Home » مهاجرت » معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته صنایع غذایی

معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته صنایع غذایی

ایتالیا

جای تعجب نیست که چرا ایتالیا یکی از کشورهای برتر برای تحصیل صنایع غذایی و علوم غذایی است، زیرا این کشور، خانه انواع غذا لذیذ، مانند پیتزا، پاستا و غیره است. دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های معتبر ایتالیا ثبت نام کرده و در دوره‌های مرتبط به رشته علوم غذایی تحصیل کنند. به عنوان مثال، دانشجویان در دانشگاه بولونیا (UNIBO) می‌توانند در مورد تغذیه، کیفیت و مدیریت غذا، شیمی مواد غذایی و بسته بندی مواد غذایی آموزش‌های لازم را ببینند. نکته جالب در مورد دانشگاه‌های ایتالیا این است که در مقایسه با همسایگان اروپایی خود شهریه کمتری از متقاضیان می‌گیرند. هزینه تحصیل رشته علوم غذایی در دانشگاه بولونیا حدود ۳ هزار دلار در سال است.

کانادا

کانادا دومین صنعت بزرگ غذا و نوشیدنی در جهان است. در حقیقت، کانادا از این صنعت در حدود ۱۱۲ میلیارد دلار درآمد دارد. با توجه به اینکه صنعت غذا یکی از پردرآمدترین صنایع این کشور است، دانشگاه‌های کانادا هستند که به این صنعت پر و بال داده‌اند. برای مثال، دانشگاه مک گیل یکی از مهمترین دانشگاه‌های کاناداست. دانشجویان در این موسسه می‌توانند یک دوره تحصیلی قوی در علوم و صنایع غذایی را بگذرانند و در مورد ترکیبات شیمیایی، سیستم‌ها و پردازش مواد غذایی آموزش ببینند. دانشجویان می‌توانند بعد تحصیل در رشته علوم غذایی برای بازار کار کانادا آماده شوند. تحصیل در کانادا راهی برای اخذ اقامت دائم و زندگی در این کشور مهاجر پذیر است.

اسپانیا

اسپانیا نه تنها مقصد توریستی بسیار هیجان انگیزی است، بلکه یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته صنایع غذایی محسوب می‌شود. به عنوان مثال، صنعت غذا برای اقتصاد اسپانیا از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. این کشور صادرکننده برتر گوشت، ماهی، روغن زیتون و مواد غذایی فرآوری شده است. بسیاری از دانشگاه‌های اسپانیا فرصت‌های زیادی را به دانشجویان علاقه‌مند به رشته علوم غذایی و صنایع غذایی ارائه می‌دهند. یکی از این دانشگاه‌ها، دانشگاه بارسلون (UB) است. دانشجویان در این موسسه می‌توانند در مورد تولید، طراحی، بسته‌ بندی و نگهداری مواد غذایی آموزش ببینند. آزمایشگاه تخصصی مشهور دانشگاه بارسلونا که Torribera Food & Nutrition Campus نام دارد، آخرین فناوری‌ها در علوم غذایی از جمله آنالیز حسی، آنالیز ابزاری، زیست‌شناسی آشپزی و شیمی غذا را ارائه می‌دهد.

فرانسه

فرانسه نیز مانند ایتالیا مهد فرهنگ غذایی است. غذاهایی مانند فلامیش، رتتوی، بف بورگینیون و سایر موارد برخی از مشهورترین غذاهای فرانسوی هستند. دانشگاه Université Paris-Saclay (UPS) یکی از موسسات معروف کشور فرانسه است که دوره‌های مرتبط به تغذیه و غذا را ارائه می‌دهد. دانشجویان در این دانشگاه در مورد تضمین کیفیت و ایمنی مواد غذایی، طراحی و فرمولاسیون مواد غذایی و موضوعات دیگر آموزش می‌بینند. البته این دوره فرصت‌های شغلی را در تحقیقات و مقررات بهداشت عمومی به روی دانشجویان باز می‌کند. موسسات فرانسوی هزینه‌های معقولی برای تحصیل دارند. هزینه تحصیل در رشته علوم غذایی در دانشگاه UPS برابر ۴۶۴۰ دلار در سال است.

ایالات متحده آمریکا

نمی‌توان انکار کرد که ایالات متحده یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته صنایع غذایی است، زیرا این کشور یکی از بزرگترین صنایع غذایی جهان را دارد. صنعت غذا در آمریکا سالانه ۱٫۱۰۹ تریلیون دلار درآمد ایجاد می‌کند که ۵٫۲ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهد. این موضوع ایالات متحده را به چشم اندازی جذاب برای دانشجویان علاقه‌مند به رشته صنایع غذایی و علوم غذایی تبدیل کرده است. آمریکا همچنین میزبان دانشگاه‌های معتبر و برتر در جهان است. یکی از این دانشگاه‌ها، دانشگاه کرنل (Cornell University) نام دارد که رشته علوم غذایی در آن بسیار رقابتی است. دانشگاه‌های آمریکایی مانند کرنل با صنعت غذا تعامل دارند تا دانشجویان را با جدیدترین رویکردهای این صنعت آشنا کنند.

هند

هند که خانه بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت جهان است، صنعت غذایی پر رونقی دارد. خط تولید مواد غذایی به تنهایی ۳۲ درصد از ۸۹۵ میلیارد دلار بازار مواد غذایی هند را تشکیل می‌دهد. غذاهای لذیذ هندی مانند روگان جوش، داهی وادا، کورما و غیره نیز شهرت جهانی دارند. همه این موارد نشان می‌دهند که هند از کشورهای برتر در زمینه ارائه دوره‌های آموزشی در رشته صنایع غذایی است. دانشجویان می‌توانند علاوه بر کسب آموزش تخصصی در واحدهای درسی عملی که ارتباط عمیقی با صنعت غذا دارند، شرکت کنند. بهتر از همه این مزایا، تحصیل در هند بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌هایی تحصیل کنند که هزینه هر ترم آن فقط ۴۰۰ دلار است.

نیوزلند

نیوزلند یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته صنایع غذایی است. از مزایای تحصیل در این کشور می‌تواند‌ به این موضوع اشاره کرد که مدرک دانشگاه‌های نیوزلند بسیار معتبر است و دانشجویان می‌توانند در اقصی نقاط جهان برای ویزای کار پس از اتمام تحصیل اقدام کنند. برای مثال، دانشجویان در دانشگاه اوتاگو می‌توانند در مورد علوم پایه، شیمی و پردازش مواد غذایی، سیستم‌های غذایی و علوم حسی آموزش تخصصی دریافت کنند. دانشگاه‌های برتر نیوزلند انواع مختلفی از سبک‌های تدریس را به دانشجویان خود ارائه می‌دهند. دوره‌های مرتبط با علوم غذایی آینده از واحدهای درسی از جمله سخنرانی‌ها، سمینارها و همچنین آزمون‌های عملی آزمایشگاهی تشکیل شده‌اند تا دانشجویان دید عمیقی نسبت به این صنعت به دست آورند.