Home » اخبار » نحوه دریافت ریز نمرات دبیرستان(اطلاعیه جدید سازمان سنجش ۱۴۰۱)

نحوه دریافت ریز نمرات دبیرستان(اطلاعیه جدید سازمان سنجش ۱۴۰۱)

طبق اطلاعیه سازمان سنجش در سال‌ ۱۴۰۱ نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی در رتبه کنکور دانش‌آموزانی که قصد شرکت در کنکور را دارند تأثیرگذار خواهد بود. دانش‌آموزان با گرفتن یک کد که مربوط به سوابق تحصیلی دوران دبیرستان آن‌هاست و ارائه آن به سازمان سنجش می‌توانند از تاثیر مثبت نمرات دبیرستان در رتبه کنکور خود بهره‌مند شوند. به این معنی که اگر نمرات باعث بهتر شدن رتبه کنکور آن‌ها شود تغییر رتبه اعمال می‌گردد و در غیر این صورت تغییری اعمال نخواهد شد.

از طرفی برای اپلای‌کردن در دانشگاه‌های خارج از کشور در مقطع لیسانس، برای استخدام در برخی از سازمان‌ها یا پس از قبولی در دانشگاه‌ها، دریافت ریز نمرات دبیرستان مورد نیاز خواهد بود. هر کدام از موارد ذکر شده روشی برای دریافت ریز نمرات دارد که در ادامه به توضیح آن‎‌ها خواهیم پرداخت.

نحوه گرفتن کد سوابق تحصیلی دبیرستان

اگر قصد شرکت در کنکور را دارید، دریافت ریز نمرات دیپلم به این شکل است که با ورود به سامانه dipcode.medu.ir کدی را دریافت می‌نمایید که باید آن را در هنگام ثبت نام کنکور به سازمان سنجش ارائه نمایید. برای این کار نیاز به اطلاعاتی از جمله موارد زیر دارید:

  • کد دانش‌آموزی که در کارنامه شما درج شده
  • سال تولد
  • نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه
  • کد ناحیه

ریز نمرات دیپلم و ریز نمرات پیش دانشگاهی هر کدام باید به صورت مجزا از این سایت دریافت شود.

پس از ورود به سایت دیپ کد(dipcode.medu.ir) به عنوان سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی می‌توانید پس از ارائه اطلاعات درخواستی سامانه، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایید.

جهت انجام این کار مراحل زیر را طی نمایید:

  • وارد سایت medu.ir شده و روی گزینه “برای مشاهد سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی کلیک کنید” کلیک کنید.
  • کد دانش‌آموزی، کد منطقه، کد مقطع و تاریخ تولد خود را وارد نمایید.
  • اطلاعات خود را تأیید نموده و کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایید.

کد دانش‌آموزی از روی کارنامه دانش آموز و کد منطقه از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش قابل دسترس است.

برای بدست‌آوردن کد منطقه به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و با جستجو‌ کردن شهری که در آن جا مدرک خود را اخذ نموده‌اید، کد منطقه مورد نظر را دریافت نمایید.