Home » راهنمای اخذ ویزا » شرایط ویزا برای ماکائو

شرایط ویزا برای ماکائو

بر اساس راهنما و شرایط اخذ ویزای ماکائو، چندین نوع ویزای ماکائو وجود دارد که در سه نوع دیپلمات، رسمی و معمولی دسته بندی می شوند. ویزا معمولی خود در چند نوع تحصیلی و اشتغال و اقامتی و گردشگری دسته بندی می شود. بر اساس آن که شما بنا به چه نیازی قصد مهاجرت به این منطقه را دارید، هزینه دریافت انواع ویزا متفاوت خواهد بود.

  • دیپلمات
  • رسمی
  • معمولی( گردشگری، تحصیل، اشتغال و اقامت)

شرایط ویزای ماکائو

بنا به آن که این کشور به صورت اداری در قسمتی از چین اقتصاد خود را مدیریت می کند، برای قوی تر شدن اوضاع اقتصادی خود مجبور است به صنعت گردشگری نیز تکیه کند. به همین دلیل است که اگر افراد بخواهند به منظور گردشگری به این منطقه سفر کنند، هزینه قابل توجهی را باید بپردازند. در این منطقه گردشگران زیادی دیده می شوند و شما نیز اگر به این منظور قصد سفر به ماکائو را دارید، خوب است که اطلاعات خود را نسبت به فرهنگ این کشور بالا ببرید.

برای بسیاری از افراد سوالاتی به وجود آمده که مبنی بر شرایط موجود، کنجکاو هستند بدانند که آیا برای گرفتن ویزای ماکائو مجبور به همراه داشتن کارت واکسن کرونا می باشند یا خیر؛ که با بررسی اطلاعاتی که از سوی سازمان هایی مانند CDC و WHO منتشر شده است، می دانیم که برای سفر به این کشور ملزم به همراه داشتن کارت واکسن هایی مانند هاری، حصبه، هپاتیت بی، فلج اطفال، سرخک، اوریون، کزاز، آبله، زونا، ذات الریه، آنفولانزا و دیفتری هستید.

کدام کشور ها برای سفر به ماکائو نیاز به گرفتن ویزای ماکائو ندارند؟

هم اکنون طبق اطلاعاتی که در دست داریم می دانیم که بسیاری از ملت ها اجازه دارند که به این منطقه از چین بدون داشتن مجوز و ویزا سفر کنند و شهروندان کشور هایی مانند ژاپن، بریتانیا، ایالت متحده آمریکا و ایران به این منطقه، بدون گرفتن ویزای ماکائو در حال رفت و آمد می باشند. البته این افراد لازم است هنگام ورود به این کشور هزینه ای را پرداخت کنند و در هنگام ورود به این کشور بعد از پرداخت هزینه، ویزا این کشور را دریافت کنند.ویزای ماکائو را دریافت کنند. شهروندان ۶۶ کشور برای سفر به ماکائو نیازی به ویزا ندارند.

شرایط اخذ ویزای ماکائو برای ایرانیان نیز به همین شکل قابل دریافت است. ایرانیان می توانند همان زمانی که به فرودگاه ماکائو می رسند، اقدام به دریافت ویزا این شبه جزیره کنند و تنها با پرداخت هزینه ویزا ماکائو، برایشان این ویزا صادر خواهد شد و نیازی نیست که پیش از آن که ایران را ترک کنند، مدارک خود را ارسال نمایند و هزینه ای پیش از ترک ایران بابت اخذ ویزای ماکائو پرداخت کنند.

مدت اعتبار ویزای ماکائو چگونه است؟

ویزا ماکائو در طول یک سال ۳ باربرای هر مسافر صادر می‌گردد. که برای سری اول ۳۰ روز، سری دوم ۲۰ روز و سری سوم ۱۰ روز اجازه اقامت در آن کشور را خواهد داشت. اگر مهلت ویزای دریافتی شما در این کشور روبه اتمام باشد، مجبور خواهید شد که به سرعت این شبه جزیره را ترک نمایید. زیرا نمی توانید حتی بیش از یک روز نیز بدون پرداخت هزینه در این منطقه حضور داشته باشید. در صورتی که شما بخواهد مدت زمان بیشتری را در این منطقه بماند باید از ماکائو خارج شوید و مجدد به ماکائو سفر کنید.

اگر فردی در این منطقه به صورت غیر قانونی حضور داشته باشد، آنگاه جریمه خواهد شد و برای ورود بعدی به ماکائو نیز دچار مشکل می شود‌.با مطالعه بیشتر و دانستن همه چیز راجع به ویزای ماکائو متوجه خواهید شد که قیمت گرفتن ویزای ماکائو بسته به آن که شما چه نوع ویزای ماکائویی را نیاز داشته باشید متفاوت است.

اطلاعات سفارت ماکائو در ایران

از آنجا که در ایران سفارت ماکائو وجود ندارد، ایرانیان می‌توانند تمامی امور مربوط به ویزا ماکائو را با مراجعه به سفارت چین انجام دهند.همچنین می توانند زمانی که به فرودگاه ماکائو رسیدند تنها با پرداخت مبلغی اقدام به دریافت این ویزا نمایند.