Home » اخبار » ویزای ۵ ساله امارات چیست؟ شرایط جدید آپدیت ۲۰۲۱

ویزای ۵ ساله امارات چیست؟ شرایط جدید آپدیت ۲۰۲۱

کشور امارات یکی از ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه است که در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته و توجه بسیاری از گردشگران را از سراسر نقاط دنیا به سمت خود جلب کرده است.
این کشور همواره به دنبال رونق صنعت گردشگری در امارات بوده و ایده‌های خلاقانه و هوشمندانه‌ای را در این راستا ارائه داده است.
از جمله جدیدترین اقدامات این دولت می‌توان به تصویب صدور ویزای ۵ ساله امارات و ویزای دورکاری دبی اشاره کرد که در ماه‌های اخیر اجرایی شده و با استقبال بالایی نیز مواجه گردیده است.
هدف امارات از صدور این نوع ویزا جذب سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، دانشمندان، هنرمندان، نخبگان و افراد با استعدادهای خاص می‌باشد.
در واقع امارات قصد دارد با جذب این افراد سطح علمی، فرهنگی و اقتصادی جامعه خود را رشد داده و شرایط را برای پیشرفت هرچه بیشتر کشورش، فراهم کند.
ویزای ۵ ساله امارات
 ویزای ۵ ساله مولتی امارات جدیدترین نوع ویزای این کشور است که در راستای جذب استعدادها و افراد با ویژگی‌های خاص، صادر می‎گردد.
دارندگان این نوع ویزا می‌توانند به مدت ۵ سال در کشور امارات اقامت داشته باشند و هرچند بار که بخواهند به این کشور رفت‌وآمد کنند.
دریافت این ویزا هیچ محدودیتی ندارد و برای تمامی ملیت‌ها و اتباع کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شود.
برای دریافت ویزا امارات مولتی کافیست در یکی از دسته‌های سرمایه‎گذاران، کارآفرینان، دانشمندان، نخبگان، مخترعین، محققین و پزشکان قرار داشته باشید.
در این صورت با ارائه مدارک موردنیاز می‌توانید ویزای چندبار ورود امارات را به دست آورید.
نکته‌ای که در این مورد وجود دارد این است که دریافت اقامت بلند مدت ۵ ساله امارات باعث اخذ تابعیت این کشور نمی‌شود.
دارندگان این ویزا می‌توانند به همراه خانواده خود به مدت ۵ سال در یکی از شهرهای امارات اقامت داشته باشند و در صورت اتمام اعتبار ویزا،  آن را تمدید نمایند.
البته این در صورتی است که در طول دوره اقامت در دبی تمامی قوانین کشور امارات را رعایت کرده و شهروند خوبی بوده باشند. ویزای ۵ ساله امارات  به صورت نامحدود تمدید می‌گردد.
ویزای دورکاری دبی
ویزای دبی دورکاری یکی از انواع ویزاهای اقامتی این کشور است که در یک سال اخیر صادر شده و با توجه به وضعیت کرونا، مورد استقبال بالایی نیز قرار گرفته است. این ویزا برای کارمندان و شاغلانی مناسب است که امکان دورکاری دارند.  متقاضیان دریافت ویزای دورکاری می‌توانند به مدت یک سال در شهر دبی اقامت داشته باشند و کارهای خود را از طریق فضای مجازی و اینترنت انجام دهند. در واقع فرد موردنظر در کشور امارات اقامت دارد و برای شرکتی در کشور خود یا دیگر کشورهای دنیا کار می‌کند. فردی که ویزای دورکاری را دریافت می‌کند می‌تواند خانواده خود را نیز به همراه داشته و در صورتی که دارای فرزند باشد، نام او را در یکی از مدارس دبی ثبت‌نام نماید. افراد دورکار از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند و می‌توانند در بانک‌های شهر دبی نیز حساب داشته باشند. علاوه بر این، دولت دبی  خدمات مخابراتی و اینترنتی را در اختیار این افراد قرار می‌دهد تا بتوانند کارهای خود را از راه دور انجام دهند. دولت امارات هدف از صدور ویزای دورکاری را بهبود فضای کسب‌وکار و افزایش تعادل بین کار و زندگی عنوان کرده و آن را راهی برای بهره‌وری هرچه بیشتر افراد دانسته است. ویزای دورکاری دبی از اواسط سال ۲۰۲۰ اجرایی شد و در همین مدت کوتاه نیز مورد استقبال بالایی قرار گرفت.
ویزا امارات
کشور امارات یکی از پرگردشگرترین کشورهای دنیاست که در سال‌های اخیر رشد اقتصادی بالایی داشته و در زمینه جذب سرمایه و نیروی کار نیز موفقیت‌های چشم‌گیری به دست آورده است. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موفق از سراسر دنیا علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکار و تجارت در امارات بوده و اقدام به دریافت ویزا دبی نمایند. دولت امارات نیز از این فرصت استفاده هوشمندانه‌‎ای داشته و تصویب قانون صدور ویزای ۵ ساله مولتی، رفت‌وآمد این افراد را به امارات تسهیل نموده و از این طریق اقدام به جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذار و افراد کارآمد به کشورش می‌نماید. کشور امارات در حال حاضر انواع مختلفی از ویزا را برای متقاضیان صادر می‌کند و سالانه پذیرای بیش از ۲۰ میلیون گردشگر می‌باشد. به نظر می‌رسد اجرایی شدن ویزای مولتی ۵ ساله، فرصت جدیدی در اختیار این کشور قرار داده و امارات را به اهداف بلندمدت خود نزدیک‌تر نماید.