Home » مهاجرت » ویزای کاری اتریش ۲۰۱۹

ویزای کاری اتریش ۲۰۱۹

کشور اتریش نیز به خاطر داشتن شرایط اجتماعی و اقتصادی بسیار خوبی که دارد، یکی از مقاصد اصلی مهاجران است. مجموع این عوامل باعث شده که این کشور یکی از هدف های اصلی برای مهاجرت کاری باشد.

  1. هزینه های جانبی ویزای کاری اتریش چیست؟
  2. جدول امتیازبندی ویزای کاری اتریش شامل چه توانایی هایی هست؟
  3. لیست مشاعل مورد نیاز یا رشته هایی که امتیاز بیشتری برای این نوع ویزا دارند کدامند؟
  4. مدارک لازم ویزای کاری اتریش چیست؟

بعنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای اتحادیه اروپا، اتریش مقصد ایده آل بسیاری از متخصصین مجرب برای زندگی و کار است. این کشور دارای اقتصاد قوی و پویایی است که به موجب آن، شاهد رشد و ترقی در بسیاری از زمینه ها بوده است. نرخ پایین بیکاری را میتوان از بهترین شاخص ها برای اقتصاد این کشور دانست و در واقع می توان گفت که دلیل آن، سطح بسیار بالای درآمد افراد در این کشور است.

البته سطح بالای زندگی در این کشور فقط محدود به مسائل اقتصادی نیست بلکه دارای سطح بالایی در جمیع جهات زندگی اجتماعی میباشد. نکته دیگر اینکه این کشور مشترکات و مشابهات بسیاری به کشور آلمان دارد تا جایی که می توان آن ها را نسخه ای کوچک و یا بزرگ شده از یکدیگر دانست.

شرایط ویزای کاری اتریش ۲۰۱۹

مقامات اتریشی ۳ نوع اجازه کار برای متقاضیان ویزای جستجوی کار اتریش صادر می کنند:

  • اجازه کاری محدود (برای مدت یک سال)
  • اجازه کاری (برای ۲ سال)
  • اجازه کاری نامحدود (برای ۵ سال)

اجازه کاری محدود، مختص یک شغل خاص است و می بایست برای کارفرمای خاص و در مکان مشخصی انجام پذیرد. اگر شما فقط موقعیت مکانی خود را تغییر دهید در حالیکه برای همان شرکت قبلی کار می کنید، نیاز دارید برای اجازه محدود کاری (Beschäftigungsbewilligung) دیگری درخواست دهید. اگر شما به مدت یکسال با استفاده از مجوز کاری محدود مشغول به کار بوده باشید، هم می توانید یک مجوز کاری محدود دیگر دریافت نمایید، هم می توانید برای مجوز کاری حقیقی (Arbeitserlaubnis) درخواست دهید که در واقع برای یک محدوده مشخص در اتریش معتبر است و به شما این اجازه را می دهد که کارفرمای خود را تغییر دهید. بعد از گذشت مدت زمانی دو ساله می توانید اجازه کاری خود را تمدید نمایید.

فرم درخواست ویزای کار اتریش و اقامت اتریش

فرم درخواست ویزای کار اتریش که از سفارت اتریش و سایت سفارت اتریش قابل رویتو دانلود میباشد باید به صورت کامل و تمام و کمال پر شود در روز مصاحیه ارائه شود. سوالهای سفارت اتریش برای روز مصاحبه این قبیل سوالهاست: دلیل انتخاب اتریش چیست؟ دلیل تحصیل و اخذ مدرک در مورد رشته ی اقدامی؟ و همچنین چه شناختی از اتریش داریرد و کدام شهر و کجای اتریش را برای زندگی انتخاب کرده اید؟

