Home » اخبار » مشاغل مورد نیاز در سلیمانه و کردستان عراق

مشاغل مورد نیاز در سلیمانه و کردستان عراق

همان‌طور که می‌دانید سلیمانیه یکی از شهرهای رو به رشد و پیشرفت در کشور عراق است. پس بی‌شک به نیروی کار در زمینه‌های مختلف بلاخص ساخت‌وساز (جهت توسعه و آبادانی شهر) نیاز دارد.

در سلیمانیه عراق و همچنین کردستان عراق خصوصاً در شهر اربیل اکثر مشاغل فنی و مهارتی مورد استقبال افراد زیادی هستند و نیاز به مدرک تحصیلی دانشگاه ندارند.

به همین خاطر افرادی که در ایران شغل و حرفه‌ای را دنبال می‌کنند (مانند بنایی، کابینت سازی، داربست، مکانیک خودرو…) می‌دانند که در ایران درامد مناسب برای اکثریت مشاغل فنی و مهارتی به‌ سختی پیدا می‌شود. ولی در سلیمانیه عراق و همچنین اربیل عراق این مشاغل درامدهای مناسبی را شامل می‌شوند.

کردستان عراق و همچنین سلیمانیه شهرهایی با خرج و مخارج بالا نسبت به کشورهای همسایه مانند گرجستان و ترکیه نیستند، همین امر باعث شده که نیروهای کار ایرانی، بتوانند کار در عراق با حقوق بالا داشته باشند و از این طریق ذخیره مالی کسب کنند.

البته این نکته حائز اهمیت می‌باشد که کار در عراق خصوصاً کار در سلیمانیه عراق همچنین نیازمند داشتن تخصص و تجربه کاری است.

بنابراین کار در عراق در مشاغل خدماتی و کارگری نظیر (استخدام کاشی‌کار در عراق، کار ساختمانی در عراق، جوشکاری در اربیل عراق و …) و نیز مشاغل فنی و مهندسی با تحصیلات دانشگاهی (همانند کار در عراق برای مهندس عمران) پیدا می‌شود.

همچنین کار در عراق برخلاف ویزاهای کاری انگلستان و ویزای کاری آلمان به سطح زبان پایین تری نیاز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرصت‌های شغلی و ویزای کشور عراق از طریق راه‌های ارتباطی موسسه مهاجرتی جام جم با ما در تماس باشید.