Home » راهنمای اخذ ویزا » چگونگی دریافت ویزای کار برای ارمنستان

چگونگی دریافت ویزای کار برای ارمنستان

شرایط بازار کار در کشور ارمنستان

پیش از بررسی چگونگی دریافت ویزای کار ارمنستان به بررسی شرایط کار در این کشور می پردازیم. کشور ارمنستان در همسایگی کشور ایران قرار گرفته است به همین دلیل ایرانیان زیادی در طول چند سال اخیر برای ورود به بازار کار این کشور تلاش می کنند. متقاضیان خارجی برای شروع کار در کشور ارمنستان به دعوت نامه شغلی صادر شده از کارفرمایی معتبر در این کشور نیاز دارند، به این منظور فرد باید از طریق موسسات کاریابی معتبر، وب سایت های کاریابی و آگهی شغلی منتشر شده به دنبال کاری مرتبط با رشته تحصیلی و یا سوابق کاری خود باشد. به خاطر داشته باشید که دولت ارمنستان هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز در این کشور منتشر می کند که اگر فرد در مشاغل نامبرده دارای تخصص و مهارت باشد می تواند به راحتی دعوت نامه شغلی دریافت کند.

مشاغلی مثل پرستاری، نگهداری سالمندان، مددکاری اجتماعی، مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات، عمران و ساخت ساختمان، تهیه و نصب تجهیزات ساختمانی، برق کار، حوزه کشاورزی، صنایع غذایی و خطوط بخش تولید، برقکار، طراحی و معماری ساختمان، مدیر پروژه، حسابداری، متخصص خودروهای سنگین و طراحی و نصب نمای ساختمان جزء مشاغل مورد نیاز در کشور ارمنستان هستند. با یافتن شغل مورد نظر متقاضی می تواند مدارک تعیین شده را برای بررسی درخواست به کارفرما مربوطه صادر کند.

چگونگی دریافت ویزای کار ارمنستان

متقاضیان ایرانی و به طور کلی متقاضیان خارجی و بین المللی برای مهاجرت کاری به کشور ارمنستان علاوه بر دعوت نامه شغلی صادر شده به ویزای کار این کشور نیز نیاز دارند. حال این سوال مطرح می شود که چگونه می توان ویزای کار ارمنستان را دریافت کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت پس از ارسال دعوت نامه/ قرار داد کاری از طرف کارفرما یا موسسه ای در کشور ارمنستان متقاضی می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای ارمنستان انجام دهد. برای دریافت ویزا باید درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور ارمنستان اعلام کنید، با بررسی درخواست زمانی برای مصاحبه حضوری تعیین می شود و به فرد اعلام می شود. در ادامه به مدارکی اشاره می شود که لازم است متقاضی در زمان مصاحبه به مسئول مربوطه در سفارتخانه کشور ارمنستان ارائه کند.

  • تکمیل فرم های ارائه شده
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شه
  • ۲ قطعه عکس
  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • مدارک شناسایی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه مدارک پزشکی تایید شده
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان
  • رزومه و سوابق کاری دقیق و کامل
  • پرداخت هزینه های تعیین شده

    ویزای همراه و ویزای کار ارمنستان

    یکی از مزایای مهاجرت کاری به ارمنستان این است که متقاضیان متاهل می توانند برای اعضای خانواده خود نیز مجوز اقامت این کشور را دریافت کنند. طبق قوانین وضع شده در این کشور متقاضی می تواند پس از شروع کار در کشور ارمنستان اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان با سن کمتر از ۱۸ سال انجام دهد. برای دریافت ویزای همراه لازم است فرد مدارکی مانند: گواهی تمکن مالی (جهت اثبات توانایی در پرداخت هزینه های زندگی اعضاء خانواده)، پاسپورت و مدارک شناسایی اعضا، گواهی تولد فرزندان، سند ازدواج، تکمیل فرم مورد نظر و ارائه رسید از پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای همراهان را ارائه کند.

    لازم به ذکر است پس از اقامت در این کشور فرزندان متقاضی می توانند در مدارس و دانشگاه های کشور ارمنستان ادامه تحصیل دهند

    حقوق ماهانه در ویزای کار ارمنستان

    اطلاع از حقوق و دستمزد ماهانه در کشور ارمنستان به متقاضیانی که قصد دارند مهاجرت کاری به این کشور را تجربه کنند کمک می کند تا در مشاغل پر درآمد مشغول به کار شوند. حقوق و دستمزد در مشاغل و تخصص های مختلف متغیر است، میانگین حقوق و دستمزد در ارمنستان در سال ۲۰۲۰ میلادی ۸۳۴۱۹۶۰AMD (درام) اعلام شده است. هر چه میزان سوابق کاری و تحصیلات فرد بالاتر باشد طبیعتا حقوق و دستمزد بیشتری دریافت خواهد کرد

  • ترجمه رسمی ۷۲۷ (الیت) در خدمت شما عزیزان میباشد