های خود کوشا باشید. مردم کشور قطر برای ارزش های اخلاقی همچون صداقت و خوش اخلاقی و وفاداری کاری ارزش زیادی قائل هستند. در صورت توافق میان متقاضی کار و کارفرمای قطری، دعوت نامه ای برای متقاضی ارسال می شود.از میان سایت های معتبر کاریابی در قطر می توان سایت های زیر را نام برد:

  • Qatarliving.com
  • JobsinQatar.Org
  • Bayat.com
  • Qa.indeed.com

در صورتی که قصد پیدا کردن کار در کشور قطر را دارید، اما نمی دانید باید از کجا شروع کنید و شرایط آن را نمی دانید؛ می توانید با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشاوره کنید. وکلا و کارشناسان مجرب این موسسه برتر در کشور با آگاهی از جدیدترین قوانین حقوقی و مهاجرتی و با تخصص کامل در امور مهاجرتی، شرایط اخذ ویزا، شرایط اخذ پذیرش برترین دانشگاه های اروپایی و آسیایی بهترین گزینه مهاجرتی ممکن و مناسب را به شما ارائه می دهند.

مشاغل مورد نیاز کشور قطر در سال ۲۰۲۰

کشور قطر به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خوب و مجاورت با کشور ایران به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد افراد برای یافتن شغل محسوب می شود. از مشاغل مورد نیاز این کشور کوچک اما با فرصت های شغلی بسیار می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • مدیر فروش و مهندس فروش.
  • متخصص ارشد روابط عمومی.
  • استاد دانشگاه در رشته زبان انگلیسی.
  • متخصص کلکسیون های هنری (مهارت به زبان عربی).

مشاغل مربوط به املاک و مستغلات:

درآمد و حقوق افراد فعال در این حوزه نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مشاغل مربوط به ساخت و ساز:

با توجه به رشد پروژه های عمرانی و ساخت و ساز در این کشور افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، می توانند درآمدهای بالایی را کسب کنند. به طور مثال درآمد ماهانه یک مدیر پروژه ساخت و سازهای عمرانی و شهری تا ۱۲ هزار دلار می رسد.

مشاغل مربوط به هتلداری:

از آن جا که کشور قطر در زمینه توریسم سرمایه گذاری های فراوانی کرده است و صنعت گردشگری این کشور با رونق و رشد بسیار خوبی همراه بوده است؛ هتلداری و مشاغل مربوط به آن در فهرست مشاغل مورد نیاز و البته پردرآمد این کشور محسوب می شود.

مشاغل مربوط به حوزه فناوری اطلاعات:

به دلیل پیشرفت و توسعه کشور قطر در زمینه فناوری اطلاعات، افراد متخصص و خلاق در این زمینه می توانند درآمد بالایی را کسب کنند.

مشاغل مربوط به تبلیغات، فروش و بازاریابی:

کشور قطر از جمله کشورهایی است که در زمینه تبلیغات سرمایه گذاری های فراوانی کرده است. به دلیل وجود شرکت های چند ملیتی در قطر، مدیران خلاق بخش فروش و بازاریابی این شرکت ها می توانند درآمد بالایی را کسب کنند.

مشاغل مربوط به منابع انسانی:

افراد متخصص در زمینه منابع انسانی که سابقه کار و مهارت لازم برای مدیریت این کار را دارند، می توانند در کشور قطر درآمد بالایی داشته باشند.

مشاغل پرطرفدار در کشور قطر در سال ۲۰۲۰

کشور قطر از جمله کشورهایی است که با کمبود نیروی کاری متخصص و ماهر مواجه است. بر همین اساس فرصت های شغلی بی نظیری برای متخصصین حوزه های متفاوت علمی و فنی در این غنی ترین کشور جهان وجود دارد. از میان پرطرفدارترین مشاغل در کشور قطر می توان مشاغل زیر را نام برد:

مهندسی صنایع، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی مخابرات، پرستاری، پزشکی، مهندسی عمران و امور مربوط به ساخت و ساز و ساختمان.

میزان درآمد و حقوق مشاغل در قطر

دولت قطر از جمله کشورهایی است که بالاترین حقوق و دستمزد را به کارکنان خود می دهد. علاوه بر این خبر خوب، عدم پرداخت مالیات از طرف کارکنان به دولت یکی از بزرگترین مزایای کار در کشور قطر محسوب می شود. در جدول زیر چند شغل و میزان درآمد و حقوق ماهانه پرداختی آن ها در کشور قطر ارائه شده است:

             شغل         حقوق ماهانه( ریال قطر)
         مهندس برق                          ۹۵٫۰۰۰
         وکیل                        ۳۸٫۰۰۰
         مهندس عمران                        ۱۴۴٫۰۰۰
        مدیر امر مالی                        ۳۷٫۰۰۰
        مهندس مکانیک                        ۱۲۴٫۰۰۰
        مهندس پروژه                        ۱۵۳٫۰۰۰
       مهندس نقشه بردار                        ۱۲۴٫۰۰۰