Home » مهاجرت » مهاجرت تحصیلی به اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش

اگر قصد مهاجرت به کشور اتریش از طریق روش محبوب تحصیلی را داشته باشید، نمی توانید از همان ابتدا برای ویزای تحصیلی این کشور درخواست دهید، بلکه باید شهر و ایالت مورد نظر خود در کشور اتریش را انتخاب کرده و با مراجعه به وب سایت دانشگاه و موسسه آموزشی دلخواه خود، از شرایط و قوانین پذیرش آن باخبر شوید.

یعنی، شما در مرحله اول نیاز به دعوت نامه و پذیرش تحصیلی یک موسسه آموزشی مورد تائید و معتبر در اتریش دارید. بر همین اساس، باید با رعایت تقویم تحصیلی و ددلاین ارسال مدارک به دانشگاه، موارد کلی زیر را آماده، ترجمه و ارسال کنید:

  • فرم درخواست پذیرش تکمیل و امضا شده
  • هزینه ادمیشن فی
  • مدرک زبان بین المللی
  • توصیه نامه اساتید قبلی (برای مقاطع تکمیلی)
  • انگیزه نامه
  • رزومه و سوابق تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریزنمرات و آخرین مدارک تحصیلی متقاضی
  • تائیدیه رسمی تمامی مدارک تحصیلی
  • نمونه کار، سابقه کاری و مقالات پژوهشی مرتبط (در صورت وجود)

شما باید پیش از زمان اعلام شده ددلاین دانشگاه، موارد بالا را آماده و ترجمه کرده و برای موسسه آموزشی مستقر در اتریش ارسال کنید. پس از آپلود مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی، نوبت به ارسال اینترنتی آنها می رسد که مستلزم پرداخت یک هزینه ارزی ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورویی به نام ادمیشن فی است.

هزینه ای که برای ارزیابی پرونده ارسالی گرفته می شود و در صورت عدم موافقت با درخواست پذیرش دانشجو، به فرد عودت داده نمی شود. عموماً با گذشت یک ماه کاری از ارسال مدارک تحصیلی و هویتی به دانشگاه، جواب پذیرش تحصیلی به صورت اینترنتی برای فرد ارسال می شود. در صورتی که با درخواست وی موافقت شده باشد، متقاضی باید سریعاً برای وقت سفارت و کارگزاری خدمات ویزای اتریش اقدام کند تا یک قدم به مهاجرت به این کشور نزدیک تر شود.

به طور معمول، به دلیل اینکه ماهیت ویزای تحصیلی از نوع بلند مدت است، سختگیری نسبتاً زیادی به مدارک متقاضی اعمال می شود. از این رو، شما باید با دقت فراوانی تمامی مدارک مالی، هویتی و تحصیلی خود را آماده کرده و به افسر ویزا در کنسولگری تحویل دهید. حتی ممکن است پیش از صدور ویزا از متقاضی برای ارائه برگه عدم سوءپیشینه، گواهی سلامت و بیمه خدمات درمانی درخواست شود.

با گذشت ۲ تا ۳ ماه کاری از زمان درخواست ویزا، جواب موافقت و یا رد درخواست از طریق ایمیل به فرد داده شده و متقاضی می تواند با حضور در مرکز کارگزاری و آوردن اصل پاسپورت، برچسب ویزای تحصیلی شنگن خود را دریافت کرده و برای مهاجرت به اتریش اقدام کند.

با توجه به اینکه، روش مهاجرت تحصیلی به اتریش نسبت به سایر روش ها آسان تر بوده و زمان کمتری می برد، با محبوبیت زیادی در بین متقاضیان مهاجرت به کشور اتریش روبرو شده است.

مادامی که در حال تحصیل در موسسات آموزشی این کشور هستید، امکان تمدید ویزا و کارت اقامت شنگن برای شما وجود دارد. در صورتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شوید، می توانید برای ویزای جستجوی کار در این کشور درخواست داده و در یک بازه ۶ ماهه، یک موقعیت شغلی ثابت و تمام وقت برای خود پیدا کنید، در صورتی که موفق به این کار شوید، می توانید برای مجوز و ویزای کار اتریش اقدام کرده و برای مدت بیشتری در این کشور زندگی کنید.