Home » راهنمای اخذ ویزا » مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار جمهوری آذربایجان

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار جمهوری آذربایجان

پس از بررسی مشاغل مورد نیاز باکو و آذربایجان در صورتی که شغل مورد نظرتان را در این کشور پیدا کرده و همچنین، توانسته باشید با کارفرما ارتباط برقرار کرده و در مصاحبه شغلی مورد پذیرش قرار گرفته باشید باید مدارک خود را جهت کسب اجازه اقامت و کار در باکو و آذربایجان آماده کنید. برای اخذ ویزای کار جمهوری آذربایجان شما حتماً به این دو نوع اجازه نیاز خواهید داشت.

مجوز های کار در جمهوری آذربایجان معمولاً ظرف ۳۰ روز کاری صادر می شوند. در صورت رد درخواست مجوز کار در جمهوری آذربایجان، متقاضی ظرف پنج روز کاری کتباً اخطاریه ای دریافت می کند و پس از تأیید، متقاضی می تواند به آذربایجان سفر کرده و کار خود را آغاز کند. در آذربایجان اجازه کار برای یک دوره اولیه یک ساله می تواند مورد صدور واقع شود. این اجازه ها را می توان با افزایش یک ساله تا چهار بار تمدید شوند. مدارکی که خارجیان برای اخذ ویزا نیاز دارند را در جدول زیر قرار داده ایم.

  • فرم درخواست که به طور مناسب تکمیل شده است
  • یک سند هویتی برای کارمند
  • یک گواهی بهداشت برای کارمند تأیید می کند که آنها HIV یا هپاتیت B یا C ندارند.
  • گذرنامه معتبر
  • کپی سندی که حق کارمند بودن برای اقامت در آذربایجان را تأیید می کند.
  • عکس
  • دعوت نامه شغلی

نرخ بیکاری در آذربایجان:

قبل از اینکه به عنوان یکی متقاضی لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان را بررسی کنید، نیاز است که اطلاعات کاملی را در خصوص بازار کار و نرخ بیکاری جمهوری آذربایجان به دست بیاورید. نرخ بیکاری به بیان درصد بیکاران این کشور می پردازد. بنابراین، شما از این طریق می توانید درصد موفقیت خود را برای کاریابی در این کشور و مهاجرت به باکو از طریق کار تخمین بزنید. با مقایسه این نرخ از سال ۱۹۹۹ تا سال جاری مشاهده می شود که این نرخ روند نزولی خود را تا سال ۲۰۱۴ طی کرده است و پس از آن تا سال جاری فراز و فرود هایی داشته است. این نرخ از سال ۲۰۱۸ تاکنون صعودی بوده و در این چند سال اخیر یه عبارتی از سال ۲۰۱۴ به بعد به بالاترین نرخ خود یعنی ۶،۶۴ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است