Home » اخبار » میزان حقوق و دستمزد برای مشاغل مختلف در ترکیه

میزان حقوق و دستمزد برای مشاغل مختلف در ترکیه

طبیعتا وقتی حرف از مهاجرت کاری به میان می آید این سوال در ذهن بسیاری از افراد تداعی می شود که اگر من به کشور مورد نظرم کار پیدا کنم حقوقم چقدر خواهد بود. لذا از دیگر نکات مهم در بحث مهاجرت از طریق کار در ترکیه اطلاع از میزان حقوق و دستمزد ها می باشد. اطلاع از ساعت کاری، شرایط کار و میزان دست مزد باید برای متقاضیان شفاف باشد تا بتواند به عنوان نیروی کار وارد این کشور شوند. در ترکیه دستمزدها در وسط سال بر اساس تورم آن دوره مورد بازنگری قرار گرفته و مبالغی بعنوان جبران ضرر تورمی به کارکنان پرداخت می گردد. به همین دلیل در صورت افزایش تورم در کشور کارکنان متضرر نمی شوند. دولت هر شش ماه یکبار با نمایندگان سندیکاهای کارگری و کارمندی به چانه زنی پرداخته و دستمزدها را با مشاوره با نمایندگان سندیکاها تعیین می نماید. در جدول زیر حقوق ماهیانه بعضی از مشاغل را در قالب جدول برای شما اورده ایم:

عنوان شغل

میانگین درامد

حسابدار ۶،۲۶۲ TRY
دستیار اداری ۴،۹۴۳ TRY
معمار ۷،۹۱۹ TRY
وکیل ۱۳،۵۳۴ TRY
مهندس زیست پزشکی ۷۶۰۴ TRY
صندوقدار ۵،۱۷۲ TRY
حسابدار خبره ۷،۵۷۳ TRY
سرآشپز ۷،۷۷۸ TRY
مدیر اجرایی ۲۱،۵۱۶ TRY
مدیر ارشد مالی ۱۹۴۷۶ TRY
مهندس عمران ۷،۹۲۷ TRY
تکنسین کامپیوتر ۶،۸۷۰ TRY
دندانپزشک ۲۰۸۵۵ TRY
برنامه نویس ۷۹۹۶ TRY
مهندس برق ۸،۸۷۵ TRY
معلم دبستان ۶،۳۴۰ TRY
مهندس ۸،۵۴۰ TRY

نمودار زیر میزان رشد حقوق افراد شاغل در ترکیه را از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ مشاهده می کنید براساس حقوق و گزارش های ارسالی اخیر، حقوق در ترکیه در سال ۲۰۲۰ در حال افزایش است. همانطور که در نمودار نشان داده شده است ، حقوق در سال ۲۰۲۰ به میزان ۳٪ بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

میانگین حقوق سال ۲۰۱۷ = ۸۵۰۸ TRY
میانگین حقوق ۲۰۱۸ + ۳٪ ۸،۷۲۱ TRY
متوسط ​​حقوق سال ۲۰۱۹ + ۱٪ ۸،۴۳۴ TRY
متوسط ​​حقوق سال ۲۰۲۰ + ۳٪ ۹،۰۸۲ TRY

پر درآمدترین شغل در ترکیه

یکی دیگر از علاقمندی های افراد در خصوص شرایط کار در ترکیه ، اطلاع از پر درآمدترین شغل در ترکیه در سال ۲۰۲۱ است. مطابق جدیدترین آمار مشاغل موجود در تخصص پزشکی از جمله بهترین شغلها در ترکیه از لحاظ پرداخت حقوق می باشند. در جدول زیر پر درآمدترین شغل ها در ترکیه را به همراه میانگین حقوق ماهانه هر شغل مشاهده می فرمایید :

جراح مغز و اعصاب ۷۷,۷۰۰ TRY
اورولوژیست ۶۸,۳۰۰ TRY
متخصص داخلی ۶۱,۸۰۰ TRY
پزشک طب سوزنی ۵۹,۱۰۰ TRY
پزشک زنان و زایمان ۵۶,۶۰۰ TRY

پس از این شغل ها ، مدیران ارشد اجرایی و مالی از جمله پر درآمدترین شغل ها در ترکیه به شمار می روند.