Home » گردشگری » پروژه های برتر دبی تا سال ۲۰۵۰ را بشناسید

پروژه های برتر دبی تا سال ۲۰۵۰ را بشناسید

بزرگ ترین سایت تاسیساتی تولید برق و گاز طبیعی در جهان

یکی از پروژه های برتر دبی که قرار است تا سال ۲۰۵۰ به بهره برداری برسد، مجتمع برق و آب شیرین کن دبی است که یکی از ارکان های اصلی خدمات شهری به شمار می رود. این مجتمع در بندر جبل علی استارت خواهد خورد که حتی توسط سازمان رکورد جهانی گینس به عنوان بزرگترین تاسیسات تولید برق گاز طبیعی تک سایت در جهان با ظرفیت ۹۵۴۷ مگاوات تایید شده است.

پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم

پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم جزئی از پروژه های برتر دبی تا سال ۲۰۵۰ می باشد که در جهان بی نظیر است. این بوستان خورشیدی از مدل تولیدکننده برق مستقل (IPP) استفاده می کند. این پارک خورشیدی ظرفیت تولید ۵۰۰۰ مگاوات تا سال ۲۰۳۰ با سرمایه گذاری کل ۵۰ میلیارد درهم را دارد. پس از تکمیل شدن، پارک خورشیدی سالانه بیش از ۶.۵ میلیون تن از انتشار کربن را کاهش خواهد داد. ظرفیت فعلی در پارک خورشیدی دبی ۱۵۲۷ مگاوات با استفاده از پانل های فتوولتائیک خورشیدی است. سهم انرژی پاک در حال حاضر حدود ۱۱.۴ درصد از ترکیب انرژی دبی است و انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۴ درصد نیز برسد.

ساخت نیروگاه برق آبی در هاتا

یکی دیگر از پروژه های برتر دبی که در خلیج فارس استارت می خورد، نیروگاه برق آبی هاتا است. این نیروگاه با ظرفیتی بالغ بر ۲۵۰ مگابایت با ظرفیت ذخیره سازی ۱۵۰۰ مگاوات ساعت و طول عمر ۸۰ سال دارد. سرمایه ای که در این پروژه استفاده می شود بیش از ۱.۴۲۱ میلیارد درهم می باشد. توربین هایی که با سرعت آبشار از مخزن بالایی از طریق یک تونل آب ۱۲۰۰ متری کار می‌کنند، برای تولید برق، با راندمان بالا در تولید و ذخیره‌سازی برق تا ۷۸.۹ درصد و با پاسخگویی ۹۰ ثانیه‌ای به تقاضا استفاده خواهند شد.

شبکه هوشمند دبی

اگر از شبکه هوشمند دبی به عنوان اصلی ترین پروژه آینده دبی یاد کنیم اغراق نکرده ایم. سرمایه ای که برای ساخت این پروژه عظیم در نظر گرفته شده، بیش از ۷ میلیارد درهم است که در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تا سال ۲۰۳۵ تکمیل خواهد شد. این پروژه کمک می کند تا زیرساخت های شهر هوشمند دبی گسترده شود.

پروژه های برتر دبی تا سال 2050 را بشناسید1

شارژر دوستدار محیط زیست برای ماشین های شارژی

دوستدار محیط زیست بودن شهر دبی یکی از شاخصه های آن است که وجود ۳۲۵ جایگاه شارژر الکترونیکی برای خودروهای برقی گواه آن است. طبق برنامه ریزی های حاکم شهر دبی باید تا سال ۲۰۲۵ میلادی بیش از ۱۰۰۰ جایگاه شارژر الکترونیکی برای خودروهای برقی در سراسر دبی احداث گردد. طرح شارژر سبز دبی نام دیگر جایگاه شارژر الکترونیکی است.

بازوی دیجیتالی شهر دبی با دیوا دیجیتال

اولین پروژه دیجیتالی دنیا که در شهر دبی احداث می شود و تحولی نوین ایجاد می کند، بازوی دیجیتالی دبی است. این سیستم از انرژی های تجدیدپذیر و ذخیره‌سازی استفاده می‌کند و در عین حال هوش مصنوعی دبی و خدمات دیجیتالی را گسترش می دهد. دیوا دیجیتال بر روی چهار ستون استوار است تا تجربه جدیدی را برای شرکت های برق در سراسر دنیا ارائه دهد.
اولین ستون راه اندازی فنآوری های پیشرفته انرژی خورشیدی است. دومین یک شبکه انرژی تجدیدپذیر با فناوری های نوآورانه ذخیره‌سازی انرژی را مستقر می کند. سومین مورد، گسترش راه حل های یکپارچه هوش مصنوعی است تا دبی را به اولین شهری تبدیل کند که خدمات برق و آب مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد.

پروژه های برتر دبی تا سال 2050 را بشناسید2

قسمت چهارم شامل به دست آوردن بالاترین مزایای ممکن از فناوری های متصل است که امکان ارائه خدمات در سطح جهانی ۲۴ ساعته را برای دبی فراهم می کند. این پروژه قابلیت های دیجیتال امارات متحده عربی را برای توسعه شهرهای هوشمند بهبود می بخشد و راه حل های نوآورانه ای را ارائه می دهد.