Home » گردشگری » کدام کشورهای خارجی برای نوروز ۱۴۰۰ گردشگر می‌پذیرد؟

کدام کشورهای خارجی برای نوروز ۱۴۰۰ گردشگر می‌پذیرد؟

نزدیک به نوروز ۱۴۰۰هستیم و مسافران زیادی قصد سفر به خارج از کشور را دارند. همانطور که می‌دانید، به دلیل شیوع ویروس کرونا در نوروز ۱۳۹۹، هواپیمایی به قصد فرود در خارج از کشور پرواز نکرد. ولی در نوروز امسال توجه بسیاری از مسافران به تورهای خارجی جلب شده است. اما سوالی که پیش از سفر برای هر فرد به وجود می‌آید این است که امسال به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

ترکیه

یکی از تورهایی که در ایران طرفدار زیادی دارد تور ترکیه است که علاوه بر سال‌های اخیر، امسال نیز مورد توجه بسیاری از هموطنان واقع شده است. با شیوع کرونا، مسافرین با انجام تست و ارائه جواب منفی، می‌توانید به کشور ترکیه سفر کنید و از پایتخت و شهرهای اصلی این کشور دیدن کنید.

استانبول

شاید بتوان گفت استانبول تبدیل به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای سفر نزد ایرانیان شده است. یکی دیگر از مقصدهای مناسب برای نوروز ۱۴۰۰ شهر استانبول است. لازم به ذکر است که امسال قیمت تورهای استانبول نیز نسبت به سال‌های اخیر مناسب‌تر بوده و تورهای زیادی به مقصد این شهر وجود دارد.

آنتالیا

یکی دیگر از مقاصد اصلی برای نوروز ۱۴۰۰آنتالیا است. شنیده‌ها حاکی از آن است که امسال نیز مسافران زیادی ایران را به مقصد آنتالیا ترک خواهند کرد. بعد از تور استانبول، تور دیگری که طرفدار زیادی بین مردم ایران دارد آنتالیا است.

مارماریس

شهر مارماریس بهشت گمشده‌ای در ترکیه است. سفر به این شهر خواهان زیادی در ایران دارد. متاسفانه هتل‌های این شهر اکنون تعطیل است اما در نوروز تعداد بسیار کمی از آن‌ها‌‌‌ برای مسافران بازخواهد شد.

کوش آداسی

اگر به دنبال تور ارزان قیمت می‌گردید، پیشنهاد ما کوش آداسی است. در حال حاضر توری به این مقصد نیست ولی در نوروز ممکن است تورهایی به این شهر صورت گردد.

تورهای زمینی به مقصد ترکیه

مرز‌های ترکیه بسته است و با توجه به این مسئله، احتمال برگزاری تور زمینی به مقصد ترکیه به صفر می‌رسد و مسافران بهتر است اگر قصد سفر به ترکیه را دارند، از سفر زمینی به این کشور بپرهیزند.

کنیا

اگر به دنبال توری به دور از شهر و محیط جدید می‌گردید، ما به شما تور کنیا را معرفی می‌کنیم. طی ۴ الی ۵ ماه گذشته، تور کنیا به یکی از دیگر تورهای برتر در بین ایرانیان تبدیل شده است.

تایلند

با وجود شهرهای دیدنی در این کشور، همچون پاتایا و پوکت، این کشور در لیست کشورهایی که برای سفر در نوروز ۱۴۰۰ طرفداران زیادی دارد قرار گرفته است. شهرهای این کشور بسیار چشم‌نواز هستند. شهر پوکت با ساحل زیبایش برای سپری کردن تعطیلات عید نوروز گزینه خوبی است و در بیشتر فصول آن بارندگی زیاد است. بهترین انتخاب برای سفر به این کشور فصل بهار است.

