Home » مهاجرت » قیمت خرید خانه در ازمیر سال ۲۰۲۰

قیمت خرید خانه در ازمیر سال ۲۰۲۰

قیمت خرید خانه در ازمیر توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را در سال های اخیر به خود جلب کرده است. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا می باشد که می توان گفت هر ساله بالغ بر ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی را به خود جذب می کند. در سال های اخیر تعداد افرادی که اخذ شهروندی در ترکیه را انتخاب کرده اند و به دنبال آن به ازمیر مهاجرت کرده اند و در این شهر ساکن گشته اند افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

اقامت کوتاه مدت در ترکیه به خصوص در شهر ازمیر برای بسیاری از ایرانیان تجربه خوشایندی به همراه داشته است و سبب شده است که ایرانیان را به سمت اقامت بلند مدت در ترکیه و به دنبال آن اخذ اقامت خانوادگی در ترکیه سوق دهد.

ازمیر بعد از استانبول دومین شهری بوده است که در سال ۲۰۲۰ ایرانیان بیشترین خرید ملک در ترکیه را در آنجا داشته اند. استانداردهای زندگی بالا در این شهر از یک سمت و از سمت دیگر هزینه های پایین زندگی سبب شده است که بسیاری از اتباع خارجی این شهر را برای سکونت خود و خانواده شان در نظر بگیرند. در این مقاله سعی شده است تا شما را با برخی از محله های ازمیر و همچنین قیمت خرید خانه در ازمیر در سال ۲۰۲۰آشنا کنیم.

قیمت خرید خانه در ازمیر

محله نارلی دره (Narlıdere )

قیمت خرید خانه در ازمیر به نسبت سایر شهرهای بزرگ ترکیه به مراتب معقول تر می باشد. به خصوص با قیمت مناسب در محله های خوبی در ازمیر می توان اقدام به خرید خانه کرد. یکی از دلایل استقبال و جذابیت این محله را می توان به نزدیکی آن به شبه جزیره چشمه (Çeşme) دانست. منطقه Narlıdere یکی از مناطقی است که با سرعت قابل توجهی در حال رشد در بخش مسکن در ازمیر می باشد.

در این محله ساختمان هایی با استانداردهای جهانی ساخته شده است که علاوه بر مباحث ایمنی از نظر زیبا شناسی نیز از معماران بسیار معروف ترکیه استفاده شده است. از نظر تردد نیز این منطقه به راحتی با جاده ها و مناطق اصلی شهر در ارتباط می باشد.

در سالهای اخیر ، سرمایه گذاران خارجی که در فکر خرید خانه در ترکیه و در شهر ازمیر بوده اند محله های نارلی دره ، گزل باهچه و اورلا را برای خرید انتخاب کرده اند. محله گوزل باحچه(Güzelbahçe ) یکی از مدرن ترین و جدیدترین محله های ازمیر می باشد. این محله به دلیل مجاورتش با دریا و بزرگ راه های آیدین و  چشمه از سمت بسیاری از ساکنین ازمیر ترجیح داده می شود. با تغییر در سبک زندگی در سال های اخیر می توان اذعان کرد مردم امروزه زندگی در مراکزی را انتخاب می کنند که به دور از شلوغی و حرکت مراکز شهرها می باشد و از همچنین دارای مشکلات رفت و آمد و پارکینگ نباشد.

قیمت خرید خانه در ازمیر

محله سلجوق(Selçuk)

می توان به جرات گفت این محله یکی از آرام ترین محله های ازمیر است که در کنار خط ساحلی و در کنار دریای اژه قرار گرفته است. متوسط قیمت خرید خانه در ازمیر برای هر یک متر مربع  ۳۰۰۰ هزار می باشد البته در نظر داشته باشید که این قیمت ها با توجه به محله متفاوت می باشد مثلا در منطقه چشمه در ازمیر ما شاهد افزایش قیمت به بالای ۶۰۰۰ لیر می باشیم. در این محله به طور میانگین شما می توانید با ۱۵۰۰ الی ۲۵۰۰ لیر اقدام به خرید خانه بکنید.

قیمت خرید خانه در ازمیر

قیمت خرید خانه در ازمیر در محله کوناک(Konak)

منطقه کوناک در مرکز شهر ازمیر، از بهترین محله های مسکونی ازمیر می باشد که در امتداد خیابان آتاتورک واقع شده است. در ارتباط با این محله در نظر داشته باشید که : ۱٫ در این محله شما می توانید ساختمان های تقریباً قدیمی را مشاهده کنید که از عمرشان ۳۰ سال گذشته است.