در صورتیکه برای مدت ۵ سال بطور قانونی کار کرده اید، می توانید جهت دریافت اجازه کاری نامحدود (Befreiungsschein) درخواست دهید. در صورتیکه بتوانید این نوع مجوز کاری را اخذ نمایید، آزاد هستید هر شغلی را در هر نقطه ای از اتریش برای مدت زمانی ۵ ساله انتخاب نمایید. بطور خلاصه می توان گفت که شما ابتدای امر برای مجوز کاری محدود اپلای می نمایید. سپس نیاز دارید ۳ دوره زمانی (که هر کدام از آنها ۲ ساله است) را تحت اجازه کاری (Arbeitserlaubnis) مشغول به کار باشید و سرانجام بعد از گذشت ۵ سال می توانید اجازه کاری نامحدود را اخذ نمایید.

کارت قرمز-سفید-قرمز اتریش چیست؟

اگر قصد آمدن به اتریش برای پیدا کردن کار یا شروع تجارت مدنظر خودتان را دارید می بایست ابتدا اجازه آن را از دولت اتریش اخذ نمایید. در اکثر مواقع، مهاجرت به اتریش مطابق یک سیستم امتیازبندی بنام “کارت قرمز-سفید-قرمز” میسر می شود. راه های متعدد اخذ کارت قرمز-سفید-قرمز در ظاهر ممکن است بسیار پیچیده بنظر بیاید. حقیقت امر این است که همین که اصول آن را دریابید به طور کامل متوجه این سیستم خواهید شد.

اگر کارت قرمز-سفید-قرمز را دارید می توانید برای ویزای خانوادتان نیز درخواست دهید. مطابق اهداف این اپلیکیشن، همسر فرد و کودکان زیر ۱۸ سال (که شامل فرزند خوانده های فرد نیز می شود) تحت پوشش هستند. این امکان فراهم است که یک کارت قرمز-سفید-قرمز پلاس برای همسر اخذ نمایید. از این طریق، آنها این امکان را دارند که به محض ورود به اتریش شغلی یافته و مشغول به کار شوند.

پروسه اخذ ویزای کاری اتریش ۲۰۱۹

اکثریت مهاجرت ها به اتریش بر مبنای یک سیستم منعطف است که به نام کارت قرمز-سفید-قرمز شناخته شده است. دریافت این کارت بستگی به سطح مهارت های شما و صلاحیتتان بعلاوه نوع کاری که مدنظرتان است در اتریش انجام دهید و کمبودهای موجود در بازار کار، دارد. به طور خلاصه لازم است بدانید صرف نظر از نوع ویزا یا مجوزی که تمایل به کسب آنرا دارید، از شما خواسته می شود که ثابت نمایید توانایی مالی برای ساپورت هزینه های خود در این کشور و پرداخت بیمه درمانی و هزینه های فراهم کردن مکانی برای زندگی را دارید. مدارک دقیقی که بدین منظور نیاز به فراهم کردنش دارید مطابق نوع ویزای انتخابیتان متفاوت است. زیرا پارامترهایی وجود دارند که می بایست با توجه به نوع ویزا ثابت نمایید امتیازات مربوطه آن را دارا می باشید.

لیست مشاغل مورد نیاز اتریش ۲۰۱۹

لیست مشاغل مورد نظر اتریش ۲۰۱۹ در گروه های مختلف زیر وجود دارد:

  • گروه فنی و مکانیک
  • گروه ساخت و ساز
  • گروه فناوری اطلاعات it و نرم افزار
  • گروه پزشکی و پرستاری
  • گروه کشاورزی،
  • گروه فناوری ارتباطات و مخابرات
  • گروه تجارت

گروه فنی و مکانیک

زیر گروه فنی و مکانیک به شرح زیر میباشد:

تراشکاری ماشین تکنسین و مهندس مکانیک
مهندس سازه مهندس سیستم تهویه
مهندس قطعات و ابزار مهندس قطعات و ابزار
مهندس مکانیک

گروه ساخت و ساز

زیر گروه ساخت و ساز به شرح زیر میباشد:

