Home » اخبار » چگونه وقت سفارت آمریکا بگیریم؟

چگونه وقت سفارت آمریکا بگیریم؟

اولین گام در روند صدور ویزا تعیین وقت مصاحبه با سفارت مورد نظر است. هر متقاضی می‌باید با تکمیل فرم تقاضای ویزا و تعیین وقت سفارت، حضور خود را در روز و ساعت مشخص به سفارت کشور مبدا اعلام نماید. اکثر سفارتخانه های خارج از ایران، تنها پس از دریافت مبلغ هزینه ویزا، تقویم تعیین وقت سفارت را دراختیار متقاضیان قرار می دهند. قوانین کشورهای مختلف در ارتباط با شیوه دریافت مبلغ ویزا، قابل یا غیرقابل استرداد بودن هزینه ها و تغییر وقت سفارت متفاوت است.

تقویم وقت سفارت امریکا

یکی از اصلی ترین نکات موثر در برنامه ریزی برای سفر به ایالات متحده امریکا آگاهی از اولین فرصت موجود برای کنسولگری مورد نظر است. فاصله زمانی تا اولین وقت موجود، با توجه به تعداد متقاضیان دریافت ویزا و محدودیت پذیرش کنسولگری موردنظر متغیر است. گاهی می توان برای روز بعد وقت مصاحبه دریافت کرد و گاهی وقت های سفارت تا چندین ماه پر شده است.

نوع ویزای موردتقاضا نیز در پروسه دریافت وقت دخیل می باشد، در زیر ویزاهایی که وقت سفارت یکسان دارند گروه بندی شده اند:

گروه اول: ویزاهای توریستی، دیدار اقوام، کاری، شرکت در کنگره، درمان پزشکی

گروه دوم: ویزای دانشجویی و فرصت مطالعاتی

گروه سوم: ویزای نامزدی و سرمایه گذاری

گروه چهارم: متقاضیان دریافت گرین کارت و سیتیزن های امریکا

معمولا اولین وقت موجود برای متقاضین دریافت ویزای گروه دوم و چهارم نزدیک تر از سایر گروه ها می باشد. برخی از کنسولگری ها به طور مقطعی تمرکز خود را بر نوع خاصی از ویزا افزایش یا کاهش می دهند، حتما پیش از اقدام به برنامه ریزی قطعی برای سفر، از اولین وقت موجود برای نوع ویزای درخواستی و شرایط جاری در کنسولگری مورد نظر اطلاع حاصل نمایید.

از آنجائیکه اکثر سفارتخانه های ایالات متحده امریکا، تنها زمانی به نمایش وقت های موجود می پردازند که متقاضی مبلغ موردنیاز برای دریافت ویزا را پرداخت کرده باشد؛ به منظور رفاه حال متقاضیان، ایران – آنکارا برای اولین بار به طور رایگان تقویم وقت سفارت امریکا را در اختیار عموم گذاشته است. این تقویم هر یک دقیقه یک بارآپدیت می شود و کاملا قابل اعتماد است.

نکته ۱: وقت های نمایش داده شده در این تقویم مربوط به یک وقت انفرادی ویزاهای گروه اول است.

نکته ۲: با توجه به امکان تغییر وقت سفارت امریکا، گاهی متقاضیان تاریخ وقت گرفته شده خود را تغییر می دهند؛ بنابراین ممکن است برخی از وقت هایی که درحال حاضر پر شده اند، دوباره باز شوند.