متوسط قیمت این خانه ها در حدود ۴٫۵۰۰ لیر در هر متر مربع می باشد، در حالی که قیمت خانه های نوساز در این منطقه به ۵،۰۰۰ الی ۶٫۵۰۰ لیر در هر متر مربع  افزایش می یابد. متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این محله در حدود ۲٫۰۰۰ الی ۲٫۲۰۰ لیر می باشد. در سایر محله های ازمیر قیمت هر متر مربع مسکن به حدود  ۱،۶۰۰ الی ۱،۸۰۰ TLلیر می رسد. البته در محله اوچکویولار  Üçkuyular به هر ۱۲۰۰ لیر در هر متر مربع می رسد.

قیمت خرید خانه در ازمیر

محله بورنووا (BORNOVA)

محله های (Atatürk ، Kızılay ، önönü) واقع در شمال منطقه Bornova عموما توسط افراد با درآمدهای متوسط و بالا ترجیح داده می شوند. متوسط قیمت مسکن در محله آتاتورک بین ۱۰۰۰ تا ۱٫۳۵۰ لیر در هر متر مربع می باشد. در این محله منطقه های  Ergene و Kazımdirik که در مرکز محله بورنووا قرار دارند توسط گروه های با درآمدهای بالا ترجیح داده شده اند و قیمت مسکن بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ لیر در هر متر مربع می باشد.

قیمت مسکن بین ۱۶۰۰-۲۱۰۰ لیر در هر متر مربع در منطقه Ozkanlar متغیر است ، در حالی که قیمت ها در محله Ergene که خصوصاً مورد توجه گروه با درآمد بالا می باشد در حدود ۱،۷۰۰-۲،۲۰۰ لیر در هر متر مربع است. در این محله شما می توانید شاهد پردیس های دانشگاهی به مانند دانشگاه اگه، دانشگاه یاشار باشید. همچنین مراکز خریدی به مانند Forum Bornova و Ege Park و همچنین شهرکهای صنعتی کوچک در مرزهای این محله واقع شده اند. و همین موراد سبب شده است که ما شاهد توسعه بخش مسکن در این محله باشیم.

ترکیب دو محله Karşıyaka و Bornova سبب به وجود آمدن محله جدید به نام ayraklı شده است. با ساخت و سازهای مسکونی واجد شرایط در محله های Manavkuyu ​​و Mansuroğlu ، که ادامه منطقه Bornova Ozkanlar است شاهد توسعه این قسمت از ازمیر هستیم.

قیمت خرید خانه در ازمیر

محله بایراکلی (Bayraklı)

قیمت خرید خانه در ازمیر و در محله بایراکلی می تواند با توجه به منطقه متغیر باشد. این محله در همسایگی محله بورنووا واقع شده است و می توان اعلام کرد که یکی از محله هایی است که مورد استقبال اتباع خارجی در سال های اخیر بوده است.  هم خانه های قدیمی و هم خانه های تازه ساخته شده در این محله وجود دارند. همچنین در این محله ساختمان خدمات شهرداری واقع شده است.

قیمت خانه های نوساز در این منطقه بین ۱٫۶۰۰ الی ۲٫۱۰۰ لیر در هر متر مربع می باشد. این محله را افرادی با سطح درآمد متوسط بیشتر از بقیه افراد انتخاب می کنند. با عملی شدن برنامه های جدید مرکز شهر و پروژه های تحول شهری Bayraklı شهرداری کلانشهر ازمیر، این منطقه را به یکی از مناطق مورد علاقه سرمایه گذاران تبدیل کرده است. در مرکز محله Bayraklı انتظار می رود قیمت مسکن افزایش پیدا کند و به متری ۲٫۵۰۰ الی ۴،۵۰۰ لیر در هر متر مربع برسد. افرادی که در فکر سرمایه گذاری در ترکیه هستند می توانند از این محله بازدید نمایند.

قیمت خرید خانه در ازمیر

محله کارشی یاکا (Karşıyaka )

کارشی یاکا منطقه ای مسکونی در ازمیر می باشد که پروژه های مسکونی زیادی طی سالهای اخیر در آن به اجرا درآمده است. در واقع در شمال غربی منطقه Karşıyaka ،منطقه Mavişehir وجود دارد که یک منطقه به طور مداوم در حال توسعه است و می توان دید که سرمایه گذاری های جدیدی را به این محله جذب کرده است. پروژه های مسکن در دست احداث یا تازه تکمیل شده در این منطقه وجود دارد.

