Home » گردشگری » هزینه زندگی و اقامت در قطر در ۲۰۲۱

هزینه زندگی و اقامت در قطر در ۲۰۲۱

قیمت اجاره مسکن در قطر بستگی به نوع ملک و محل آن دارد. اکثر مهاجران در قطر در دوحه مستقر هستند و تصمیم می گیرند که در یک منطقه بر اساس موجود بودن فروشگاه ها و نزدیکی به محل کار یا مدرسه فرزندانشان مسکنی را تهیه کنند. مناطق مختلف دوحه به ساختمان ها و معماری و میزان لوکس بودن آن بستگی دارد و موارد متفاوتی دارد اما هیچ محله ای در قطر بد یا ناامن نیست.

در قطر یکی از حقوق مهاجرین شامل کمک هزینه مسکن است که یا به صورت ماهیانه پرداخت می شود و یا یک مبلغ وام یک باره پرداخت میگردد، دیگر کمک هزینه ها و وام های بانکی در قطر ممکن است شامل هزینه حمل و نقل شود، همچنین هزینه های مربوط به مبلمان، لوازم خانگی و الکترونیک در قطر بسیار گران است. همچنین هزینه های خوراک و مواد غذایی نیز در قطر بسیار سنگین است چرا که این اقلام نام برده همگی از کالاهای وارداتی محسوب میشود.

نکته خاص در مورد منازل مسکونی این است که اگر قصد اجاره منازلی را دارید که ارزان تر است و در شهرهایی غیر از دوحه می باشد و ساختمانی قدیمی تر دارد حتما این نکته را هنگام اجاره مسکن مطرح نمایید که هزینه های جانبی ساختمان هزینه های تعمیرات تاسیسات و حتی هزینه های مصرفی ساختمان چگونه است و به عهده چه شخصی می باشد. چرا که این موضوع در قطر قانون خاصی ندارد و بسته به نوع توافق میان صاحب خانه و مستاجر می باشد.

میزان هزینه زندگی در قطر ۲۰۲۱

در این قسمت از مقاله لیستی از تمامی قیمت اقلام کالاها در قطر را رائه میدهیم. این لیست میانگینی از قیمت های کالاها میباشد و میتوانید با خواندن و بررسی این لیست هزینه زندگی در قطر را به وضوح برای خود مشخص نمایید. لازم به ذکر است هزینه ها در قطر با واحد پولی ریال معامله میوند. برای پی بردن به میزان دقیق ریال باید از سایت های صرافی میزان نرخ ریال روز را بیابید. برای محاسبه دقیق تر غالبا هزینه زندگی در قطر به دلار بیان می شود. در سال ۲۰۲۱ هزینه های زندگی ماهانه در قطر بین ۸۰۰$ تا ۱۴۰۰$ (دلار آمریکا) برای یک نفر است. پس نمی توان قطر را جزو کشورهای ارزان قلمداد نمود.