Home » مهاجرت » مشاغل مورد نیاز در قطر

مشاغل مورد نیاز در قطر

مشاغل مورد نیاز قطر

قطر به عنوان یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به واسطه موقعیت جغرافیایی مطلوب و نزدیکی این کشور به ایران، سالیانه افراد بسیاری را برای کار در قطر جذب می کند.  بهتر است قبل از اقدام برای مهاجرت کاری به قطر در مورد مشاغل مورد نیاز قطر اطلاعات کافی را به دست بیاورید و با آگاهی کامل نسبت به وضعیت شغلی این کشور، برای مهاجرت کاری اقدام نمایید.

مشاغل مورد نیاز قطر کدامند؟

هتلداری

با توجه به سرمایه گذاری های قطر در صنعت توریسم، این کشور در گردشگری رشد به سزایی داشته و سالیانه افراد بسیاری از همه جای دنیا برای بازدید از این کشور به قطر سفر می کنند؛ به همین دلیل انتظار می رود نیاز به هتل در این کشور بیشتر شود و در نتیجه هتلداری از جمله مشاغل مورد نیاز این کشور محسوب می شود که به طور میانگین درآمد بالایی هم دارد.

منابع انسانی

افرادی که به عنوان مدیر منابع انسانی در این کشور مشغول به کار هستند، درآمد بالایی کسب می کنند. در صورتی که در این پست شغلی تخصص دارید، شانس شما برای یافتن یک شغل خوب با درآمد بالا بیشتر است.

تبلیغات

صنعت تبلیغات یکی از صنایع مهم در سرتاسر دنیاست  و اکثر کشورها از جمله قطر، سرمایه گذاری بسیاری برای رشد این صنعت کرده اند؛ در نتیجه یک مدیر خلاق تبلیغات در این کشور می تواند درآمد بالایی را کسب کند و مشاغل این حوزه از جمله مشاغل مورد نیاز قطر هستند.

فروش/ بازاریابی

مدیران فروش در کشور قطر از موقعیت شغلی مطلوبی برخوردار هستند و می توان گفت مدیران فروش در کشورهای چند ملیتی، حقوق و درآمد بسیار خوبی دارند.

روابط عمومی

مدیران بخش روابط عمومی نیز در قطر موقعیت شغلی خوبی دارند. نسبت به سال گذشته میزان حقوق دریافتی این افراد افزایش پیدا کرده و می توان گفت مشغول به کار شدن به عنوان روابط عمومی مزیت های بسیاری برای افراد شاغل در این پست دارد.

ساخت و ساز

ساخت و ساز در قطر رشد بالایی دارد و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، درآمد خوبی کسب می کنند. میزان حقوق دریافتی مدیران ارشد و مدیر پروژه ساخت و ساز در این کشور خوب است و اگر می خواهید در این حوزه مشغول به کار شوید، بهتر است بدانید مبلغ دریافتی مدیران ارشد و مدیران پروژه ساخت و ساز چیزی در حدود ۱۲ هزار دلار در ماه است. لازم به ذکر است داشتن تخصص در این حوزه شرط لازم کسب درآمد بالا است.

بانکداری

صنعت بانکداری هم در قطر وضعیت مطلوبی دارد. مدیران شعبه و یا مدیران خرد بانکی در این کشور ماهیانه مبلغ قابل توجهی را به عنوان حقوق دریافت می کنند.

فناوری اطلاعات

با توجه به پیشرفت کشورها در حوزه فناوری اطلاعات، توجه به این حوزه بیشتر شده و قطر هم از این قائده مستنثنی نیست؛ در نتیجه یک مهندس خلاق در حوزه فناوری اطلاعات در کشور قطر ماهیانه درآمد خوبی کسب می کند و می توان گفت مشاغل این حوزه از جمله مشاغل مورد نیاز قطر هستند.

املاک و مستغلات

افراد فعال در این حوزه نیز درآمد بالایی کسب می کنند؛ می توان گفت نسب به سال گذشته، درآمد این افراد افزایش ۲۵ درصدی داشته و افراد مجرب فعال در این حوزه می توانند با کسب مبلغ قابل توجهی به صورت ماهیانه، زندگی خوبی برای خود و افراد خانواده شان بسازند.

چگونه در قطر کار پیدا کنیم؟

مانند دیگر کشورها، برای پیدا کردن کار در قطر لازم نیست به صورت حضوری اقدام کنید.

کافیست شما رزومه خود را تکمیل کنید؛ حال شما دو راه برای پیدا کردن یک شغل مناسب در قطر پیش رو دارید:

در روش اول شما می توانید از یکی از دوستان یا آشنایان خود که در قطر ساکن است بخواهید به بنگاه های کاریابی مراجعه کند و رزومه شما را ارائه داده و شما را در صف یافتن کار برای آن بنگاه قرار دهد.

روش دوم پیدا کردن شغل مناسب در قطر، مراجعه به وبسایت های کاریابی است.

شما می توانید به این وبسایت ها مراجعه کرده و در صورت یافتن  پیشنهاد شغلی مناسب، رزومه خود را به صورت اینترنتی ارسال کنید.