Home » اخبار » کار در کانادا و مدارک مورد نیاز

کار در کانادا و مدارک مورد نیاز

از سال ۲۰۱۵ دولت کانادا برنامه جذب نیروی کار ماهر و تجربی را در قالب روش اکسپرس اینتری ارائه نموده است. این برنامه دو مرحله ایی و امتیاز بندی است و افراد واجد شرایط با کسب امتیازات لازم این شانس را خواهند داشت که از همان ابتدا اقامت دائم کانادا را به همراه خانواده دریافت نمایند.

در برنامه اسکیل ورکر دولت فدرال، هر دوره لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در قالب کد رشته هایی معرفی و تعریف می شود. شما می توانید با مراجعه به لیست مشاغل مورد نیاز کانادا بررسی نمایید که شما شرایط ورود از این روش را دارید یا خیر. عناوین شغلی در این لیست بر اساس مهارت به دسته های ۰ یا مدیریتی، A یا سطح دانشگاهی، B یا مهارتی و فنی، C یا مشاغل حد واسط و خاص، D یا کارگری تقسیم می شوند. دسته مدیریتی و دانشگاهی و فنی شانس خوبی برای ورود به کانادا دارند و دسته های دیگر بیشتر برای مهاجرینی است که در کشور کانادا حضور دارند. از مهمترین فاکتورهای امتیازبندی می توان به سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار، مدرک زبان، پیشنهاد شغلی و انعطاف پذیری در محیط اشاره نمود. در مرحله اول که ۱۰۰ امتیاز دارد باید بتوانید ۶۷ امتیاز کسب نمایید تا به مرحله دوم راه یابید. مرحله دوم ۱۲۰۰ امتیاز دارد و خود به دو بخش با سقف ۶۰۰ امتیاز تقسیم می شود.

فاکتورهای بخش اول شامل سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار متناسب با لیست مشاغل مورد نیاز کانادا و مدرک زبان می شود. مرحله دوم نیز شامل داشتن پیشنهاد شغلی، سوابق تحصیلی و زبان همسر و داشتن خویشاوندان کانادایی است.

نکته مهم مرحله دوم نمره زبان در سطح آیلتس ۷ به بالا و همچنین داشتن دعوت نامه ایالتی است که شانس ورود فرد به کانادا را بسیار بالا می برد.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار در کانادا شامل موارد زیر می باشد.

  • مدارک هویتی متقاضی
  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس پاسپورتی

  • اسناد و مدارک معتبر و کافی مبنی بر اینکه شرایط شغل آینده خود را دارا هستید.

  • در صورت لزوم ارائه گواهی D’Acceptation du Quebec (فرآیند درخواست و پیوست Quebec LMIA برای مجوزهای کاری در کبک)

  • فرم درخواست اجازه کار در خارج از کانادا (IMM 1295) در صورتی که درخواست از خارج از کانادا تکمیل شده باشد.

  • فهرست بررسی مدارک کامل شده (IMM 5488)

  • فرم (IMM 5645) مربوط به اطلاعات خانوادگی که تکمیل شده باشد.

  • درخواست فرم ویزا برای اقامت موقت در کانادا. این فرم باید توسط متقاضی اصلی، همسر و فرزندان وابسته بزرگتر از ۱۸ سال تکمیل شود. این فرم درخواست باید توسط اتباع خارجی جهت ورود به کانادا با ویزای اقامتی موقت کامل شود.

  • اظهارنامه رسمی از اتحادیه مشترک، فرم (IMM 5409) و (IMM 5476) را کامل نمایید.

  • تمکن مالی کافی

    دولت فدرال نیازمندی های شغلی استان های مختلف را در قالب لیست مشاغل مورد نیاز کانادا (NOC) سال به سال منتشر می کند. متقاضیان کار در کانادا با مراجعه به سایت رسمی دولت کانادا می توانند کد رشته مورد نظر خود را از لیست مشاغل مورد نظر کانادا پیدا نمایند، در ادامه نیز لیست کامل مشاغل مورد نیاز درج شده است. هر چند باید بدانید ایرانیان در صورت داشتن مدرک دانشگاهی حداقل لیسانس شانس ورود به این سیستم را دارند و افرادی که مدارک فنی دارند تنها در صورتی می توانند وارد این سیستم شوند که که در خاک کانادا باشند. در زیر لیست مشاغل مورد نیاز کانادا به فارسی ترجمه شده است و بر اساس سطح مهارتی ۰، A، B و کد شغل، دسته بندی شده است.

    دارالترجمه رسمی الیت (۷۲۷) با مدیریت امیر حسین برادر در خدمت شما عزیزان میباشد