Home » راهنمای اخذ ویزا » مدارک لازم برای ویزای توریستی انگلیس

مدارک لازم برای ویزای توریستی انگلیس

لیست مدارک ویزای توریستی انگلیس به شرح زیر می‌باشد:

📑 گذرنامه متقاضی ویزای توریستی انگلیس: متقاضی ویزای توریستی انگلیس، باید گذرنامه و یا هر سند مسافرتی معتبر خود با حداقل یک صفحه خالی ارائه کند. همچنین گذرنامه ایشان باید دارای ۱ سال اعتبار باشد.

📑 گذرنامه های قبلی متقاضی: برای نشان دادن تاریخچه سفری خود، باید گذرنامه های قبلی خود را به افسران ویزا تحویل دهید. در صورتی که گذرنامه های قبلی خود را نداشته باشید، می‌توانید کارت پرواز و یا برگه های ویزای الکترونیک خود را هم تحویل دهید.

📑 اصل و ترجمه شناسنامه: شناسنامه متقاضی ویزا توریستی انگلیس و همراهان ایشان در سفر به انگلیس، باید توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شود.

📑 دو قطعه عکس رنگی: عکس ها باید دارای پس زمینه سفید باشد. همچنین بین عکس و چهره متقاضی نباید تفاوت فاحشی دیده شود.

📑 رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل: برای رزرو بلیط هواپیما و تهیه واچر هتل، می‌توانید از خدمات ویزای گروه مسافرتی ویزالند استفاده کنید.

📑 اسناد مالی: اسناد مالی شما به افسران ویزای انگلیس ثابت می‌کند که منابع مالی کافی برای سفر به انگلیس در دسترس دارید و در پرداخت هزینه های اقامت در انگلیس به مشکلی برنمی‌خورید. اسناد مالی ویزای توریستی انگلیس به شرح زیر می‌باشد:

  • تمکن مالی و گردش حساب: تمکن مالی ویزای توریستی انگلیس باید به پوند ذکر شود. بهتر است که تمکن مالی شما مبلغی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان باشد. همچنین گردش حساب باید برای ۳ ماه گذشته باشد. توجه داشته باشید که به تمکن مالی و گردش حساب توجه زیادی می‌شود. پس سعی کنید گردش حساب خوب و تمکن مالی قابل قبول و واقعی ارائه کنید.
  • اسناد ملکی: متقاضیان ویزای توریستی انگلیس باید تمامی اسناد ملکی که به نام خود را دارند را به سفارت انگلیس ارائه کنند. ارزش ملک و وسعت آن ملاک سفارت انگلیس نیست و فقط مشخص شدن محل اقامت شما برای افسران ویزا اهمیت دارد.
  • ارائه گواهی سپرده و یا اوراق بهادار: متقاضی ویزای انگلیس توریستی در صورتی که گواهی سپرده بانکی و یا اوراق بهادار داشته باشد، بهتر است که در هنگام تحویل مدارک، ارائه کند.
  • اثبات منبع درآمد: شما باید تمامی منابع درآمد خود را به سفارت انگلیس معرفی کنید. این کار را می‌توانید با ارائه یک نامه اشتغال به کار از سوی کارفرما خود انجام دهید. در نامه اشتغال به کار، تاریخ شروع به فعالیت، میزان حقوق و دستمزد ماهانه، سمت، نام کارفرما و جزئیات تماس با شرکت باید ذکر شود.
  • ارائه نامه حمایتی: نامه حمایتی از سوی شخص مقیم انگلستان در قالب دعوت نامه ارسال می‌شود. در دعوت نامه، باید ذکر شود که در صورت نیاز، شخص دعوت کننده از شما حمایت مالی خواهد کرد.
  • اگر خود اشتغال هستید: اگر کسب و کار برای خودتان است و به اصطلاح خود اشتغال هستید، باید اسناد ثبت کسب و کار، تائیدیه نام مالک کسب و کار و همچنین تاریخ شروع فعالیت خود را ارائه کنید.
  • اگر ویزای توریستی، تجاری انگلیس درخواست می‌دهید: باید از شرکت و یا سازمانی که قصد بازدید را دارید، دعوت نامه معتبر ارائه کنید. همچنین باید آدرس و جزئیات تماس شرکتی را که می‌خواهید بازدید کنید را به سفارت انگلیس اعلام کنید.

📑 مدارک مورد نیاز برای افراد زیر ۱۸ سال:

  • ما به شدت توصیه می‌کنیم که مدارک زیر را برای افراد زیر ۱۸ سال به سفارت انگلستان تحویل دهید. در غیر این صورت ممکن است درخواست ویزای توریستی انگلیس شما رد شود.
  • شناسنامه و یا گواهی تولد شخص زیر ۱۸ سال به همراه مدارکی که رابطه بین ایشان و شخص همراه کننده را نشان دهد.
  • اگر اشخاص زیر ۱۸ سال بدون پدر و مادر خود به انگلیس سفر می‌کنند.
  • یک رضایت نامه محضری که در دفتر اسناد رسمی به امضاء پدر و مادر ایشان رسیده است. در این رضایت نامه باید اطلاعات کامل اشخاصی که می‌خواهند با شخص زیر ۱۸ سال سفر کنند و همچنین آدرسی محلی که ایشان اقامت دارند باید ذکر شود. این رضایت نامه به همراه یک نسخه کپی از پاسپورت والدین تحویل سفارت انگلیس شود. در صورتی که پدر و مادر ایشان پاسپورت نداشته باشند، باید یک سند رسمی دیگر ارائه کنند.

📑 در صورتی که محصل هستید: گواهی اشتغال به تحصیل به همراه کارت دانشجویی و یا کارت دانش آموزی خود را باید ارائه کنید.

📑 در صورتی که متاهل هستید: متقاضیان ویزای توریستی انگلیس در صورتی که متاهل باشند و یا شریک زندگی قانونی داشته باشند، باید سند ازدواج خود را نیز ارائه کنند.

📑 اصل و کپی دعوت‌نامه: متقاضی در صورتی که دعوت نامه داشته باشد، باید آن را به همراه سایر مدارک ارائه کند. در دعوت نامه باید آدرس و جزئیات تماس دعوت کننده به همراه نسب فامیلی ایشان ذکر شود. همچنین در صورتی که دعوت کننده از مسافر حمایت مالی می‌کند، باید در دعوت نامه ذکر شود.

ترجمه رسمی ۷۲۷ (الیت) در خدمت شما عزیزان میباشد