Home » اخبار » همه چیز درباره گواهینامه بین المللی

همه چیز درباره گواهینامه بین المللی

 توجه :

۱-لطفا در خرید مجوز های رانندگی بین المللی  به نکات زیر دقت فرمایید:

  – عرضه گواهینامه های غیر رسمی بر روی اینترنت با عناوینی مانند گواهینامه رسمی با کارت هوشمند و گواهینامه های بلند مدت بیست ساله گسترش یافته است .

  – هرگونه ترجمه گواهینامه ملی، کارت هوشمند و امثال آن که توسط فروشندگان اینترنتی یا غیر اینترنتی ارائه میشود، سندی غیر رسمی و فاقد وجاهت قانونی است. به همین دلیل در کشورهای توسعه یافته الزاما عبارت  Unofficial  یا غیر رسمی بر روی این اسناد درج میشود.

  – متاسفانه در کشور با سوء استفاده از ناآگاهی مشتریان از ضوابط بین المللی، شاهد عرضه این نوع اسناد با عنوان گواهینامه رسمی بین المللی هستیم.

  – ارائه اسناد غیر رسمی در زمان درخواست پلیس در بسیاری از کشورها موجب توقیف خودرو و راننده شده است.

طبق معاهدات سازمان ملل ، گواهینامه های رسمی بین المللی رانندگی در هر کشور فقط توسط کانونهای عضو FIA  صادر می گردد که در ایران ،عضو رسمی FIA این کانون می باشد.

۲- مجوزهای رانندگی بین المللی صادره پس از ۷ روز کاری از زمان ثبت نام  به دست شما خواهد رسید.

۳-مجوزهای رانندگی بین المللی صادره صرفاً از طریق پست ارسال می گردد و در صورت مراجعه حضوری متقاضی، به هیچ وجه امکان تحویل وجود ندارد.

۴- متقاضیان محترم در صورتیکه می خواهند مجوز رانندگی بین المللی را سریعتر از زمان اعلام شده در اختیار داشته باشند می توانند به صورت حضوری (بدون ثبت اینترنتی) به نمایندگی های صدور اسناد در سراسر کشور مراجعه نموده و در همان روز مجوز را دریافت نمایند. 

۵– مجوز رانندگی بین المللی صادر شده توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ، ظاهری استاندارد داشته و به صورت یک یا سه ساله صادر می گردد.

۶- متقاضیان محترمی که قصد دارند وارد کشور آذربایجان شوند باید درخواست مجوز بین المللی ۳ ساله نمایند.

لطفا در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۵۲۳۰۴۵  و ۱۱-۰۲۱۸۸۵۰۰۲۰۹   تماس حاصل فرمائید.

صدور گواهینامه بین المللی