مهندس خدمات ساختمان (گرمایش/ تهویه/ بهداشتی) مهندسی عمران-عمران
مهندسی عمران-سازه مهندس ساخت و ساز
مهندس طراحی مهندس طراحی

گروه فناوری اطلاعات it و نرم افزار

زیر گروه فناوری اطلاعات it و نرم افزار به شرح زیر میباشد:

مهندس برنامه نویسی مهندس IT
مهندس وب مهندس تکنولوژی تصویر برداری
مهندس نرم افزار متخصص سرپرست اینترنت
مهندس اتوماسیون مهندسی کامپیوتر

گروه مهندسی برق و مخابرات

زیر گروه مهندسی برق و مخابرات به شرح زیر میباشد:

مهندس تکنولوژی تصویر برداری تکنسین و مهندس برق
مهندس تکنولوژی انرژی مهندس اتوماسیون
مهندسی برق – مخابرات مهندسی برق – قدرت
مهنسی برق – الکترونیک مهندسی برق – کنترل

گروه تجارت و مدیریت و بزینس

زیر گروه تجارت و مدیریت و بیزینس به شرح زیر میباشد:

هزینه ویزای کاری اتریش

هزینه های جانبی پروسه ویزای جستجوی کار اتریش کم نیستند و به پول ایران نزدیک به ۴۰ میلیون تومان و همچنین به ارز ۲۵۰۰ € میباشد. این زهینه ها بابت موارد زیر میباشد. مدرک اجاره نامه ی اتریشی و بیمه نامه اتریشی، همچنین هزینه ترجمه مدارک تحصیلی و مدارک کاری و تاییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری و همچنین تایید سفرات اتریش برای هر مدرک و هر پانچ ۸۵ € و… تمامی این هزینه ها در صورت عدم موفقیت سوخت مشود و عملا ریسک این مسیر این هزینه ها میباشد.

ویزای کاری اتریش ۲۰۱۹ برای قشر خاصی از افراد نیز صادر می گردد. برای کارگران فصلی که در صنعت گردشگری، کشاورزی و جنگلبانی مشغول به کار هستند پیشنهاد می نماید. این ویزا برای افراد تنها در صورتی صادر خواهد شد که مقامات ذیربط قانع شوند کار مربوطه ممکن نیست که توسط یک شخص بومی انجام پذیرد. ویزاهایی که برای افرادی که به جهت فعالیت در حوزه محصولات کشاورزی صادر می شود نهایتا برای مدت ۶ هفته می باشد. اما سایر کارگران فصلی ویزایشان تا ۶ ماه هم اعتبار خواهد داشت. به این توجه فرمایید که اگر با ویزای تحصیلی و بعنوان دانشجو در اتریش حضور دارید به صورت تمام وقت اجازه کار ندارید؛ گرچه می توانید برای اخذ مجوز استخدام مخصوصی درخواست دهید و این مجوز این امکان را برای شما فراهم می آورد که ۱۰ یا ۲۰ ساعت در هفته کار کنید.

مدارک ویزای کاری اتریش ۲۰۱۹

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری اتریش ۲۰۱۹ عبارتند از:

  • سند مسافرتی معتبر
  • گواهی تولد
  • عکس پاسپورت
  • مدارکی مبنی بر اینکه برای محل اقامت خود مکانی را در نظر گرفته اید.
  • بیمه درمانی معتبر
  • اثبات توانایی شما برای ساپورت مالی

علاوه بر اینها، شما ملزم به فراهم آوردن مدارک و شواهدی هستید که ادعاهای شما در خصوص مواردی که قرار است بابت آن امتیاز دریافت کنید را اثبات نماید. بعنوان مثال شما می بایست گواهی مدارک خود، مدارک پرداخت مالیات، تصدیقیه تجربه کاری شما و همچنین مدرکی که سطح و توانایی زبان شما را مشخص می کند را ارائه دهید.

دارالترجمه الیت در تمام مسیر همراه با شما خواهد بود