قیمت مسکن در این محله بین ۱۳۵۰ الی ۱،۵۵۰ لیر در هر متر مربع در منطقه Aksoy است. در منطقه Atakent  این محله، قیمت خرید مسکن بین ۱۴۰۰ الی ۱۶۰۰ لیر در هر متر مربع می باشد. در منطقه های بوستانلی-دمیرکوپرو قیمت ها بین ۱٫۳۰۰ الی ۱٫۸۵۰ لیر در هر متر مربع تغییر می یابد. در منطقه های نرگیز و اورنه کوی قیمت ها می تواند بین ۱،۲۵۰ الی ۱،۵۰۰ لیر در هر متر مربع تغییر یابد و البته با در نظر قرار دادن پروژه های در حال توسعه سریع مسکن در محله ماوی شهیر، بین ۲۳۰۰-۲۸۰۰ لیر در هر متر مربع تغییر پیدا می کند و این قیمت ها می توانند در پروژه های لوکس به طور متوسط به متری ​​۳٫۵۰۰ لیر در هر متر مربع برسند.

قیمت خرید خانه در ازمیر

محله چیلقی (ÇİĞLİ)

این محله در بخش جنوبی ازمیر واقع شده است. به دلیل امکانات بسیار در دسترسی به تمام نقاط شهر در سال های اخیر توسعه بسیاری داشته است. به خصوص که خط مترو منمن – آلیشا از این محله عبور می کند. در محدوده واین محله، منطقه صنعتی سازمان یافته آتاتورک واقع شده است که  به دلیل افزایش فرصت های شغلی و حمل و نقل راحت تراکم بالایی را سبب شده است.

در طی ماه های اخیر مشاهده شده است که به دلیل رد شدن خطوط مترو متفاوت از این محله رشد قابل توجهی را در قیمت مسکن در این مناطق شاهد هستیم. قیمت مسکن در این محله بین ۷۰۰ الی ۹۰۰ لیر در هر متر مربع در محله Egekent می باشد. در محله Küçük ğiğli قیمت ها بین ۷۵۰ الی ۱۰۰۰ لیر در هر متر مربع می باشد. در کنار محله asyonstasyonaltı ، به دلیل این که یک قسمت از آن به سرعت در حال توسعه است ، بسته به موقعیت آن قیمت ها بین ۱٫۱۰۰ الی ۱٫۵۰۰ لیر در هر متر مربع می باشد البته در برخی از مناطق در محله چیلقی قیمت ها به طور متوسط ​​تا ۲٫۵۰۰ لیر در هر متر مربع  افزایش می یابد.

قیمت خرید خانه در ازمیر

قیمت خرید خانه در ازمیر:محله بالچووا (BALÇOVA)

محله بالچووا یکی از در دسترسترین محله های واقع در ازمیر می باشد. افراد بسیاری که ثبت شرکت در ترکیه و یا اقامت خانوادگی در ترکیه را انتخاب می کنند و در ازمیر سکونت می گزینند این محله را انتخاب می کنند.  از نظر امکانات رفاهی می توان گفت این محله با دارا بودن امکانات حمل و نقل و وجود مراکز رفاهی و فعالیت های اجتماعی، زیرساخت های تفریحی مناسب توانسته است توجه ساکنین را به خود جلب نماید و به منطقه ای ارجح تبدیل شود. Balçova با خانه های زیبای خود توانسته است ظاهر جدیدی از شهر ارایه دهد.

میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در بالچووا بین ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ لیر می باشد. Korutürk ، که یکی از منطقه های خوب در این محله است بیشترین قیمت را به خود اختصاص داده است یعنی هر متر مربع بین ۲٫۰۰۰ الی ۲٫۵۰۰ لیر. در برخی از مناطق این محله به مانند Eğitim قیمت هر متر مربع واحد مسکونی بین ۱٫۳۰۰ الی ۱٫۵۰۰ لیر می باشد. می توان قیمت ۱۴۰۰ الی ۱۶۰۰ لیر برای هر متر مربع را در منطقه Onur و ۱۸۰۰-۲٫۱۰۰ لیر برای هر متر مربع را در محله Telefelik مشاهده نمود.