دلیل دیگر که می‌توان نام برد تا تور تایلند را انتخاب کنید ارزان قیمت بودن این تور است. اگر قصد دارید که هزینه اندکی برای مسافرت خود پرداخت کنید و از مسافرت خود نهایت لذت را ببرید، به تایلند بروید و از شهرهای دیدنی این منطقه دیدن کنید. جزیره فی فی، جزیره بسیار فوق العاده‌ای برای سفر است که می‌توانید در آن ورزش‌های مفرح آبی انجام دهید.

می‌توان از معابد شگفت انگیز تایلند، جزیره پوکت با منظره‌های زیبای آن برای انتخاب دیگر این کشور یاد کرد. این جزیره، بهترین گزینه برای سفر به تایلند در نوروز است و شما می‌توانید از بازار‌های میوه و سبزیجات شناور آن دیدن کنید. این بازارها در مسیر رودخانه‌های کنار شهر بر روی قایق‌ها و در چندین ناحیه برگزار می‌شوند و وسایل مختلفی را به فروش می‌گذارند.

مالدیو

مالدیو کشور بسیار زیبای گران قیمتی است که با اجرای پروتکل‌های به نسبت سخت، توریست می‌پذیرد. تور‌های مالدیو ۴ ماهه برگزار می‌شوند و یکی از گزینه‌های مناسب برای مسافران ایرانی هستند.

سریلانکا

دیگر تورهای پرطرفدار در سال‌های گذشته، که توجه خیلی‌ها به آن جلب شده سریلانکا است.

مرزهای سریلانکا به روی توریست‌ها بازگشایی شده است. تور سریلانکا در نوروز ۱۴۰۰ برای ایرانیان صورت می‌گیرد. ولی هنوز پکیجی به مقصد این کشور در لیست تورها نیست. امکان پرواز به کشورهای جنوب شرقی آسیا بخصوص مالزی و دیگر کشورهای این منطقه بسیار کم است. تنها توری که ارزان قیمت به نظر می‌رسد همین تور سریلانکا باشد.

ارمنستان

در تعطیلات نوروز ایرانیان زیادی قصد سفر به کشور ارمنستان را دارند. مخصوصا هموطنان ارامنه که قصد سفر به کشور خود را دارند. درصد زیادی از ایرانیان به شهر ایروان سفر می‌کنند. بسیاری از فرهنگ‌ها و آداب ارمنستان بخاطر اینکه جزئی از کشور ایران بودند بسیار شبیه به ما ایرانیان است اما به عنوان کشوری که مسافران زیادی را به سمت خود بکشاند نیست. تنها شهر ایروان است که ایرانیان زیادی را به سمت خود کشانده ولی مساحت آن را اگر بخواهیم با تهران پایتخت کشورمان مقایسه کنیم، شهر بسیار کوچک‌تری است. شهری بسیار زیبا که مسافران زیادی از مسلمان تا ارامنه را در خود جای داده که عید نوروز و نیز کریسمس را جشن بگیرند.

دبی

اگر قصد سفر به کشور اروپایی را دارید دبی پیشنهاد بسیار خوبی برای شماست زیرا این کشور مراکز خرید زیادی دارد. اگر قصد خرید و سوغاتی را دارید، بسیاری از مراکز خرید در دبی ۲۴ ساعته برای مسافران باز است. فصل بهار در بین فصل‌ها برای مسافرت به دبی رتبه دوم را دارد. بعد از پاییز، بهار فصل بسیار زیبایی برای مسافرت به دبی است. در فصل بهار می‌توانید تفریحات آبی و ساحلی بسیاری را در دبی تجربه کنید.

تعدادی از مقاصدی که می‌توان برای نوروز ۱۴۰۰ به آن سفر کنید را مشاهده نمودید. بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی متاسفانه از استقبال مسافر بدلیل شیوع کرونا خودداری می‌کنند. برای شما نوروزی شاد آرزو می‌کنیم و امیدواریم که مطالب ما در انتخاب کشور مقصدتان تاثیرگذار باشد.